-Tomek- Opublikowano 11 Listopada 2006 Opublikowano 11 Listopada 2006 Witam, Kilka m-cy temu stałem się posiadaczem "niuni". Poprzedni właściciel dał mi upust ze względu na niedziałający alarm, jednocześnie nie mógł nic więcej powiedzieć o przyczynach jego awarii. Teraz, gdy już poznałem auto, zaczynam bardziej drążyć ten problem. Oto fakty jakie zauważyłem: - we wnętrzu są dwa czyjniki ultradźwiękowe (nad przednimi kolumnami) - obok włącznika ogrzewania tylnej szyby jest zaślepka z diodą - podejrzewam, że sygnalizuje stan pracy alarmu, ale nigdy nie widziałem, by świeciła. - pod przednią maską znalazłem czujnik podniesienia maski i syrenkę z własnym podtrzymaniem - syrenka jest wyłączona, a po przekręceniu jej zamka kluczykiem, zaczyna cicho wyć. - do auta dostałem tylko komplet kluczyków ze integrowanym pilotem do zamka centralnego, nie było odrebnego pilota do alarmu. - przy zamykaniu auta za pomocą pilota przez chwilę zapalają się światła awaryjne. Zacząłem poszukiwać główny sterownik alarmu, bo chyba wygląda, że nie został on zamontowany fabrycznie. Najłatwiej było dostać się do sterownika centralnego zamka w bagażniku po prawej stronie, ale nie znalazłem tam nic dodatkowego. Podejrzewam, że sterownik alarmu może znajdować się gdzieś z przodu w okolicy kolumny kierownicy. Dlatego mam pytanie i prośbę, gdzie najczęściej montowane są centralki alarmu i jak tam najłatwiej się dostać? Chodzi mi o to, abym nie musiał rozkręcić całego wnętrza w poszukiwaniu centralki alarmu ;-) Z góry dziękuję. Tomek
grzesioo Opublikowano 11 Listopada 2006 Opublikowano 11 Listopada 2006 Zdaje się że masz oryginalny alarm z pilotem w kluczyku. Z opisu wnioskuje że dział prawie normalnie. Prawie bo w oryginalnym alarmie jest klakson gdzieś koło tłumika i on pipka jak zadziała alarm albo jak zamyka i otwiera się auto. A syrena pod maską? Może ktoś zamontował dodatkowy alarm. Jeżeli tak jest to polecam jakiegoś fachowca od alarmów bo można więcej narozrabiać niż naprawić.
dark79 Opublikowano 12 Listopada 2006 Opublikowano 12 Listopada 2006 z opisu wynika ze masz alarm bezpilotowy, centralki zazwyczaj znajduja sie w okolicy bezpiecznikow , kolumny kierownniczej, poszukaj w tej okolicy jakis dodatkowych przewodow i idz po nich, moze centralka padla
-Tomek- Opublikowano 12 Listopada 2006 Autor Opublikowano 12 Listopada 2006 Zdaje się że masz oryginalny alarm z pilotem w kluczyku. Z opisu wnioskuje że dział prawie normalnie. Prawie bo w oryginalnym alarmie jest klakson gdzieś koło tłumika i on pipka jak zadziała alarm albo jak zamyka i otwiera się auto. A syrena pod maską? Może ktoś zamontował dodatkowy alarm. Na początku też tak myslałem, ale po pierwsze alarm fabryczny powinien być chyba wynieniony jako jeden z kodów opcji wyposażenia (na naklejce przy kole zapasowym)? Jednak tam go nie ma... A po drugie - wątpię, aby komuś chciało się montować dodatkową syrenę i w dodatku oba alarmy nie działałyby? Jeżeli tak jest to polecam jakiegoś fachowca od alarmów bo można więcej narozrabiać niż naprawić. Z zawodu jestem elektronikiem, więc raczej nie "narozrabiam" :-) z opisu wynika ze masz alarm bezpilotowy, centralki zazwyczaj znajduja sie w okolicy bezpiecznikow , kolumny kierownniczej, poszukaj w tej okolicy jakis dodatkowych przewodow i idz po nich, moze centralka padla Biorę też pod uwagę możliwość tego, że odrębny pilot do alarmu był, ale nie został mi przekazany (zgubił się lub zniszczył itp.). A co do lokalizacji, to mam pytanie o konkrety demontażu dolnej pokrywy kolumny. Czy zwykły śrubowkręt krzyżakowy wystarczy i gdzie szukać śrub mocujacych? Czy demontaż pokrywy wiąże się także z konieczością demontażu innych części? Sorry za takie szczegółowe pytania, ale przeglądałem wcześniej podręcznik Etzolda i nie znalazłem tam opisu demontażu w/w elementu. W następnym tyg. wybieram się do garażu znajomego i chciałbym się wcześniej odpowiednio przygotować ;-).
jocker01 Opublikowano 14 Listopada 2006 Opublikowano 14 Listopada 2006 witam! z opisu jaki przedstawil Tomek wnioskuje ze masz jakis dodatkowy alarm! alarm w a4 to zupelne nie porozumienie! syrena w zasadzie klakson znajduje sie w bagazniku po lewej jego stronie pod okladzina! w mojej niunii alarm wlacza sie po zamknieciu poprzez pilot samochodu i wylacza po otwarciu ale odziwo wylacza sie tez jak otworzysz dzwi zamkiem nie musi to byc wcale kluczyk, moze i to byc lamak i alarm sie wylaczy! Zlodzieje ktorzy okradli moje auto z audio sprzetu o tym dobrze wiedzieli! zato po wylamaniu zamkow wlacza sie syrena bez najmniejszej przyczyny, pomaga tylko wlaczenie przycisku znajdujacego sie po stronie kierowcy ( w uk wersji) na slupku! jest to wylaczaenie czyjnikow wewnetrznych, aby alarm sie nie aktywowal jak zostawisz psa w aucie! jak wymienialem zamki to zauwazylem jakis czujniki znajdujacy sie kolo wkladki i mniemam ze ma cos wspolnego z alarmem badz z centralnym! tak wiec powienienesz szukac kabli do tego extra alarmu! zacznij od syreny, i zobacz jak oda kable! napewno Cie doprowadza do centalki! Powodzenia! Pozdrawiam Jocker01
Lukas Opublikowano 14 Listopada 2006 Opublikowano 14 Listopada 2006 A co do lokalizacji, to mam pytanie o konkrety demontażu dolnej pokrywy kolumny. srubak krzyzakowy wystarczy srubki sa pod pokrywa bezpiecznikow i po prawej i lewej stronie kiery tak od dolu w tych niby schowkach napewno zauwazysz jak odkrecisz to wysuwasz do siebie i po sprawie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się