Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik łapie tryb awaryjny


Jaro75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy:)

Tutaj musze dodać na wstępie aby nikt się czasami nie dziwił dlacego już trzeci raz daję ten temat ale walczę z systemem bo co napiszę to wyrzuca mnie do kosza.NIe wiem co jest grane.

Dawno nie pisałem ale "niunia" mnie zmusiła abyście mi podpowiedzieli gdzie szukać przyczyny.

Może tak opiszę co robiłem kiedyś i co się dzieje teraz.Nie pamiętam dokładnie ale już pewnie minęły dwa lata jak czyściłem turbo ponieważ zacinały się kierownice.Wyczyściłem tak że świeciły się jak pupa niemowlęcia i wywaliłem katalizator.Zacinały się gdy przekraczałem obroty powyżej pewnego pułapu ale nie pamiętam czy to było 3000,3500 czy 4000.Nie pamiętam ale wiem że przy wyższych to się działo.Po wyczyszczeniu problem znikł.Rok temu niunia mnie zaskoczyła przed wakacjami.Tak bez powodu wpadła w tryb awaryjny.Bez powodu bo to było przy bardzo niskich obrotach i chyba przy zmianie biegów.Zrobiła tak dwa razy ale nic nie robiłem.Potem były wakacje w Chorwacji i gdy jechałem to w Polsce zrobiła mi to dwa razy i potem jeszcze w Czechach raz.I pojechałem mimo wszystko i temat znikł.Zrobiłem potem 2500 tyś kilometrów i zero.Nic.I tak od powrotu był spokój aż to teraz.Od miesiąca to już mi wpadła chyba w ten tryb z kilkanaście razy.Ale znowu tak jak rok temu przed wakacjami,czyli przy niskich obrotach potrafi to zrobić albo przy zmianie biegów.Nie tak jak przed czyszczeniem że wpadała w ten tryb tylko gdy ją butowałem.Teraz potrafi przerwać przy 1500 0br. a za chwilkę jak włączę i wyłączę silnik i dam w palnik na ful od 1-go do 4-go biegu to zero problemu.Nawet nie zadymi przy maksach.Ale jest przesrane bo robi to w tak różnych momentach że wyprzedzam jak mam wolne po horyzont :).Pojechałem do kolegi to na laptopie pokazało błąd czujnika na kolektorze ssącym i jeszcze jakiś ale cholera nie pamiętam o co chodziło.Może jeszcze raz pojadę.Wyczyściłem całą rurę i czujnik bo był zaoliwiony ale w sumie jak kupiłem ją parę lat temu to też czyściłem bo był zaoliwiony i teraz dopiero drugi raz to robiłem.Nie dziwi mnie to bo coś tam oleju bierze.Ale tak ja 5 lat temu tak samo teraz.Nie widzę jakieś drastycznej różnicy w pobieraniu oleju.A czy jest jeszcze jakiś inny czujnik który ma wpływ na takie rzeczy? Aha,gdy czyściłem turbo to luz był dosłownie minimalny.Ale gwizda fajnie choć nie wiem czy to dobrze.Nie wiem czy to koniec dmuchawki czy mogą być inne przyczyny.Pewnie powiecie zrobić Logi ale nie ma w sumie gdzie.No może w Wieluniu u kolegów ze zlocików ale potem trzeba to jeszcze ładnie w słupki ułożyć :( Ale tak na początek.Z kasą krucho więc bez dołowania proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob wszystkie logi statyczne i dynamiczne.Jednak zapewne przycinaja sie kierownice a to wina ,że silnik ma juz pewnie z pół melona nakulane i wtryski nie sa juz najmłodsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kolego.Czyli znowu kierownice.Ale czy to możliwe że skoro rok temu mi to zaczął robić w domu i na początku drogi na wczasy też się rozłanczał to te 2500 tyś kilometrów przejechane spowodowały że się same przeczyściły? W sumie minął prawie rok i dopiero teraz znowu problem wraca.A te wtryski to też mają na turbinę wpływ?

Kurdę gdzie ja zrobię logi :(

---------- Post dopisany at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:14 ----------

A tak jeszcze Was spytam koledzy.Czy gdybym sobie pojechał na hamownię do Wrocławia to tam mi wszystko też mogą sprawdzić kompletnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgodzę się po części z kolegą Wihajster co do logów i to tle. Jak zauważyłeś po przejechaniu dużej ilości km. problem znikł,dla czego? Bo dopaliła się sadza w turbinie. Piszesz że Twoja niunia " jakiś tam olej bierze ", ale ile bierze na 1000 km. bo to też ma duży wpływ na turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem to zależy jak śmigam. Ale tak z reguły od wymiany do wymiany czyli po 10-12 tyś kilometrów to jest tak od 0,5 litra do 1 litra maksymalnie. Nie wiem czy te ilości to tylko wina turbiny bo popychacze (uszczelniacze ?) na zaworach też rano sobie chwilkę po odpaleniu pograją więc tam też może troszkę oleju ubywa.Tak sobie myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wklej błędy, po drugie jak kolega pisał logi najlepiej statyczne i dynamiczne.

A potem można stawiać diagnozę. Kierownice są w pierwszej kolejności ale może też być coś z zaworem N75 nie tak. Na logach będzie widać jak to wszystko pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: zużycie oleju nie jest aż tak tragiczne,( pewnie powie ktoś że książka serwisowa mówi o normie 2,5L do wymiany :facepalm: ). Troszkę mnie dziwi fakt że niema w Kępnie osoby która zrobiła by logi. Zaproponował bym przyjazd do mnie ale to będzie ok 200 km. Spróbuj założyć nowy wątek co do zrobienia logów na pewno ktoś odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź poszukaj w regionalnych na pewno na spocie ktoś ci zrobi logi. Ewentualnie na forum jest instrukcja kabelek od viakena za 50pln, program, trochę chęci i sam to zrobisz. Jak coś to pisz pomożemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam nikogo kto się w to bawi ale popytam.Nie ma wyjścia.Bez tego to widzę że jak chodzenie po omacku :)

Spytam też na forum w dziale gdzie logi opisują.

Ale spytam jeszcze raz bo już kiedyś sobie o tym myślałem aby sprawdzić całkowice niunię czy hamownia odpowie na wszystkie pytania i oceni całkowicie kondycję furki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy hamownia odpowie na wszystkie pytania i oceni całkowicie kondycję furki?

Prawie to samo wyjdzie co zrobieniu logów, tylko logi zrobisz w warunkach drogowych a na hamowni zapną autko na platformie i tyle. Jak dobrze pójdzie to logi uda zrobić się za free, a zamiast wydać kasę na hamownie, to proponuję przelać je na dowolnie wybrany przez Ciebie dom dziecka. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam nikogo kto się w to bawi ale popytam.Nie ma wyjścia.Bez tego to widzę że jak chodzenie po omacku :)

Spytam też na forum w dziale gdzie logi opisują.

Ale spytam jeszcze raz bo już kiedyś sobie o tym myślałem aby sprawdzić całkowice niunię czy hamownia odpowie na wszystkie pytania i oceni całkowicie kondycję furki?

Co do hamowni to zam pomiar mocy i momentu nic ci nie da. Bo pokaże tylko w którym momencie silnik wszedł w tryb awaryjny. A jak nie wejdzie to nic nie pokaże. Dopiero jak zrobią logi podczas pomiaru na hamowni to coś wyjdzie. Ale jak kolega pisał szkoda kasy bo trochę cie skroją. Do poprawnego zrobienia logów będą musieli zrobić przynajmniej trzy pomiary. Z dynamicznych przynajmniej 003, 004, 011 z BS 000, 003, 004, 011.

---------- Post dopisany at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany at 11:36 ----------

Tu jest instrukcja co i jak zrobić.

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłem kolegów z Wieluńskich spocików o pomoc.Może pomogą a wtedy wrzucę logi do oceny.

Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

---------- Post dopisany 01-06-2012 at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2012 at 20:14 ----------

Aha ,jeszcze jedno pytanie mam. Co jest przyczyną zacierania się kierownic?

Już chyba też jestem pewnie na 99,9 % że to znowu kierownice ale co teraz.Wyczyszczę i znowu za rok to samo? Tak się bawić nie będę.Zregeneruję turbinę ( chyba Borowa pod Wrocławiem wchodzi w grę ) to co zrobić aby znowu nie zasyfić tej dmuchawy?.Przecież nie będę ciągle butować Niuni bo nie te lata a ja z reguły ostrożnie jeżdżę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłem kolegów z Wieluńskich spocików o pomoc.Może pomogą a wtedy wrzucę logi do oceny.

Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

---------- Post dopisany 01-06-2012 at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2012 at 20:14 ----------

Aha ,jeszcze jedno pytanie mam. Co jest przyczyną zacierania się kierownic?

Już chyba też jestem pewnie na 99,9 % że to znowu kierownice ale co teraz.Wyczyszczę i znowu za rok to samo? Tak się bawić nie będę.Zregeneruję turbinę ( chyba Borowa pod Wrocławiem wchodzi w grę ) to co zrobić aby znowu nie zasyfić tej dmuchawy?.Przecież nie będę ciągle butować Niuni bo nie te lata a ja z reguły ostrożnie jeżdżę:)

Odpowiedź jest prosta, na każdym biegu trzymaj obroty powyżej 2000.

Nie musisz jechać szybko, po prostu przy 40 km/h jedź na 2 a nie wrzucaj 3 ;)))))

Przy 60 km/h jedziesz na 3 biegu.

Czwarty bieg dopiero od 80 km/h .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak o 20 km/h więcej niż ja się kulam :)

Ale już podjąłem decyzję.Robię turbinę bo czyszczenie nic nie da.Skończy brać olej to i kierownicę nie będą się zasyfiać.A przynajmniej mam taką nadzieję ale już czas to zrobić.

---------- Post dopisany 04-06-2012 at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany 02-06-2012 at 23:32 ----------

Stop :)

Na razie chyba wyczyszczę w ciemno.Zrobiłem logi ale zle i wyrzucili mi je do kosza a na razie nie mam gdzie zrobić ponownie ale jest cały czas błąd czujnika G71 i zwarcie z plusem B+ . Nie wierzę że to wina czujnika.Turbo ładuje mocno od razu jak wcisnę gaz nawet ponad 2,5 i potem łapie notfaul i nie pozostaje nic innego jak wyjąć i się zobaczy.Dlaczego wycofałem się z regeneracji ? Dostałem odpowiedz z innego zródla że do mojej turbiny Garrett ze zmienną geometrią nie ma na rynku dostępnych oryginalnych części więc się ich nie regeneruje.Jeżeli takie coś ktoś robi to na pewno nie na oryginałach więc już cały zgłupiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Obydwa błędy przestaną Cię trapić jak zdemontujesz turbosprężarkę i wyczyścisz dokładnie zmienną geometrię oraz przeszlifujesz bieżnię muszli części gorącej z ewentualnych rys powstałych od ruchu po niej krawędzi kierownic spalin.

To taki cytat z innego miejsca.Ja fachowcem nie jestem ale chyba takiego błędu nie powinno być jeżeli wszystko jest ok.

---------- Post dopisany at 19:31 ---------- Poprzedni post napisany at 19:16 ----------

Tak jeszcze dodam że gdy ostatni czyściłem turbo to wywaliłem Kata i zaślepiłem Egr.

Nadal nie wie co poza tym że uprawiam PJC ma jeszcze wpływ na to że kierownice się zawieszają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kierownicę turbiny kiepsko działa olej z odmy dostajacy sie do dolotu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Obydwa błędy przestaną Cię trapić jak zdemontujesz turbosprężarkę i wyczyścisz dokładnie zmienną geometrię oraz przeszlifujesz bieżnię muszli części gorącej z ewentualnych rys powstałych od ruchu po niej krawędzi kierownic spalin.

To taki cytat z innego miejsca.Ja fachowcem nie jestem ale chyba takiego błędu nie powinno być jeżeli wszystko jest ok.

To akurat tekst napisany gdzieś kiedyś przeze mnie i nie są to historyjki wyssane z palca. Na potwierdzenie tego łatwo sprawdzić, że w starszych sterownikach silników w przypadku trybu awaryjnego związanego z przeładowaniem turbo na full pojawiają się zawsze w parze błędy 00575 i 00519. Z tego co sobie przypominam to w roczniku modelowym 1997 czujnik G71 znajduje się wewnątrz obudowy sterownika silnika a nie na rurze dolotu powietrza doładowanego a piszesz, że z rury go demontowałeś i czyściłeś więc jak to jest u Ciebie ?

W zasadzie w Twoim przypadku to na ślepo można powiedzieć abyś się wziął za czyszczenie turbo bo nie ma na co czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę to mnie zaskoczyłeś Tomek.

Jadę zaraz do mechanika i nie ma co , czyszczę w ciemno ale z tym czujnikiem kurczę to jest chyba tak jak pisałem jeżeli mówimy o tym samym czujniku.

Za silnikiem do góry jest ta rura która idzie od interkulera i na jej środku ale od dołu ( w kolejnych modelach przenieśli na górę ) jest ten czujnik który wyjąłem i wyczyściłem bo był od oleju ale w sumie zaraz po czyszczeniu tego czujnika i wymyciu rur i tak złapał notfaul więc nic to nie dało.

W ciągu dnia nie napiszę bo nie będę miał gdzie ale jak wrócę to dam znać.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czyściłeś czujnik temperatury powietrza w dolocie :wink: o ten po prawej stronie elektrozaworu N18 : http://bilder.lagabasen.se/delar/1050/1050213366vy1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...