Piotrek(BoLeK) Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Witam,mam pytanie chodzi o temperature oleju jaka powinna byc w moim przypadku.Posiadam silnik 2.6 V6 jezdze na oleju Shell Helix 10w40 wymieniam max co ok 8 tys.Sprawa jest taka w dni sloneczne jak jezdze temperatura wzrasta mi nawet do 115 stopni przy jezdzie normalnej chce wyprzedzic to wyprzedzam itd itd. w jakies chlodne dni temperatura nie przekroczy 90 stopni i tu moje pytanie jest to standart czy cos nie tak ? mam juz te wskazniki to na nie patrze i chcial bym wiedziec to i owo prosze o odpowiedz dzieki
stefko25 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Ja mam identycznie - wiec chyba tak ma byc
Italiano Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 A jak się ma temperatura płynu chłodzącego? Mi nigdy temp. silnika nie podskoczyła ponad 105 stopni, wzięta oczywiście z klimatronika.
SYKET Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 U mnie nigdy nie przekroczyło 90 stopni na trasie, bo po miescie mało śmigam,no i w moim mieście jeszcze niema aż takich korków zeby auto złapało taką temp.oleju.Czujnik mam chyba ok,bo go niedawno wymieniałem więc chyba dobrze pokazuje,ale głowy nie dam.
Italiano Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 U mnie nigdy nie przekroczyło 90 stopni na trasie, bo po miescie mało śmigam,no i w moim mieście jeszcze niema aż takich korków zeby auto złapało taką temp.oleju.Czujnik mam chyba ok,bo go niedawno wymieniałem więc chyba dobrze pokazuje,ale głowy nie dam. Rozmawiamy tu o innych temperaturach. Wskazanie na liczniku to temperatura na bloku silnika, a temperatura płynu chłodzacego to wskazanie z kodów klimatronika na kanale 49 i temperatura silnika na kanale 51, przynajmniej u mnie tak jest. http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronica_ii-t4306.0.html;;amp=;sid,52f724adcefd06ab8739d0f687042c2e
czaki22 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 u mnie zawsze 90 w korkach nie stoje bo nie jezdze w nich, na tomiast temo oleju jest stała minimalnie wzrasta jak pogonie auto
lukaszek13ns Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Rozmawiamy tu o innych temperaturach. Wskazanie na liczniku to temperatura na bloku silnika, a temperatura płynu chłodzacego to wskazanie z kodów klimatronika na kanale 49 i temperatura silnika na kanale 51, przynajmniej u mnie tak jest. http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronica_ii-t4306.0.html;;amp=;sid,52f724adcefd06ab8739d0f687042c2e Nie jestem do konca pewny ale na 99% wydaje mi sie ze sie mylisz temperatura na liczniku to temperatura plynu tak samo jak na kanale 49, a temperatura silnika to kanal 51, wskaznik na liczniku jest tak zkonstruowany ze nie pokarze ci 95 stopni tylko bedzie stal caly czas na 90 dopiero jak temperatura plynu wzrosie ponad 103 stopnie to dopiero wtedy roszy sie z 90. Duzy wplyw na temperature oleju ma styl jazdy, jezeli wskaznik temperatury oleju nie wychyla sie za polowe to jest ok, czyli okolo ponad 100 stopni.
Piotrek(BoLeK) Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 no dzieki za odpowiedzi moze i czujnik bedzie za jakis czas do wymiany...jezeli chodzi o plyn chlodzacy jest dobry nie dawno wymieniony na ori i zmierzony tym cudownym urzadzeniem
micek Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Ja jezdze bardzo duzo po miescie i nigdy temperatura mi nie przekroczyla 90 stopni...w trasie przewaznie wynosi ona 70 - 80 stopni...
Piotrek(BoLeK) Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Opublikowano 20 Maja 2008 hmm no to ja nie wiem co z moim jest nie tak..
lukaszek13ns Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Ja jezdze bardzo duzo po miescie i nigdy temperatura mi nie przekroczyla 90 stopni...w trasie przewaznie wynosi ona 70 - 80 stopni... Ale piszesz o temperaturze oleju czy plynu, u mnie olej po dluzszej jezdzie w korkach nie przekracza 100 stopni przewaznie jest od 90 do 95, gdy wczesniej mialem nie dogrzany silnik z powodu walnietego termostatu, gdzie temperatura plynu max 85 stopni lub w korkach 90, a olej wtedy max 80st. Po wymianie termostatu temperatura oleju jest praktycznie o jakies od 5-10st wieksza, niz temperatura plynu.
Piotrek(BoLeK) Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Opublikowano 20 Maja 2008 no jezeli chodzi o mnie to temp.plynu to max 85 stopni chyba tu klania mi sie wymiana termostatu ale za to olej tak jak pisalem wyzej 90 stopni ale gdy jest cieplej zaraz mu podskakuje do gory..
lukaszek13ns Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Na raczej na pewno termostat. Temperatura oleju w normie, jeżeli utrzymuje się w połowie zakresu to nie ma powodów do paniki. Polowa na wskazniku to cos kolo 110st o ile sie nie myle Zawsze im bardziej bedziesz wysilal silnik tym temperatura bedzie rosla
PABLO Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 U mnie tak samo jak pisał kolega micek w trasie przewaznie temperatura 70-80 stopni, natomiast miasto zawsze w granicach 90 stopni, nie więcej.
czaki22 Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 podepnij vaga i zoabcz jak on pokazuje moze ustarka dot,. tablicy przyżądów
+mario31 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ja jezdze bardzo duzo po miescie i nigdy temperatura mi nie przekroczyla 90 stopni...w trasie przewaznie wynosi ona 70 - 80 stopni... i bardzo dobrze u mnie stoi na 90 niewazne czy korek czy nie na trasie pomiedzy 60-90 nic nie wymienialem w ukladzie cieczy wiec mniemam ze tak ma byc w innych bolidach com miel bylo podobmnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się