Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów - słabo się zbiera na trzecim biegu - przepływka ?


a4dg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie. Od jakiegoś czasu mam odczucie że na trzecim biegu słabo mi się zbiera samochód. Właśnie zrobiłem logi i jak na mój gust to podejrzewam przepływkę (ma już 16 lat ) Wczoraj lekko ją potraktowałem kontakt-klinerem i jest lekka różnica na plus. Kierownice w turbo chodzą idealnie. Jednak proszę mądrzejszych kolegów o przeanalizowanie i opinię.

Logi dynamiczne

000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

008 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Logi statyczne

000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

013 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Logi BS

000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Nie ma żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększ sobie dawkę paliwa na okolice 3.6 - 3.8. Druga sprawa w ciepłe dni niestety ale nasze padaki bez fmic słabną... załóż sobie nadkole od s4 to zrobi się mały przeciąg dla icka i będzie dostawał powietrze o kilka stopni chłodniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na czas do 4k obrotów nie jest źle....chyba już masz za mało kucy skoro tak twierdzisz:smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommy co może dać zwiększenie dawki paliwa? i jak to zrobić? i gdzie na logach to widać. Czyli co ogólnie z tego co widzicie nie jest najgorzej?

W logu statycznym 001 trzecia kolumna to dawka paliwa ..Ty ją masz ubogą (5,0-5,2)mozesz sobie ją zwiększyć tak na 3-4mg/R... silnik nagrzany bieg jałowy (zapinasz Wag -a wchodzisz na ten blok 001 popuszczasz śruby przykręcane nastawnik do pompy(delikatnie nie za mocno) i delikatnym sukiem w nastawnik w kierunku chłodnicy lub sciany grodziowej zwiększamy lub zmniejszamy dawkę ...zaraz to widać na wagu....jak już ustawimy odpowiednią to dokręcamy popuszczone śrubki sprawdzamy raz jeszcze na wagu i to wsio.....Cały zabieg nie jest trudny ale bardzo delikatnie trzeba go wykonać bo to wszystko jest bardzo czułe na takie regulacje

Zwiększając dawkę silnik powinien minimalnie lepiej się zbierać :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest jedna specjalna główka śruby na klucz energetyczny K-2T o TEN. Bez niego ani rusz chyba, że ktoś brzeszczotem potraktuje tę śrubę i wymieni na taką z normalną główką. Uwaga aby nie przesadzić ze stukaniem w nastawnik bo jak się stuknie za bardzo od strony rozrządu to silnik się rozbiega jak ktoś nie ma wyczucia w łapie i refleksu :)

Klucz też musi być solidny z twardej stali bo kiedyś poleciłem jego zakup koledze, potem go odkupiłem po cenie sprzedaży 80 zł i mimo, że sprawiał wrażenie solidnego to obkręcił się wewnątrz wokół główki tej śruby za 4 podejściem jak plastelina.

Piszecie o zmianie dawki paliwa ale widać przecież w logu dyn. 011, że szwankuje regulacja ciśnienia doładowania - zwłaszcza w zakresie 2500 do 2900 i 3500 obrotów więc najpierw niech kolega zloguje jeszcze parę razy samą grupę 011 dynamicznie po zwiększeniu dawki na około 3.5 mg/R i zobaczymy jak ciśnienie turbodoładowania się będzie kształtować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim ruszy nastawnik pompy niech sprubuje vagiem bez grzebania :wink: 1-engine -->11 login i tu 12233--->10 adaptacja-->1 i zmieniasz wartosc :wink: Sprawdzasz jak kolega wyzej napisal w 1 bloku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź. Ale nadal nie potwierdzacie ani nie zaprzeczacie czy przepływka już lekko nie domaga. Sztomel również zauważyłem to skoki doładowania ale właśnie dzięki twojej pomocy jakiś czas temu wyprowadziłem ciśnienie doładowania do takiego poziomu, bo było znacznie, znacznie gorzej. Zastanawiam się czy ruszać dawkę paliwa bo już niedługo znajomy elektronik zmodyfikuje mi program, i właśnie czy z taką przepływką jakoś to ujdzie.

clinique a tak dla informacji podajesz w login 12233 potem 10 adaptacja i zmieniam wartość - tylko o ile? w górę czy w dół?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel ale właśnie dzięki twojej pomocy jakiś czas temu wyprowadziłem ciśnienie doładowania do takiego poziomu, bo było znacznie, znacznie gorzej.

Czyli mam rozumieć, że moja ingerencja pogarsza sprawę. - no cóż. Chciałem dobrze ale skoro piszesz, że jest znacznie gorzej to mi przykro ale skoro kaszana to ja nie będę się szarpał. Po co ja siedzę na tym forum, naprawdę nie wiem :) Olać to sikiem prostym i ciepłym i puścić bąka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel nie zrozumiałeś mojego postu a ja też do końca niejasno napisałem. Chodzi mi o to że już mi pomagałeś i Z WIELKIM POZYTYWNYM SKUTKIEM !!!. Absolutnie nie miałem na myśli tego że twoja opinia nic nie wnosi - wręcz przeciwnie, ostatnim razem dzięki twoim radom doprowadziłem ciśnienie do normy.

Sory Sztomel ale nieopacznie mnie zrozumiałeś, lepiej mi doradź co z tą przepływką oraz z dawką paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

clinique a tak dla informacji podajesz w login 12233 potem 10 adaptacja i zmieniam wartość - tylko o ile? w górę czy w dół?.

Zmniejsz wartosci i sprawdzaj, powinienes miec cos chyba 32768, wiec ustaw 32686-->save i sprawdz jaka masz dawke. Jesli nie da sie mniejsze wartosci niz masz, wtedy nastawnikiem, tak jak kolega Ci to pieknie opisal :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, faktycznie w takim razie źle Cię zrozumiałem. Aby powiedzieć coś o przepływce to najpierw trzeba doprowadzić rzeczywiste ciśnienie doładowania turbo do porządku. Jak turbo ma niższe to ciśnienie to i przepływka wtedy ma zaniżone wskazania bo to turbo wytwarza podciśnienie zasysając powietrze z dolotu, które przechodzi przez element pomiarowy przepływki. W każdym do diagnozowania przepływki najlepiej robić logi dwóch grup jednoczesnie czyli 003 z 011 i 008 z 010 - wtedy patrzysz czy w czasie gdy rzeczywiste ciśnienie doładowania jest równe ciśnieniu zadanemu czyli w granicach 1948 mbar i w tym zakresie obrotów gdzie to ciśnienie jest prawidłowe porównujesz wskazania w 003 - powinny być wtedy ciut wyższe niż wartość 850 mg/skok i w grupie 008 ciut wyższe niż 41-40 mg/skok - wtedy przepływka mierzy poprawnie - jak jest mniejsza waryość to przepływka kuleje i nadaje się przynajmniej do bezdotykowego czyszczenia spray'em lub jeśli czyszczenie nie przyniosło żadnej poprawy a chcemy ją jeszcze zreanimować to wiercimy w niej otworek po przeciwnej stronie wlotu powietrza do jej elementu pomiarowego - średnicę otworka ustalamy doświadczalnie na podstawie wskazań z przepywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...