Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w wyborze silnika


radek_m

Rekomendowane odpowiedzi

witam, posiadam audi 80 b4 2.0E ale jej czas powoli dobiega do końca. trochę już km zrobione i czas się rozejrzeć za czymś nowszym.

i tutaj pojawia się pytanie do szanownych forumowiczów, jaki model silnika wybrać? autko będę zamierzał przerobić na instalacje gazową i który z silników montowanych w B6 jest do tego najlepszy i najmniej awaryjny? Pokonuje rocznie w granicach 60 tys km.

do tej pory zwrócił moją uwagę silnik 1.8T, tylko która wersja z nich jest najlepsza? Ilu konna? i czy quattro ?

Jeszcze jedno pytanie na jakie wyposażenie takiego autka zwracać uwagę?

za wszelkie wypowiedzi dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość ma podobne wyposażenie. Przy moim jest dodatkowo xenon, jak xenon to i spryski lamp, rolety w tylnych boczkach i na szybie, grzane d*py. Ale silniczek 1.8T jak najbardziej polecam. Tylko nie napalaj się bo żeby kupić dobre 1.8T trzeba pojeździć i nie szukać tańszej od 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli szukasz czegoś z mocą i pod gaz, w quattro-to popatrz na 3,0 V6-spalanie takie samo, jak w 1,8T, ale po wymianie rozrządu-nie bardzo jest się co tam popsuć... do tego 3,0 większość, to quattro i znalezienie niebitej i niekręconej V6-jest znacznie łatwiejsze, niż w przypadku 1,8T:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 3.0 wazy sporo i pogarsza prowadzenie auta. Ponadto silników jest stosunkowo niewiele i w przypadku wymiany całego jest mała lipa. 1.8T po wirusie to najlepsze rozwiązanie.

znalezienie niebitej i niekręconej V6-jest znacznie łatwiejsze, niż w przypadku 1,8T

Nie ma na to reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 3.0 wazy sporo i pogarsza prowadzenie auta. Ponadto silników jest stosunkowo niewiele i w przypadku wymiany całego jest mała lipa. 1.8T po wirusie to najlepsze rozwiązanie.

różnica w wadze to ok. 50 kg i wcale nie pogarsza prowadzenia auta...to tak, jak byś chciał komuś wmówić, ze S4 w budzie B6 prowadzi się gorzej niż 1,8T...:whistling:

co masz na myśli, że silników jest niewiele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jak byś chciał komuś wmówić, ze S4 w budzie B6 prowadzi się gorzej niż 1,8T...:whistling:

to jest akurat kiepski przyklad, bo faktycznie S4 B6, B7 i RS4 B7 to mistrzowie autostrady ale do smigania po zakretach sie nie nadaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie S4 B6, B7 i RS4 B7 to mistrzowie autostrady ale do smigania po zakretach sie nie nadaja...
...ale o tym niech się wypowiedzą właściciele takich aut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo w sumie taka v-ka najlepsza do gazu
to juz chyba trochę inna Vka niż te w B5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1.8T. Polecam ten silnik. Obojętnie jaką wersję. Wszystkie są podobne oprócz BEX. V6 3.0 spali więcej niż 1.8T, bądźmy realistami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1.8T. Polecam ten silnik. Obojętnie jaką wersję. Wszystkie są podobne oprócz BEX. V6 3.0 spali więcej niż 1.8T, bądźmy realistami.

Akurat jeżeli chodzi o kwestie spalania to 3.0 potrafi być ekonomiczne. Mi na trasie palił 7l PB a koło domu 8-11l w zależności jak mocno go kręcisz. LPG spala 10-12l. Ja tam polecam V-kę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 2x benzynowe silniki, czemu nie diesel ? 1.9TDI spalają 5/100 trasa, przyjemna dynamika dzięki turbo. Silniki te robią dość spore przebiegi, odnoszę się tutaj do Twoich 60k rocznie ;) Ewentualnie polecal bym duży silnik benzynowy od 2l w górę skoro ma być gazowany ;)

Może przy okazji zapytam o 2 opinie na temat wyboru silnika 1.6 vs 1.8 benzyna ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeżeli chodzi o kwestie spalania to 3.0 potrafi być ekonomiczne. Mi na trasie palił 7l PB a koło domu 8-11l w zależności jak mocno go kręcisz. LPG spala 10-12l. Ja tam polecam V-kę.

To wychodzi, że twoje B6 FWD V6 jest bardziej ekonomiczne niż moje poprzednie dużo lżejsze auto A3 1.8T FWD manual.

:whistling: 7 litrów w trasie mówisz? To po co kupować Diesla...:kwasny: W B6 1.9 TDi potrafią spalić 6L na trasie, a gdzie 3.0 w benzynie.

Jeździłem BMW 2.8 R6 manual i spalanie, o którym piszesz to jakaś bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeżeli chodzi o kwestie spalania to 3.0 potrafi być ekonomiczne. Mi na trasie palił 7l

albo prowokacja albo autorze tej wypowiedzi zmien dealera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...