Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie mogę odpalić silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem, mianowicie pojechałem na stację zatankować (lotos) wszystko pięknie, podjechałem, zgasiłem silnik i sobie zalałem paliwko. Wracam z kasy chcę odjechać i tu zonk auto w ogóle nie chce zapalić, nawet nie kaszlnie. Rozrusznik kręci. Podpinam vaga i żadnych błędów. Od czego zacząć sprawdzanie? Nigdy czegoś takiego nie miałem.

Opublikowano

Masz alarm - moze odcina zaplon, immobilizer...

Zapodaj mu plaka do dolotu

Opublikowano

Sprawdź czy na zaworze odcinającym (elektrozawór) który jest na pompie wtryskowej jak załączysz zapłon i jak palisz jest napięcie 12V

Opublikowano
Sprawdź czy na zaworze odcinającym (elektrozawór) który jest na pompie wtryskowej jak załączysz zapłon i jak palisz jest napięcie 12V

Brawo Stasiu... :oklasky:

A moze cofneło sie paliwo, albo zakonczyl swoja prace przekaznik 109.

Bo chyba pompa nie padla...?

Opublikowano

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

przewód który idzie do 109 obtarł się o rurkę metalową i żyła dotykała masy. Brak napięcia 12V na zaworze. Jakieś pomysły???

Opublikowano

Czy po przekreceniu zapłonu slyszysz jak zawor na pompie CYKNIE ?

Opublikowano

nie zawór nie cyka, słychać cyknięcie w nastawniku a 109 po podaniu na krótko +12V działa tzn. słychać pyknięcie czyli sam zawór jest chyba ok

Opublikowano

ta ok.

czy dobze wyczytalem ze przewod idacy do zaworu jest przetarty?

Opublikowano

Tak

Opublikowano

wiec opcja polaczenia go na nowo zmienia sytuacje i poprawia rozruch?

Opublikowano

Niestety po podaniu na krotko +12V na zawor N109 dalej nie chce odpalic

Wysyłane z mojego Galaxy za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Sluchaj moze i to glupio zabrzmi ale zrob tak jak gos ktory mi uszczelnial pompe.

podlacz zawor na pompie niech jeden przekreci zaplon a druga osoba niech delikatnie stuka w nastawnik

Opublikowano

Nie mam nic do stracenia zaraz ide do garazu to sprobuje

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

spoko daj znac co i jak

dodam tylko ze jak to widzialem w realu to on mial metalowy maly mloteczek i tak z czuciem ale jednak napierdzielal w nastawnik i fakt po dluzszej chwili autko sie ozywilo.

Opublikowano

Po podaniu na "krótko" napięcia na elektrozawór N109 w pompie wtryskowej z + akumulatora silnik przy tych błędach co podałeś musi odpalić ale pod warunkiem, że najpierw zaizolujesz ten przetarty fabryczny przewód od N109.

Opublikowano

Czy zawor n109 jest zasilant z ecu czy jest jakis bezpiecznik. Bo musze i tak przywrocic mu zasilanie

Wysłane z mojego Galaxy za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Czy zawor n109 jest zasilant z ecu czy jest jakis bezpiecznik. Bo musze i tak przywrocic mu zasilanie

Wysłane z mojego Galaxy za pomocą Tapatalk 2

Zawór N109 jest podłączony bezpośrednio do sterownika silnika (potocznie zwanego komputerem).

Opublikowano

Czyli co po zwarciu mogl pojsc sterownik silnika

Wysłane z mojego Galaxy za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Czyli co po zwarciu mogl pojsc sterownik silnika

Wysłane z mojego Galaxy za pomocą Tapatalk 2

Logicznie rozumujac to chyba tak. Ale nie wiem tego na 100%

Moze ktos bardziej obeznany z elektryka Ci odpowie.

Najlepiej to bylo by podmienic od kogos 109 na probe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...