Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przykorodowany sztywny przewód hamulcowy


lutas

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj robiłem regenerację przednich zacisków i wymianę elastycznych przewodów hamulcowych. O ile strona lewa poszła gładko - o tyle z prawej nastąpił problem przy łączeniu sztywnego i elastycznego - co prawda śruba puściła dość łatwo - ale za nic przewód sztywny nie chciał się rozłączyć z osadzoną na nim złączką - spowodowało to że przewód przy próbach odkręcania się nieco "skręcił". Żadne WD40 ani opukiwanie nie dało rezultatu. Na razie dokręciłem to z powrotem i muszę coś z tym fantem zrobić - bo jak sądzę materiał przewodu uległ osłabieniu przy tych manipulacjach - poza tym elastyczny został stary. Myślę że jakbym go pokręcił dalej, to przewód by się zawinął w trąbkę :wink:

Orientuje się ktoś jaki jest koszt oryginalnego przewodu sztywnego w ASO ?

Co proponujecie - wymianę przewodu na ori z ASO (da się to w ogóle wsadzić bez demontażu połowy samochodu?) czy kupić zwitek miedzianego i samemu sobie podoginać stosownie do potrzeb ?

Wg ETKI doszedłem że powinien mieć długość 1730mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO Cie skroją

podjedz do ICarsu, kupisz na wymiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem zamontować da radę tylko przewód miedziany, bo stalowego - nie ma opcji ? Z Twojego doświadczenia możesz ocenić że miedziany zda egzamin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez problemu

w oryginale jest nierdzewny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę szkoda wywalać ten ori - ale jak widać wyjścia nie ma :kwasny:. Wg ETKI wychodzi długość 1730mm, w Intercarsie jest dostępny 1760 mm i taki sobie zamówię (te 3 cm nadmiaru chyba nie będą problemem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bedzie zadnym problemem

pamietaj o tym aby nie opróznic zbiorniczka na pompie hamulcowej

bo bedziesz w czarnej d...pie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko - bo nie odkręcałem przewodu przy pompie ABS, czy tam złączka jest identyczna jak z drugiej strony przy łączeniu z elastycznym ? (chodzi o skok gwintu itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzisiaj na to spojrzałem - to nie wiadomo jak się do tego zabrać, może to tylko pozornie strasznie wygląda :facepalm: Chociaż fakt faktem że miedź jest plastyczna i można ją stosownie do potrzeb dopasowywać. Montażu ori stalowych to sobie w ogóle nie wyobrażam - chyba uprzednio rozkładając samochód na części pierwsze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po takim zabiegu i muszę powiedzieć że tylko wygląda to strasznie, a tak naprawdę to roboty na jakieś 1,5 godz. U mnie (to i pewnie u ciebie jest różnica gwintów przy kole i przy pompie). Założyłem oczywiście miedziany, który kosztował w ASO 30-pare zł. Powinieneś poradzić sobie z tym problemem :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to przetykałeś - tj. od której strony zaczynałeś ? Przyznam że takiej operacji nigdy u siebie w aucie nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od strony koła, bo nie do końca byłem pewien gdzie się kończy przy pompie abs. Trochę odwagi i będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2012 o 21:57, Dev napisał:

nie bedzie zadnym problemem

pamietaj o tym aby nie opróznic zbiorniczka na pompie hamulcowej

bo bedziesz w czarnej d...pie

a niby czemu jestes w czarnej d...pie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Phoenix5 napisał:

a niby czemu jestes w czarnej d...pie ?

 

bo ją zapowietrzysz i bez urządzenia na podciśnienie nie odpowietrzysz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, cysiek18 napisał:

bo ją zapowietrzysz i bez urządzenia na podciśnienie nie odpowietrzysz :)

czyli jak wymieniam zbiornik płynu hamulcowego to kapa ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić lub jak zrobić żeby nie zapowietrzyć pompy przy wymianie zbiorniczka? Poda ktoś jakieś wskazówki lub całą procedurę?

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Hezen napisał:

Co zrobić lub jak zrobić żeby nie zapowietrzyć pompy przy wymianie zbiorniczka? Poda ktoś jakieś wskazówki lub całą procedurę?

Wysłane z OP3T
 

cały czas pilnować płynu w zbiorniczku

ma być na maxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał okazje wymieniać i wie jakie są długości i końcówki potrzebne do przewodów w B7 1.8t Quattro:

-lewy i prawy przód od pompy do przewodów elastycznych
-lewy i prawy tył od łączenia na dole grodzi do przewodów elastycznych tył

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Emejcz napisał:

Czy ktoś miał okazje wymieniać i wie jakie są długości i końcówki potrzebne do przewodów w B7 1.8t Quattro:

-lewy i prawy przód od pompy do przewodów elastycznych
-lewy i prawy tył od łączenia na dole grodzi do przewodów elastycznych tył

?

Zwykle M10x1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...