Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak mam naciągnać pasek wielorowkowy ?


kali

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem Golfa 3 z silnikiem 1Z i tam było koło pasowe bez sprzęgiełka.Nasuwa mi się myśl,że w alternatorach mniejszej mocy wirnik jest lżejszy i tym samym ma mniejszą bezwładność.Pewno dla tego go tam nie montują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomalu, to niby w moim 1Zcie tez mam miec z wolnym kolem?? no bo jak wszystkie R4 to niby u mnie tez powinno byc a nie ma i sie nic nie dzieje zlego

zgodnie z ETKA byc powinno :guma:

wolnekolove0.jpg

wolnekolo2sz0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze a jednak, ciekawe dlaczego nie wlozyli ze sprzeglem, watpie zeby bylo cos ruszane, ostatnio zmianialem lozyska i wszystko wygladalo na orginalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wszystko wygląda na oryginalne w środku.

I zjechanie bieżni (podobno) odpowiada przebiegowi i łożyska nie były wymieniane.

Możliwość jest wymiany całego altka ale wątpię.

Musashi - a mógłbyś wstawić fotkę kółka ze sprzęgiełkiem?

Oglądałem moje i wygląda jak normalne toczone metalowe kółko - żadnego śladu który by wskazywał na sprzęgiełko (choć patrząc na ten szkic w ETCE to wygląda właśnie tak ;) )

Ale brakuje tych podkładeczek , ringów itp. jest po prostu nakretka na wałek alternatora.

Co do sprzęgła - ono jest żeby altka trochu uchronić przez gwałtownymi i częstmi zmianiami obrotów - łożyska toczne nie bardzo to tolerują.

Silnika schodzącego z obrotów altek nie zatrzyma (lub nie zwolni jego schodzenia z obrotów) - nie ten stosunek mas kręcących się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz linki z aukcji na allegro gdzie jest oferowane koło pasowe ze sprzęgiełkiem do audi

http://moto.allegro.pl/item398507120_kolo_pasowe_alternatora_audi_vw_tdi_oryginal.html

http://moto.allegro.pl/item405544088_kolo_kolo_pasowe_alternatora_oryg_vw_audi_skoda_.html

Twój model silnika też jest tam wymieniony a co do sprzęgiełka to dzieki niemu gdy silnik diesla po zgaszeniu raptownie staje, wirnik alternatora jeszcze sie obraca stopniowo wyhamowując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz linki z aukcji na allegro gdzie jest oferowane koło pasowe ze sprzęgiełkiem do audi

http://moto.allegro.pl/item398507120_kolo_pasowe_alternatora_audi_vw_tdi_oryginal.html

http://moto.allegro.pl/item405544088_kolo_kolo_pasowe_alternatora_oryg_vw_audi_skoda_.html

Twój model silnika też jest tam wymieniony a co do sprzęgiełka to dzieki niemu gdy silnik diesla po zgaszeniu raptownie staje, wirnik alternatora jeszcze sie obraca stopniowo wyhamowując.

tak to wyglada, jak znajde kolko ze swojego to wrzuce fote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za foty - oblookam dokładnie to moje - jest brudne ale raczej bym nie przeoczył tego łożyska w w środku.

Mam 120A altka w AHU (swoją drogą nie wiem po co ;) nic w tym aucie tyle prądu nie żre).

Obejrzałem - definitywnie jest stałe kółko napędowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę pytanko odnośnie tego koła ze sprzęgłem. Czy zna ktoś numer tego koła do alternatora Boscha 120 A do AFN Bo nie mogę się połapać co na przykład oznacza "8D2" AUDI A4 (8D2, B5) -bo tak widnieje na ogłoszniach i nie wiem czy takie koło czy inne, bo rocznik i silnik się niby zgadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę pytanko odnośnie tego koła ze sprzęgłem. Czy zna ktoś numer tego koła do alternatora Boscha 120 A do AFN Bo nie mogę się połapać co na przykład oznacza "8D2" AUDI A4 (8D2, B5) -bo tak widnieje na ogłoszniach i nie wiem czy takie koło czy inne, bo rocznik i silnik się niby zgadza?

8D2 to a4 sedan, produkowany w latach 1994-2000

8D5 to a4 kombi -------'' ----''-----''-- 1995-2001[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 13:07_________________________________________________co do zakupu kupuj tylko firmy INA, SKF ( w pudelku skf tez siedzi INA) z pewnego zrodla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim AHU też jest sztywne koło alternatora. Jest zwykła nakrętka na ośce i żadnych sprzęgieł.

Może to wprowadzili dopiero później, bo z dwumasem było w AHU tak samo - pierwsze egzemplarze nie miały, dopiero po ilości 200 000 wsadzali dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

co ciekawe,posiadam 1Zta i rowniez alt.jest na sztywnym kole :chytry: teraz sie okaze ze wiekszosc A4 nie posiada takiego szprzegla na kole alternatora. choc Etka pokazuje :tongue4:

[br]Dopisany: 24 Październik 2008, 09:21_________________________________________________Aha.no i posiadam problem w owym temacie a mianowicie jak moja A4ka jest zimna slychac dokuczliwe,metaliczne rzezienie w okolicy wlasnie paska wieloklinowego oczywiscie tylko na wolnych obrotach lub pod obciazeniem :wallbash:podejzewalem wlasnie alternator gdyz moj aku.z rana jest bardzo slabiutki

Moze ktos z kolegow mial doczynienia z podobnym zjawiskiem i moze mi pomoc.

Dodam ze pasek wraz z napinaczem wymienialem jakies 3miesiace temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz słaby aku z rana to po pierwsze sprawdź ładowanie. Może masz za niskie i nie doładowuje akumulatora. A jak z kontrolką, nie zapala ci się czasami? Bo jak tak to może szczotki są już za krótkie.

To metaliczne "rzezienie" -jak napisałeś, może pochodzić od łożysk w alternatorze. Jak zrzucisz pasek z koła i zakręcisz alternatorem to powinienyś usłyszeć czy to łożyska czy nie. Daj znać co z ładowaniem (ile ma V powinno mieć 14 V albo ciut wyżej) i jakie wnioski jeśli chodzi o łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie 14,4 V powinno wynosić.

A ja mam podobny problem. Zabrałem się za alternator, wymieniłem łożyska (6203RS i 6003RS) oraz musiałem wymienić komutator (ten miedziany na wirniku) bo wewnętrzny miał rowek od szczotki głębokości 1mm. Zaskoczony byłem po montażu ponieważ zapaliła się kontrolka od ako, a jak dodałem lekko gazu to przestała świecić. W serwisie, gdzie wymieniali mi nowy komutator powiedzieli, że szczoteczki stare są dobre. Czy to wina niedotartych szczotek? Objaw jest przeważnie na zimnym silniku. Wcześniej tego nie było.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.dzis zawijam rekawy i biore sie za to..no rzeczywiscie kontrolka sie czasem zapali ale nie od ladowania tylko czerwona ostrzegawcza i 3krotny syg.dzwiekowy ale to normalne przy slabym aku.

jezeli chodzi o lozyska to sciagalem juz pasek..lozyska nie sa pierwsza klasa ale to nie bedzie to..tamto rzezienie jest raczej "cykliczne"slyszalne nawet na 500metrow ;(

aha.no i jak wylacze jakikolwiek pobor pradu(swiatla,podgrzewanie...)brzeczenie jest nieco mniejsze

podobnie z wspomaganiem..jak pod obciazeniem slychac bardziej... :wallbash:

teraz wydaje mi sie ze raszej problem tkwi w napinaczu..ale przeciez dop.wymieniany :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banshee

Jak masz kolo pasowe ze sprzęgłem to ja bym to obstawiał, bo miałem identycznie jak ty. Jak zacznie ci świecić kontrolka na niskich obrotach (bieg jałowy) to otwórz maskę i posłuchaj. Jak to jest to koło pasowe to na pewno usłyszysz.

roman0012

A jak jest przy załączonej klimie? Też słychać czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banshee

Jak masz kolo pasowe ze sprzęgłem to ja bym to obstawiał, bo miałem identycznie jak ty. Jak zacznie ci świecić kontrolka na niskich obrotach (bieg jałowy) to otwórz maskę i posłuchaj. Jak to jest to koło pasowe to na pewno usłyszysz.

roman0012

A jak jest przy załączonej klimie? Też słychać czy nie?

mam sztywne koło i nie mam klimy. Wydaje mi się, że to była wina szczoteczek niedotartych, bo wczoraj już tego objawu nie było. Gasła po odpaleniu. Dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sztywne koło i nie mam klimy. Wydaje mi się, że to była wina szczoteczek niedotartych, bo wczoraj już tego objawu nie było. Gasła po odpaleniu. Dzieki za pomoc

Mam nadzieję,że to to. Jakby coś jeszcze się działo to pytaj- będziemy dalej myśleć. (rowek o głębokości 1mm nie zmusza jeszcze do wymiany pierścieni ślizgowych (to nie komutator :wink4:), bo te pierścienie są bardzo grube prawie do ośi alternatora, ale to tak na przyszłość i do wiadomości- i proszę się nie obrażać o tą dygresję :gwizdanie: Tymczasem wszystkiego dobrego i jak najmniej awarii. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...