aqs Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Witam, Moja B7 jest po wywaleniu filtra DPF mechanicznie oraz programowo. Ostatnio zaczął pojawiać się błąd 18434/P2002/008194 czyli 18434/P2002/008194 - Ross-Tech Wiki I teraz jak to jest, czy ten czujnik po wywaleniu DPF powinien być aktywny i powinienem go wymienić czy należy poprawić programowo wywalenie DPFa? Skoro jest to czujnik różnicy ciśnień na wlociei wylocie do DPFa to nie powinien on mieć znaczenia. Z objawów jakie występują to silnik powyżej 3 tys obrotów przerywa, buda drży i jest większe spalanie.
HeresR32 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 moim zdaniem ktos spierdzielil ci programowo cala operacje, ale niech wypowiedza sie osoby ktore przeszly przez ten zabieg
klattaa Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Witam Miałem zamiar wywalić DPF, ale sprawnego się nie usuwa. Po zrobieniu w fachowym warsztacie nie powinno pozostać śladu po zabiegu, więc ktoś ci coś skopał tak jak pisał kolega wyżej.
michier Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 ja wywaliłem sprawnego-prewencyjnie, bo napewno kiedyś by się zdupczył, też mam brd i po kastracji różnica ooogromna seria 190ps, to że wywala Ci błąd to sprawa usunięcia programowo dpf- wal na poprawke, w końcu za ten zabieg troche zapłaciłeś. Hamowałeś go po wycięciu dpfa?
POPO Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 michier a ile zrobiłeś kilo... po tym zabiegu?
griga-st Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Panowie, podłączę się pod temat Wywaliłem w/w ponad pol roku temu i generalnie elastyczność,osiągi na spory+. Jeden tylko problem: mam okopcony tylny zderzak(kopci i śmierdzi okrutnie) Cala operacja była wykonana u jednego z bardziej znanych tunerów z zachodniej Polski. Dodatkowo był robiony programik na kilka koników(ze wzgl. na Multi). Kolega połączał mi VCDS-a na postoju i podczas jazdy i niby wszystko 1A:eusathink: Jeszcze jedno, słyszał ktoś o emulatorach które symulują działanie DPF-a?
klattaa Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 michier ja na sprawnym DPF miałem w serii 184 Km i 380 Nm, więc nie widzę znaczącej różnicy. Jaki miałeś przebieg jak wywalałeś sprawny DPF jak mogę zapytać ?
michier Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Przelatałem bez DPF'a 20kkm tzn miałem 165kkm jak go wywalałem od tego czasu bez żadnych problemów. Fakt ,że berdziej śmierdzi z tyłu ale kopci tak samo z filtrem jak i bez,.O emulatorach nic nie słyszałem, u mnie omijał czujniki Pan Aligator
leoncjo Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Emulatory stosuje się do Toyoty i Mazdy gdzie nie za bardzo da się załatwić DPF-a programowo.
RS Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Czujnik różnicy ciśnień powinien być nieaktywny, po usunięciu programowo DPF. Dodatkowo u kolegi aps są dodatkowo objawy wypalania filtra (czasowki) - filtra ktorego nie ma. Podsumowując: spierdzielona operacja- poprawka lub zwrot pieniędzy. Emulatory- podobno zlo i do tego drozsze od wywalenia programowego.
aqs Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2012 dzieki za odpowiedzi. jestem juz umowiony na sprawdzenie co jest nie tak w warsztacie w ktorym byl usuwany DPF. Co do hamowania po wycieciu nie robilem tego jeszcze ale na pewno to nadrobie.
griga-st Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Emulatory- podobno zlo i do tego drozsze od wywalenia programowego RS-ale na TÜV-ie bez DPF-a nie przejdzie bo po podlaczeniu pod kompa widac to na pierwszy rzut oka... ale kopci tak samo z filtrem jak i bez, michier-Nie masz okopconego zdezaka?
michier Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Emulatory- podobno zlo i do tego drozsze od wywalenia programowego RS-ale na TÜV-ie bez DPF-a nie przejdzie bo po podlaczeniu pod kompa widac to na pierwszy rzut oka... ale kopci tak samo z filtrem jak i bez, michier-Nie masz okopconego zdezaka? nic na tuv'ie nie wyjdzie-jestem tego dowodem-Aligator ustawił mi wartość zapełnienia na 5% i fakt miałem stresa ale nic nie wyszło:naughty: a zdrzeaka nie mam okopconego-jedynie końcówki tłumika mają czarną obwódkę
griga-st Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 nic na tuv'ie nie wyjdzie Kurcze, u mnie to widac od razu ze czujniki roznicy cisnien sa odlaczone(VCDS) No i kopci skubany:thumbdown: Pomimo dobrych korekcji, moze istniec dalej problem z pompkami?
MASATO Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 RS o co chodzi z tymi czasówkami? w sterowniku jest zapisane procedura która od czasu do czasu wypala filtr cząstek stałych a dzieje się to przez dodatkowe tzw. "powtryski" (w przypadku piezo pompo wtryskiwaczy siemensa możliwe jest wykonanie do 2 powtrysków) celem zastosowanie wtrysku niewielkiej dawki paliwa po wtrysku głównym jest: - podwyższenie temp.pod koniec procesu spalania co sprzyja utlenianiu wcześniej powstałychczastek stałych. (dotrysk z małym opóźnieniem względem wtrysku głównego) - redukcja tlenków azotu-dotrysk następuje wtedy dość późno ok 200* OWK poGMP,paliwo nie jest spalane, tylko odparowuje wskutek działania ciepła spalin i trafia do układu wydechowego gdzie jest użyte jako czynnik redukujący tlenki azotu oraz też wykorzystywane jest do wypalania filtra cząstek stałych żecz jasna
RS Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Dzięki Masato! A co do wyjścia na Tüv-ie ze DPF jest wycięty to lepiej nawet dobrowolnie sobie dać to wbić w papiery. Jeżeli zastapisz DPF katalizatorem to auto dostanie euro 3, żółta plakietke i zapłacisz rocznie 20 euro wiecej podatku. A jak będziesz chciał jeździć po strefie gdzie mozna tylko z zielona plakietka to se kupisz taka w Polsce. Nikt ci pod auto nie będzie włazil. A przed następnym tuvem zdrapiesz a po nakleisz nowa.
griga-st Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 A co do wyjścia na Tüv-ie ze DPF jest wycięty to lepiej nawet dobrowolnie sobie dać to wbić w papiery. Myslisz ze mozna to na kazdym tüv-ie zrobic, czy trzeba cale auto homologowac? ---------- Post dopisany at 12:01 ---------- Poprzedni post napisany at 11:59 ---------- Jeszcze jedno, trzeba duzo przerabiac zeby kat od AWX-a do BPW-pa wsadzic?
RS Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 A co do wyjścia na Tüv-ie ze DPF jest wycięty to lepiej nawet dobrowolnie sobie dać to wbić w papiery. Myslisz ze mozna to na kazdym tüv-ie zrobic, czy trzeba cale auto homologowac? A tego to ci nie powiem...
michier Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Dzięki Masato! A co do wyjścia na Tüv-ie ze DPF jest wycięty to lepiej nawet dobrowolnie sobie dać to wbić w papiery. Jeżeli zastapisz DPF katalizatorem to auto dostanie euro 3, żółta plakietke i zapłacisz rocznie 20 euro wiecej podatku. A jak będziesz chciał jeździć po strefie gdzie mozna tylko z zielona plakietka to se kupisz taka w Polsce. Nikt ci pod auto nie będzie włazil. A przed następnym tuvem zdrapiesz a po nakleisz nowa. Można-nowe katalizatory dedykowane do b6 miały już normę euro 4-miałem takową w awx, a co do DPF'a to gwarantuje, że jeżeli zrobi to Aligator z dynosoftu na żadnym tuv'ie nic nie wyjdzie, generalnie mogli by zrobić badanie spalin-ale jeżeli widzą,że fura od 2006 w górę to od razu podłączają kompa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się