Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czy pełen syntetyk mógł miec znaczenie??


cosmos7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , zakupiłem przed miesiącem Audi A4 1.8 T (110 kw, nie wiem jakie ma oznaczenie) rok 1997. Zrobiłem tym autem ok 1000 km, zarówno po miescie przy włączonej klimie i upałach które niedawno miały miejsce, jak i w trasie. Autko spisywało sie wzorowo. 5 dni temu wymieniłem wszystkie filtry i olej. Auto sprowadziłem z Niemiec, wiec polecono mi nalac olej w pełni syntetyczny Mobil 1, bo tam niby tak leją, a nie wiadomo było jaki miał wlany bo żadnej kartki nie było. 3 dni póżniej jechałem na uroczystość do Poznania, korki, gorąco, włączyłem klime i nagle TEMPERATURA miga i piszczy, doszło prawie do 100 stopni i ogólnie w zbiorniczju płynu chłodniczego jasna maź, gotuje sie, ucieka takim dolnym zaworem, jednym zdaniem masakra, przejechałem po dolewkach chyba z 15 km, temparatura nie przekraczała 90 stopni, ale w pewnym momencie zaczeła gwałtownie ropsnąc i odrazu stanałem i potem to juz mnie holowali. Auto chodzi normalnie, ale płyn po dolaniu odrazu sie grzehe i ucieka. Oleju nieznacznie ale chyba ubyło (dostał sie pewno do ukł. chłodniczego). Pytanie czy olej syntetyczny miał znaczenbie i czy to uszczelka pod głowicą, czy moze coś gorszego :confused4:, może ktoś sie orientuje jakie są koszty wymiany uszczelki w takim auci. Mechanik mnie jeszcze postraszył peknięta głowicą :shocked:... Prosze o pomoc i z góry dziekuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez to wyglada na uszczelke.... pytania - co wylatuje z wydechu? Jaki kolor maja spaliny? Jaki przebieg ma samochod?

Odpowiadajac na Twoje pytanie z tematu. Tak, zmiana oleju mogla miec na to wplyw poniewaz nie powinno sie zmieniac oleju na rzadszy tylko zostac przy tym samym albo na gestszy. Jezeli wczesniej miales zalany semi-syntetyk albo co gorsza mineralny to powrot do sentetyku moze miec wlasnie takie skutki....

Malo kto o tym wie.... dopiero jak chcialem w ASO zmienic olej na syntetyczny to powiedzieli mi ze nie u nich....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUTO MA PRzEBIEG 148 TYS. z wydechu nie wylatuje nic, tzn. jest normalnie... :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne bo to przeważnie woda idzie do oleju wygląda na uszczelka ja bym sprawdzil kompresjie na cylindrach i wtedy bedzie wiadomo . olej syntetyczny moze miec wpływ jesli wczesniej był zalany innym do silników z takim przebiegiem raczej półsyntetyk syntetyk płucze silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale ogólnie nie mam pojęcia co tam było lane :confused4:... moze ktoś wie jakie są przyblizone koszty wymiany takiej uszczelki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podobne objawy miałem w oplu omedze 2,5 TDS, pozyczyłem od brata i jechałem do wawy, nagle coś pykło i temp skoczyła, wywaliło płyn chłodniczy, a problemem okazała się padnięta pompa wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ja jestm po przejscia lub nawet w trakcie prosta sprawa jezeli nie poszla ci woda do oleju jedz do jakiejs stacji ASO i zrob test CO2 w ukladzie chodzenia jezeli bedzie walnieta uszzcelka pokaze odrazu jezeli nioe to musisz szukac termostat lub pompa lub zasyfiony uklad.

koszt CO2- do 50 zl

wymiana uszczelki o ile robilbys sam montaz -200zl uszczelki

planowanie -50zl

robocizna mechanika okolo-200 zl

U mnie powodem grzania okazala sie pompa wody pekniety wirniczek zobacz czy masz maly obiek czyli zdejmi waz z dojscia do nagrzewnicy(jak stoisz przodem to prawy jezeli bedzia szla woda to moze termostat sie zacina ale najpierw zrob CO2 to ci wykluczy glowice ale pamietaj o ile woda nie poszla do oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90 % nie poszła, tzn oleju jest tyle co wlałem, no może troszke mniej, bo właśnie to olej poszedł do układu chłodniczego, niby, ... jutro wioze do mechanika, niestety moje kompetencje w naprawianiu aut samodzielnie skonczyły sie na oplu astrze :decayed:... tego jeszcze nie znam... dzieki wszystkim za podjecie tematu :th:... opisze rezultaty wizyty u mechanika jesli kogos to interesuje ...pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum była na ten temat dość gorąca dyskusja, czy mozna stosować oleje syntetyczne do samochodów wyprodukowanych przed rokiem 2000. :no: Zobacz link:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_jaki_olej_do_adr_syntetyk_vs_semisyntetyk-t30365.15.html

Myśle że należy przeczytać stronę z książki obsługi:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cae57b603248918.html

Dowolne interpretowanie wskazań producenta nie zawsze kończy się uszkodzeniem silnika, czasami można jeszcze pojeździć parę lat zanim silnik zupełnie zarzęzi. Sposobem na szybsze wykończenie silnika jest wlanie oleju syntetycznego(dla aut przed 2000 rokiem produkcji) i założenie gazu.

Myśle, że należy sprawdzić termostat i pompe wodną. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, dzisiaj jade do mechanika, mam nadzieje ze skonczy sie na strachu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello :) "cosmos7" możesz napisać co wyszło podczas wizyty u mechanika. Właśnie dzisiaj zdarzyło mi się zupełnie to samo, normalie budyń czekoladowy w zbiorniczku wyrównawczym. Niewiem co teraz robić więc jak byś był tak uprzejmy to ja bardzo proszę :notworthy: pozdrowionka[br]Dopisany: 30 Maj 2008, 19:43 _________________________________________________Aha, dodam jeszcze że 4 dni temu wymieniany był w warsztacie czujnik ciśnienia oleju. Ot pytanie czy mogli zrobić coś nie tak :mysli: i dlatego tak się stało :mysli: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam aeb i leje tylko syntetyczny olej mobila 5w50. Stary tez mialem syntetyczny....Chodzi jak malina

no patrzcie kolega bez "syntetycznej" fobii i bez problemow z autem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

148 tys km przez 11 lat :gwizdanie: Nie wierzę Olej objętościowo nie zmienił się ale woda na dole (cięższa się mogła zebrać) Jeżerli jest olej w wodzie to musiało go ubyć cudów nie ma. Poza tym cylinder przez dziórę w uszczelce raz zasysa wodę do cylindra, a raz pompuje spaliny do wody(sztywne węże od wody) i masz wymieszaną wodę ze spalinami i olejem, olej wymieszany z wodą i spalinami :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...