Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaworek n-75 jak idą przewody?


sardo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie małe pytanko jak jest sterowany zaworek do turbo ? pytam bo na 2 kablach mam masę. Zaworek nie działa mimo że jest nowy przewody są łączone na kostkę gdzieś tam czy mam zacząć pruć instalacje nadmieniam że vag nic nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zaworek raaczej podawany jest plus zeby sie otworzyl przy pewnych wartosciach dlatego teraz masz mase. a jak masz wtyczke odlaczona to vag cos pokazuje. powinien byc blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zupełnie inaczej. Na N75 jest podawane stale napięcie po włączeniu zapłonu a aby się otwierał to impulsowo wtedy podaje na niego sterownik silnika masę. Jeśli na żadnym pinie wtyczki do N75 nie ma napięcia równego napięciu na akumulatorze to sterownik silnika musi wygenerować błąd otwartego obwodu sterowania tym elektrozaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zupełnie inaczej. Na N75 jest podawane stale napięcie po włączeniu zapłonu a aby się otwierał to impulsowo wtedy podaje na niego sterownik silnika masę. Jeśli na żadnym pinie wtyczki do N75 nie ma napięcia równego napięciu na akumulatorze to sterownik silnika musi wygenerować błąd otwartego obwodu sterowania tym elektrozaworem.

Sztomel zmieniles avatara i cie nie poznalem.

Panowie ten pan wie co gołdo,swego czasu i mi pomagal telefonicznie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jak chcesz być pewny, że z zaworkiem i instalacją jest wszystko oki to zrób taki test. Odepnij wtyczkę od N75 i uruchom samochód, na VAG'u powinno pokazać błąd zaworka. Jeśli nic nie pokaże to może być jakiś problem z samym ECU. Jeśli pokaże błąd związany z N75 tzn. że wszystko jest ok., jeśli zaworek jest nowy na 100% sprawny to problemów szukaj gdzie indziej. Po czym stwierdzasz, że zaworek nie pracuje? Sam zaworek możesz sprawdzić podłączając na krótko pod napięcie z aku, jeśli cyka to sprawny. Chyba, że mechanicznie jest nie sprawny i nie trzyma ciśnienia. Rozumiem, że nowy tzn. nowy ze sklepu a nie nowy używany.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na VAG-u jest test elementów wykonawczych

blok 01- silnik

powinien "cykać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wyjaśniam, zaworek jest nowy bo nowy sklepowy po podpięciu vag blok-01 i kiszka nie cyka i nie wyświetla że jest coś uszkodzone no rozpacz auto idzie jak krowa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wyjaśniam, zaworek jest nowy bo nowy sklepowy po podpięciu vag blok-01 i kiszka nie cyka i nie wyświetla że jest coś uszkodzone no rozpacz auto idzie jak krowa :(

Ale robiłeś test elementów w tym bloku czy tylko połączyłeś się z silnikiem? Samo połączenie się z silnikiem nie spowoduje procedury testu elementów.

Nie pokazuje błędu nawet przy odpiętej wtyczce od N75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro przewale jeszcze raz przez kompa i podam wyniki

---------- Post dopisany 07-07-2012 at 10:05 ---------- Poprzedni post napisany 06-07-2012 at 23:17 ----------

Zrobiłem jak kolega napisał podłączyłem vag sprawdziłem błędy wchodzę w blok 10 test i kiszka cisza tak jakby nie było w aucie zaworu, może gdzieś po drodze jest jakaś wtyczka czy coś i to trzeba wyczyścić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro przewale jeszcze raz przez kompa i podam wyniki

---------- Post dopisany 07-07-2012 at 10:05 ---------- Poprzedni post napisany 06-07-2012 at 23:17 ----------

Zrobiłem jak kolega napisał podłączyłem vag sprawdziłem błędy wchodzę w blok 10 test i kiszka cisza tak jakby nie było w aucie zaworu, może gdzieś po drodze jest jakaś wtyczka czy coś i to trzeba wyczyścić ?

Rozumiem, że wykonałeś cały test - wszystkich elementów? Jeśli nie cyka i sterownik nie pokazuje żadnego błedu to dziwna sprawa. Przewody od wtyczki z N75 idą bezpośrednio do sterownika. Poszukaj jakiejś rozpiski pinów sterownika AEB i sprawdź miernikiem ciągłość przewodów, czy nie mają zwarcia. Dziwna sprawa - oby to nie był uwalony sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok muszę w takim razie pruć instalację postaram się podać wyniki jak najszybciej

Pruć nie musisz, jak będziesz wiedział które to piny to bierzesz miernik i sprawdzasz czy jest przejście. W sumie zamiast szukać możesz od razu sprawdzać wszystkie piny po kolei. Odłącz sterownik, podłącz miernik do jednego pinu we wtyczce a drugim leć po kolei we wtyczce od sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok więc jest tak, dwa przewody czerwono-zielony po włączeniu zapłonu ma masę a brązowo biały po dodaniu gazy dostaje na chwilkę prąd. Ten ziel-czer. idzie do kostki pod kompem a jak podłączę do niego prąd to słychać pompkę chyba paliwa czy to normalne? nadmieniam że jest nowy DV, N75, Turbina z przebiegiem 10000, układ dolotowy sprawdzony ciśnieniowo. Jedno jest ciekawe pewnego razu zaczął ciągnąć jak szalony przez 2 dni potem znowu krowa z kilometrowym łańcuchem zaczyna tak ciągnąć jak zdejmę jedną rurkę z turbiny ale tylko na niskich biegach. O co do jasnej tu chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za szybko otwiera sie klapa od WG

podmien N75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób log przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...