Paszczak Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam, jak w temacie czy sam w domowych warunkach wymienie swiece czy nie dam rady ?? Kolega mowil ze moze byc problem ze sa od tylu i malo miejsca . Czy to prawda ? Dodam ze slabo zaczal palic jakis czas temu mechanik mowil ze dwie wymienil i ze na z dwoch spadly przewody i ze jezdzil tylko na pozostalych dwoch ale nie ufam temu gosciowi.
danu44 Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam,jak w temacie czy sam w domowych warunkach wymienie swiece czy nie dam rady ?? Kolega mowil ze moze byc problem ze sa od tylu i malo miejsca . Czy to prawda ? Dodam ze slabo zaczal palic jakis czas temu mechanik mowil ze dwie wymienil i ze na z dwoch spadly przewody i ze jezdzil tylko na pozostalych dwoch ale nie ufam temu gosciowi. Generalnie swiece zarowe zaczynaja dziala przy temperaturze otoczenia ponizej +5 stopni. Wiec Twoje problemy z zapalaniem prawdopodobnie nie sa z tym zwiazane... PS. Uzupelnij swoj profil... bedzie łatwiej odpowiadac..
Paszczak Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Opublikowano 9 Lipca 2012 Profil update, a bylem przekonany ze juz to robilem niewazne, Co do odpalania to ktoregos dnia zakrecil i zgasl nie chcial odpalic przyjechala pomoc odpalila z trudem ,. silnik trzesło jak cholera przez co rozwalilo poduszke pod silnikiem , ale to mniejszy szczegol. Sprawdzilem pompę w zbiorniku gosc mowi ze daje słabe ciśńienie i ze do wymiany, wymienilem bylo lepiej a teraz znow jak postoi to ma problemy. Odpali, tak jak by chciał zgasnąć, nierówno pracuje i po chwili juz wraca do 1000 obr. Mysle ze to swiece jednak i tez czytałem ze czujnik cieczy chłodzącej jak jest walnięty to daje zly odczyt a ostatnio tez nie dochodzi mi temp nawet w upal do 90 stopni. Irytuje mnie juz to a mechanicy nie potrawia mi pomoc. ---------- Post dopisany at 12:07 ---------- Poprzedni post napisany at 12:00 ---------- Ale swiece zarowe jak sa wypalone to jak chce by Ci auto odpalilo. Chce to zrobic sam bo mechaniką jakoś już nie ufam,. Mogę normalnie wykręcic i nowe wkręcic czy musze na cos uwazac oprocz tego by ich nie ukrecic ?
danu44 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Wybacz Paweł... ale Ty jestes bardzo naiwny... Jezdzisz do tej "bandy" mechanikow wydajesz mase pieniedzy i nadaremnie. Na forum jestes juz wystarczajaco dlugo zeby wiedziec ze mozna tu poprosic kolegow o pomoc. Wedlug mnie to trzeba by auto podpiac w pierwszej kolejnosci do VAG-a. Swiece zarowe sam wymienisz bez problemu. Tylko tak jak piszesz... nalezy uwazac zeby ich nie ukrecic. Sa na forum watki jak to robic prawidlowo. O ile dobrze pamietam to w tych silnikach byla jakas roznica w swiecach. Ale zaraz zobacze... No i tak jak myslalam... sa dwa rodzje swiec do AWX BERU... GN 855 - 0 100 226 227 BERU... GN 046 - 0 100 226 482 NGK...(Y-741U) - (Y-732J)... 96 i 91.. dlugosc. Bez VIN... sie nie obejdzie Ale jak pojedziesz do sklepu to podasz VIN auta i powinni dobrac. PS. No i prosze... nawet na chomiku jestesmy... [b6 AWX] Wymiana świec żarowych.pdf - PDF - A4 B6 serwis, vag, poradnik - wielki1980 - Chomikuj.pl No to chyba juz teraz wszystko wiesz.... Pozdrawiam i powodzenia Dana
Paszczak Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Opublikowano 9 Lipca 2012 Super, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz Wielki plus dla CIebie Dana
danu44 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Super, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz Wielki plus dla CIebie Dana No super jesli choc troche pomogłam... Ale Twoj problem nie lezy calkiem w zapalaniu, bo jak sam piszesz jak juz odpali to chodzi... ale nierówno itd... Gdyby to nawet byly swiece, (choc przy tych temp. co teraz to one nie maja nic do zrobienia) to one dzialaja tylko pare sekund. Czy Ty przypadkiem nie pomyliles swiec zarowych z pompowtrskiwaczami w temacie...? Mysle ze musi sie tu teraz wypowiedziec ktorys z kolegow lepiej znajacych sie na silnikach niz ja. Jedyne co tu moge sugerowac, to podlaczenie silnika do VAG-u...
Pan Waldek Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Jeśli nie chodzi równo to oznacza że nie pali na któryś cylinder. Wina raczej ewidentnie od zasilania paliwem. Sprawdź czy się przypadkiem nie zapowietrza - czy zarówno wejście i wyjście z filtra paliwa jest szczelne. Następnie skontroluj pompę tandemową- czy na niej nic nie cieknie. Takie objawy może również dawać uszkodzona wiązka pompek- pod pokrywą zaworów. Reszta to już raczej pod vagiem do oglądnięcia. Stan pompek z grubsza można ocenić vagiem- jeśli chcesz mieć większą o nich wiedzę to niestety trzeba je dać do sprawdzenia na stół pomierczy.
kkam Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 jeszcze mogą być do wymiany oringi na pompowtryskach
Paszczak Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Opublikowano 10 Lipca 2012 Jutro jade do mechanika i sprawdze z nim to o czym mowicie , zobaczymy co mi powie czarodziej nastepny ;] Dzieki panowie za porady bede pisal raport co i jak poszlo. ---------- Post dopisany at 13:40 ---------- Poprzedni post napisany at 13:35 ---------- Co do Twojego posta Dany to chyba nie pomyliłem. Świecę przecież cały czas dają a nie tylko przy odpalaniu. Dziś znów rano jak postał odpaliłi i sam zgasł - poczekałęm chwilę pokręciłem i tak z truden odpalił jak by właśnie cylindry załapywały pokoleji. Mam nadzieję ze jutro sie coś wyjaśni albo w czwarek . Pozdro
danu44 Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Co do Twojego posta Dany to chyba nie pomyliłem. Świecę przecież cały czas dają a nie tylko przy odpalaniu. Jak juz to Dana... I co swiece daja caly czas...? To nie benzynowe auto. No chyba ze sie myle, to niech mnie ktos poprawi..
machina Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Sprawny silnik diesla w obecnej temperaturze nie potrzebuję świec żarowych. Objawy jakie opisujesz ewidentnie świadczą o innej usterce, np. z układem zasilania. Vag, logi i sprawa się rozjaśni.
danu44 Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Sprawdzilam to jeszcze raz, jesli chodzi o swiece zarowe w TDI. Jak wiekszosc wie, kolega Sztomel jest bardzo dobrym fachowcem. A ja znalazlam Jego wypowiedz w sprawie swiec z roku 2009. Mam nadzieje Tomku ze sie na mnie za to nie pogniewasz, ze pozwole sobie tu Twoja wypowiedz zacytowac. Cyt. Trochę tu zamieszano z tymi świecami - jeśli temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż +5*C to sterownik włącza podgrzewanie świec żarowych, zgaśnięcie kontrolki (w zależności od temperatury po 1 lub kilku a nawet kilkunastu sekundach) informuje nas, że można uruchomić silnik ale świece nadal są zasilane z tym, że już mniejszym napięciem i jest to już faza dogrzewania silnika, która trwa przeważnie około 2 minut. Po tym czasie słychać w TDI kliknięcie przekaźnika 103, który odcina całkowicie zasilanie świec lub krócej jeśli przekroczymy wartość 2500 RPM. Koniec cytatu. Pozdrawiam Dana PS. A kolega Paszczak juz zniknął z forum, a jest caly czas przekonany ze zla praca jego silnika, to swiece zarowe... no coz...
Paszczak Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Opublikowano 10 Lipca 2012 Jestem jestem cały czas Widocznie moja niewiedza - przepraszam Tak ja pisalem jutro mam nadzieje bede wiedzial wiecej.
danu44 Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Jestem jestem cały czas Widocznie moja niewiedza - przepraszam Tak ja pisalem jutro mam nadzieje bede wiedzial wiecej. A mozesz napisac co to jutro ma sie wydarzyc...?
Paszczak Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Opublikowano 11 Lipca 2012 Witam, wiec tak , bylem u magica i podpial pod swoj sprzet i wyszlo ze :-) wtryski sprawne ale termostat padniety bo silnik nie dogrzany i ma caly czas max 70 stopni, silnik zimny -świece nie załączaja i dlatego problem z odpalaniem, powiedział by zacząć od tego wiec termostat kupiony i zaraz do wymiany sie biorę i jutro napisze jak po nocy się odpalało.
sebul Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Ale co maja teraz swiece do odpalania ? I co ma termostat do odpalania ? Jak termostat uwalony to niedogrzewa silnika, ale teraz w takich temperaturach , swiece w ogolnie nie sa zalaczane wiec watpie by to pomoglo./
danu44 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Ale co maja teraz swiece do odpalania ? I co ma termostat do odpalania ? Jak termostat uwalony to niedogrzewa silnika, ale teraz w takich temperaturach , swiece w ogolnie nie sa zalaczane wiec watpie by to pomoglo./ No wiec wlasnie pisze od tym od samego pocztku... Ale jak mechanik mowi ze termostat jest winien, to chyba wie co mowi.. Magik jest rzeczywiscie niezly.
kkam Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 mi nawet przy -5 z padniętymi świecami palił, więc na pewno to nie świece. Ja obstawiam zapowietrzanie układu paliwowego.
Pan Waldek Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Kopnij tego mechanika i jedź do kogoś innego. Jak sprawdził te pompki? Podłączył pod VAG i co zobaczył ? Jakie są wartości w grupie 13 i 23? Termostat i świece nie mają w takiej temperaturze najmniejszego wpływu na rozruch. Oczywiście termostat szybko wymień ponieważ nie ma co jeździć autem które nie osiąga temperatury pracy. Z tego co widzę to jesteś z Łodzi, spytaj chłopaków z Łódzkich spotów o jakis konkretny warsztat http://a4-klub.pl/lodzkie-84/spociki-lodzkie-14602/.
Paszczak Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Opublikowano 13 Lipca 2012 Wtryski sprawdzil canem i mowil ze mieszcza sie w granicy +- 2 i ze to dobrze. Teraz jestem poza Łodzią i nawet poza PL wiec muszę się podpierać mechanikami z UK. Nie grzeje mi tez klima, lewa strona zaczyna grzać dopiero przy 22 stopniach a prawa wogóle. Układ odpowietrzony wiec znów czary. Naprawdę zaczyna mnie już męczyć to auto.Mieszkam teraz w UK i temp w nocy mam 8 stopni wiec moze i termostat. Dzisiaj będę wiedział czy odplił po pracy. Wczoraj na starym oczywiście były problemy. ---------- Post dopisany 13-07-2012 at 04:10 ---------- Poprzedni post napisany 12-07-2012 at 16:10 ---------- I po nocy tak jak myślałem ledwo odpalił. Widzę że jak temp na zewnątrz jest poniżej 14 stopni to ma juz problemy a jak jest 10 to nie odpala wcale i trzeba kręcić . Jak odpowietrzyć układ paliwowy ?? Jest w PD jeszcze taka pompka jak była kiedyś w strych czy juz nie ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się