Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja fabrycznego modułu Bluetooth w Audi A4 B6/B7


malik

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z instalacją BT w A3 8P (2006r) - może ktoś z Was natknął się na podobny przypadek. Po podłączeniu w aucie - nie możemy uzyskać połączenia między BT i telefonem (BT jest widoczny tylko krótko po włączeniu zapłonu a następnie znika z listy wyszukanych w telefonie urządzeń).

Diagnostyka działa prawidłowo - VCDS łączy się z modułem za każdym razem i bez problemów. BT oraz współpracujące sterowniki są zakodowane prawidłowo.

Ta sama sytuacja powtarza się także na 2 innych modułach oraz antenach - dlatego wykluczam uszkodzenie. Podejrzenie pada na źle podłączoną wiązkę elektryczną ale błędów w sterownikach brak (poza nie wpiętym mikrofonem).

Chciałem sprawdzić jak zachowuje się moduł BT poza autem - podłączyłem więc zasilanie 12V i okazało się, że driver włącza się na kilka sekund po czym następuje rozłączenie. Tłumaczę to brakiem odpowiedzi od magistrali CAN i przejściem w tryb uśpienia. Być może to samo dzieje się w aucie ale zastanawiam się nad możliwościami - skoro kodowania jestem pewien (w A3 oprócz urządzeń współpracujących koduje się także bramkę CAN) i wiązki raczej też.

Może coś podpowiecie - bo poza jeszcze jednym przeglądem wiązki elektrycznej nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bartku wiązka dokładana czy ori ???? brak komunikacji can , zróbcie na krótko same cany i luknijcie co sie dzieje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez to wyglada na can ale wtedy powinien być błąd w sterowniku Bluetooth.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to też wygląda na CAN ale brak błędów na to wskazujących (np. single wire czy cokolwiek odnośnie magistrali Infotainment) po prostu mnie zablokował. Wiązka robiona więc może tu jest problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to też wygląda na CAN ale brak błędów na to wskazujących (np. single wire czy cokolwiek odnośnie magistrali Infotainment) po prostu mnie zablokował. Wiązka robiona więc może tu jest problem...

no dokładnie , wystarczy że cany nie skręcone w warkocza , tak sobie myśle zaglądaliście pod fotel pasażera , może już jeden blutek tam siedzi (np. zepsiuty) i dlatego takie cuda:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A3 masz BT pod siedzeniem kierowcy :wink: Moduł dokładany w zgodzie z ori instalacją. Wiązka CAN z tego co widziałem nie jest skręcona - w A4 nigdy nie było problemu ale w A3 być może gdzieś po drodze łapie zakłócenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A3 masz BT pod siedzeniem kierowcy :wink: Moduł dokładany w zgodzie z ori instalacją. Wiązka CAN z tego co widziałem nie jest skręcona - w A4 nigdy nie było problemu ale w A3 być może gdzieś po drodze łapie zakłócenia.

Pamiętam, że trzeba trochę więcej się namęczyć niż w A4 i w paru miejscach dokodować. Bartku, sprawdź kodowanie samych CANów. Instalowałem tak w TT, która ma identyczną elektronikę jak A3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A3 masz BT pod siedzeniem kierowcy :wink: Moduł dokładany w zgodzie z ori instalacją. Wiązka CAN z tego co widziałem nie jest skręcona - w A4 nigdy nie było problemu ale w A3 być może gdzieś po drodze łapie zakłócenia.

Pamiętam, że trzeba trochę więcej się namęczyć niż w A4 i w paru miejscach dokodować. Bartku, sprawdź kodowanie samych CANów. Instalowałem tak w TT, która ma identyczną elektronikę jak A3.

Telefon w magistrali CAN dodany (to była pierwsza czynność, którą zrobiłem po montażu ;)). Niestety nie pomogło...

Czekam aż Wojtek znów będzie miał chwilkę i przyjrzymy się wiązce CAN (zgodnie z radą, podłączę coś na krótko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj próbowałem podłączyć BT i jak juz wszystko podlaczylem odpalilem Navi a tu zonk,prośba o kod pin.wpisalem(poprawny) ale Navi nie przyjęła drugi raz no i zablokowała się na godz. za drugim razem to samo aż kolega mi ja doblokowal.kable od BT podlaczylem poprawnie,moduł z końcówka H i Navi rnse.

Może wie ktoś czy coś złe zrobiłem?Bede wdzięczny za jakakolwiek pomoc.

---------- Post dopisany at 09:43 ---------- Poprzedni post napisany at 09:43 ----------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BT chyba nie ma nic do PIN'u w RNS'ie. Rns był dokładany?? Bo z tego co kojarzę to jak był by montowany w fabryce to po odłączeniu prądu nie powinno prosić o pin. Teraz to chyba trzeba by kogoś znaleźć co by ją odblokował i wydobył PIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rnse był dokładany i wszystko działało dopóki nie podlaczylem BT

Ogólnie navi mam juz odblokowane ale obawiam się ze jak znowu podłącze BT to znowu bede musiał odblokowywac navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko jest dobrze podłączone to nie ma takiej opcji.

Zresztą spróbuj odpiąć rns-e i sprawdzić czy przyjmie kod. Generalnie radia typu concert II, chorus II nie wymagały ponownego wpisywania kodu. Dopiero po przełożeniu do innego auta się wpisuje pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanie ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w tym wątku:

mam u siebie radyjko Concert CD + pełny FIS, brak multi kierownicy - chcę zamontować do tego fabryczny moduł bluetooth.

Nie wiem którą wersję modułu BT wybrać - wyższą czy niższą. Czy będą jakieś korzyści jak zamontuje wyższą wersję?(może wyświetlania numeru dzwoniącej osoby na FIS?). Czy bez kierownicy multi nie będzie żadnej różnicy? Z góry dzieki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez multi kiery przy concercie II szkoda kasy na ori bluetooth. Nawet nie odbierzesz połączenia bez telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też nie ma multi, ale nie uważam że kupowanie ori BT to strata kasy, ja kupiłem moduł z literką D - czyli ten z mniejszą funkcjonalnością za 150zł, nie sądzę, aby udało się kupić jakiś nieoryginalny zestaw BT w lepszej cenie. No chyba, że kolega wcześniej nie miał zestawu cullamana z którym jest już sporo gratów do tej instalacji. A co do wyświetlenia numeru dzwoniącego na FIS'ie to każdy moduł BT to ma, niezależnie z jaką literką na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłacalność to nie wszystko, wydaje mi się że wygoda używania jest ważniejsza i dlatego zainwestowałem w multi kierę. Ale teraz raczej bym poszukał BNS5,0 i on spokojnie obsługuje bluetooth a przy okazji masz mp3. Co do kosztów wychodzi to podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicy nie chce wymieniać, co do BNS5.0 to myślałem o tym, ale trochę mnie zniechęca robota z przejściem na 2din. Skoro będzie wyświetlał numer na Fis to pewnie zdecyduje się na fabryczny BT, jeśli trafię jakiś zestaw w dobrej cenie. A jak nie to jakiś niefabryczny pewnie wpadnie. Dzięki Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...