Bart-S Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Mam problem z instalacją BT w A3 8P (2006r) - może ktoś z Was natknął się na podobny przypadek. Po podłączeniu w aucie - nie możemy uzyskać połączenia między BT i telefonem (BT jest widoczny tylko krótko po włączeniu zapłonu a następnie znika z listy wyszukanych w telefonie urządzeń). Diagnostyka działa prawidłowo - VCDS łączy się z modułem za każdym razem i bez problemów. BT oraz współpracujące sterowniki są zakodowane prawidłowo. Ta sama sytuacja powtarza się także na 2 innych modułach oraz antenach - dlatego wykluczam uszkodzenie. Podejrzenie pada na źle podłączoną wiązkę elektryczną ale błędów w sterownikach brak (poza nie wpiętym mikrofonem). Chciałem sprawdzić jak zachowuje się moduł BT poza autem - podłączyłem więc zasilanie 12V i okazało się, że driver włącza się na kilka sekund po czym następuje rozłączenie. Tłumaczę to brakiem odpowiedzi od magistrali CAN i przejściem w tryb uśpienia. Być może to samo dzieje się w aucie ale zastanawiam się nad możliwościami - skoro kodowania jestem pewien (w A3 oprócz urządzeń współpracujących koduje się także bramkę CAN) i wiązki raczej też. Może coś podpowiecie - bo poza jeszcze jednym przeglądem wiązki elektrycznej nic innego nie przychodzi mi do głowy.
domin79 Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Bartku wiązka dokładana czy ori ???? brak komunikacji can , zróbcie na krótko same cany i luknijcie co sie dzieje
jarek_ns Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Mi tez to wyglada na can ale wtedy powinien być błąd w sterowniku Bluetooth. Sent from my iPhone using Tapatalk
Bart-S Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Dla mnie to też wygląda na CAN ale brak błędów na to wskazujących (np. single wire czy cokolwiek odnośnie magistrali Infotainment) po prostu mnie zablokował. Wiązka robiona więc może tu jest problem...
domin79 Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Dla mnie to też wygląda na CAN ale brak błędów na to wskazujących (np. single wire czy cokolwiek odnośnie magistrali Infotainment) po prostu mnie zablokował. Wiązka robiona więc może tu jest problem... no dokładnie , wystarczy że cany nie skręcone w warkocza , tak sobie myśle zaglądaliście pod fotel pasażera , może już jeden blutek tam siedzi (np. zepsiuty) i dlatego takie cuda:eusathink:
Bart-S Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 W A3 masz BT pod siedzeniem kierowcy Moduł dokładany w zgodzie z ori instalacją. Wiązka CAN z tego co widziałem nie jest skręcona - w A4 nigdy nie było problemu ale w A3 być może gdzieś po drodze łapie zakłócenia.
malik Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 W A3 masz BT pod siedzeniem kierowcy Moduł dokładany w zgodzie z ori instalacją. Wiązka CAN z tego co widziałem nie jest skręcona - w A4 nigdy nie było problemu ale w A3 być może gdzieś po drodze łapie zakłócenia. Pamiętam, że trzeba trochę więcej się namęczyć niż w A4 i w paru miejscach dokodować. Bartku, sprawdź kodowanie samych CANów. Instalowałem tak w TT, która ma identyczną elektronikę jak A3.
Bart-S Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 W A3 masz BT pod siedzeniem kierowcy Moduł dokładany w zgodzie z ori instalacją. Wiązka CAN z tego co widziałem nie jest skręcona - w A4 nigdy nie było problemu ale w A3 być może gdzieś po drodze łapie zakłócenia. Pamiętam, że trzeba trochę więcej się namęczyć niż w A4 i w paru miejscach dokodować. Bartku, sprawdź kodowanie samych CANów. Instalowałem tak w TT, która ma identyczną elektronikę jak A3. Telefon w magistrali CAN dodany (to była pierwsza czynność, którą zrobiłem po montażu ). Niestety nie pomogło... Czekam aż Wojtek znów będzie miał chwilkę i przyjrzymy się wiązce CAN (zgodnie z radą, podłączę coś na krótko).
siwy2326 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Witam. Wczoraj próbowałem podłączyć BT i jak juz wszystko podlaczylem odpalilem Navi a tu zonk,prośba o kod pin.wpisalem(poprawny) ale Navi nie przyjęła drugi raz no i zablokowała się na godz. za drugim razem to samo aż kolega mi ja doblokowal.kable od BT podlaczylem poprawnie,moduł z końcówka H i Navi rnse. Może wie ktoś czy coś złe zrobiłem?Bede wdzięczny za jakakolwiek pomoc. ---------- Post dopisany at 09:43 ---------- Poprzedni post napisany at 09:43 ----------
Lukasz_mk2 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 BT chyba nie ma nic do PIN'u w RNS'ie. Rns był dokładany?? Bo z tego co kojarzę to jak był by montowany w fabryce to po odłączeniu prądu nie powinno prosić o pin. Teraz to chyba trzeba by kogoś znaleźć co by ją odblokował i wydobył PIN
siwy2326 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Rnse był dokładany i wszystko działało dopóki nie podlaczylem BT Ogólnie navi mam juz odblokowane ale obawiam się ze jak znowu podłącze BT to znowu bede musiał odblokowywac navi.
jarek_ns Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Jeśli wszystko jest dobrze podłączone to nie ma takiej opcji. Zresztą spróbuj odpiąć rns-e i sprawdzić czy przyjmie kod. Generalnie radia typu concert II, chorus II nie wymagały ponownego wpisywania kodu. Dopiero po przełożeniu do innego auta się wpisuje pin.
rogal911 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Cześć, mam pytanie ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w tym wątku: mam u siebie radyjko Concert CD + pełny FIS, brak multi kierownicy - chcę zamontować do tego fabryczny moduł bluetooth. Nie wiem którą wersję modułu BT wybrać - wyższą czy niższą. Czy będą jakieś korzyści jak zamontuje wyższą wersję?(może wyświetlania numeru dzwoniącej osoby na FIS?). Czy bez kierownicy multi nie będzie żadnej różnicy? Z góry dzieki za odpowiedź.
jarek_ns Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Bez multi kiery przy concercie II szkoda kasy na ori bluetooth. Nawet nie odbierzesz połączenia bez telefonu.
Lukasz_mk2 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 u mnie też nie ma multi, ale nie uważam że kupowanie ori BT to strata kasy, ja kupiłem moduł z literką D - czyli ten z mniejszą funkcjonalnością za 150zł, nie sądzę, aby udało się kupić jakiś nieoryginalny zestaw BT w lepszej cenie. No chyba, że kolega wcześniej nie miał zestawu cullamana z którym jest już sporo gratów do tej instalacji. A co do wyświetlenia numeru dzwoniącego na FIS'ie to każdy moduł BT to ma, niezależnie z jaką literką na końcu.
jarek_ns Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Opłacalność to nie wszystko, wydaje mi się że wygoda używania jest ważniejsza i dlatego zainwestowałem w multi kierę. Ale teraz raczej bym poszukał BNS5,0 i on spokojnie obsługuje bluetooth a przy okazji masz mp3. Co do kosztów wychodzi to podobnie.
rogal911 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Kierownicy nie chce wymieniać, co do BNS5.0 to myślałem o tym, ale trochę mnie zniechęca robota z przejściem na 2din. Skoro będzie wyświetlał numer na Fis to pewnie zdecyduje się na fabryczny BT, jeśli trafię jakiś zestaw w dobrej cenie. A jak nie to jakiś niefabryczny pewnie wpadnie. Dzięki Panowie.
jarek_ns Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Łukasz a przy module z podstawowa funkcjonalnością na fisie masz sam numer czy opis kontaktu?
letallec Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Jest opis, taki, jaki zczytal sie z ksiazki w telefonie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się