pimpciak Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 Dziwnie brzmi ale tak sie dzieje. A mianowicie w laczeniu miedzy polosia tam gdzie jest te 6 bolcow. Lubia sie poluzowac az do tego stopnia ze ostatnio sie odkrecily i poprostu zostalem bez napedu. Dokrecalem je recznie, czy to moze byc wina tego? Poprostu nie wiem czemu od strony kierowcy nic sie nie dzieje a z kolei po lewej stronie jest tendencja do obluzowywania sie tych wczesniej wspomnianych bolcow. Jakies sugestie?
KrzyHo Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Dokręć je bardzo mocno, o ile pamietam to powinny tam chyba być podkładki pod śrubami. Albo podjedź do jakiegoś dobrego mechnika z kluczem dynamometrycznym i niech ci odpowiednio to dokręci.
adadur Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Zastosuj nowe śruby dodatko można użyć kleju do gwintów
Gość czadzik Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 mialem to samo kiedy wymienialem oslone sruby oblalem HERMETIK-iem (tylko to mialem pod reka) i mocno dokrecilem póloske narazie jest ok
radekgrabo Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 zrób to tak jak mówią koledzy posmaruj silikonem i dokrec dosyc mocno
rikardo Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 posmaruj silikonem i dokrec dosyc mocno To jest specjalny klej do połączeń rozłącznych kupisz w kazdym sklepie z chemia motoryzacyjna. Wystepuje również odmiana kleju do połączeń trwałych kolor czerwony. Jako przykład masz linka z aukcji na allegro http://www.allegro.pl/item361839836_klej_do_zabezpieczania_srub_loxeal_55_03_f_vat.html
Musashi Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 zrób to tak jak mówią koledzy posmaruj silikonem i dokrec dosyc mocno no co to za rada :doh1: zastanow sie zanim komus cos poradzisz, a jezeli nie masz pewnosci to lepiej nic nie pisz. sugeruje wymiane srub na nowe, sa fabrycznie pokryte srodkiem przeciwodkreceniowym. sruby nalezy dokrecac odpowiednim momentem-kluczem dynamometrycznym.
.Pablo. Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 śruby się odkręcają bo po pierwsze powinny być na kleju a nikt ich nie daje po drugie wystarczy troche smaru pod dokręcaną powierzchnią zle wyczyszczona i podczas ruchu smar się "wyciera" a powstaje luz jak wiadomo jest luz - śruby się same odkręcają po trzecie moment dokręcania tych śrub jest bardzo mały jak dobrze pamiętam 25 albo 35 Nm to by było na tyle
spetsnaz Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 Dziwnie brzmi ale tak sie dzieje. A mianowicie w laczeniu miedzy polosia tam gdzie jest te 6 bolcow. Lubia sie poluzowac az do tego stopnia ze ostatnio sie odkrecily i poprostu zostalem bez napedu. Dokrecalem je recznie, czy to moze byc wina tego? Poprostu nie wiem czemu od strony kierowcy nic sie nie dzieje a z kolei po lewej stronie jest tendencja do obluzowywania sie tych wczesniej wspomnianych bolcow. Jakies sugestie? Czy "bolce" o których piszesz to śruby walcowate?? M8x48 dokręcamy momentem 40 Nm, natomiast M10x40 momentem 80 Nm. W zależności od zastosowanego przegubu montowano różne śruby i rozwiązania. W kulowym przegubie montowano śruby M8 z podkładkami łączącymi 2 śruby. W przegubach trójkątnych montowano śruby M10. Najlepiej w przypadku półosi stosować śruby nowe dodatkowo używając kleju do śrub (np LOXEAL). Często przy dokręcaniu używanych wcześniej dochodzi do uszkodzenia łba, przez co ich późniejsze odkręcenie okazuje się pracochłonne.
adadur Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Odnośnie klejów do gwintów (polecam Loctite) ogólnie mozna sie kierować zasadą: czerwony - do połączeń nierozłącznych, niebieski - do połączeń rozłącznych i ten w autach jest stosowany. Musashi dzieki za reakcję bo wkręcania śrub na silikon to już "zamach" na własne zdrowie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się