michalb1987 Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Witam wszystkich! Mam taki problem dzisiaj byłem na ponowne nabicie klimatyzacji bo po ostatnim po tygodniu przestała mi klima chłodzić. Gość podpiął maszynę powiedział że gaz jest i trochę coś tam jeszcze dobił czy przetestował i podobno wszystko ok. Podłączył kompa na wyjściu mialem 11 stopni i klima chłodziła wentylatory działały. Poczym odjechałm przejechałem może z 10 km i zaraz poczułem smród grzyba taki jak z trybu eco wrócilem i podnioslem maske okazało sie że klima wentylatory nie chodzą a komputer nie pokazuje żadnych błędów. Diagnoza padła na kompresor ale nie jestem tego do końca pewny bo po odczekaniu na zimnym silniku klima sie załancza i troche chodzi póżniej dobiero przestaje. Będę wdzięczny za każdą pomoc i sugestie czy to kompresor czy może jednak coś tańszego? Dodam ze jak wspomniałem o dławiku albo osuszaczu to powiedzial że nie trzeba tego wymieniać.
greg2505 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 może było jakieś rozszczelnienie i osuszacz złapał wilgoć i jak chwilę pochodzi zamarza i klima się wyłącza ,nie masz czasem zaszronionych przewodów
michalb1987 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Opublikowano 16 Lipca 2012 Powiem tak że klima była rozszczelniona dość długo, powiem jeszcze że mam takie wrażenie że że jak samochód chodzi na wolnych obrotach czyli stoi to jest ok jak chwile pojeżdżę to zaraz czuć taka jakby wilgoć lub grzyb i juz nie chłodzi jak powinna ( może to sprzęgiełko komresora?) jeszcze mam pytanie czy osuszacz można wymienić bez opróżniania odczynnika bo on caly czas siedzi w przewodach. A przewody się chłodzą a później jak pojeżdzę to robia sie normalne ciepłe i wcześniej żadnego szronu nie widziałem. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc bo wymiana kompresora to ostatnie co chcialbym zrobic
darko Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Do wymiany osuszacza należy odciągnąć czynnik z układu inaczej się nie da,chyba że go wypuścisz w powietrze.Jak ciepłe przewody to raczej zawilgocony osuszacz i tylko wymiana,przy okazji od razu dławik-dysza rozprężna.
xbladyx Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 gdy przestanie chłodzić podpinaj vaga i luknij na moment obrotowy sprężarki i napisz jaki jest
greg2505 Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Powiem tak że klima była rozszczelniona dość długo, powiem jeszcze że mam takie wrażenie że że jak samochód chodzi na wolnych obrotach czyli stoi to jest ok jak chwile pojeżdżę to zaraz czuć taka jakby wilgoć lub grzyb i juz nie chłodzi jak powinna ( może to sprzęgiełko komresora?) jeszcze mam pytanie czy osuszacz można wymienić bez opróżniania odczynnika bo on caly czas siedzi w przewodach. A przewody się chłodzą a później jak pojeżdzę to robia sie normalne ciepłe i wcześniej żadnego szronu nie widziałem. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc bo wymiana kompresora to ostatnie co chcialbym zrobic na początek zmień fachowca od klimy ,jak miałeś rozszczelnioną i do tego jak napisałeś że długo to pierwszą rzeczą jest wymiana osuszacza i dławika wg mnie powinno pomóc ,ja wymieniałem przewód i znajomy przed nabiciem wymienił mi te części ,klima chłodzi jak należy
michalb1987 Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Opublikowano 17 Lipca 2012 juz tam nie pojade do tego "speca" od klimy bo jak mu powiedzialem o dławiku i osuszaczu to powiedział że tego sie nie wymienia. Tylko musze teraz skrupulatnie dobrac fachowca najlepiej jakiegoś z polecenie może jakieś propozycje? jak klima przestał chłoidzic to on podpiął ten przyrząd do nabijania i powiedział że spręzarka nie daje żadnych wartości. ale jak przestaje chlodzić to wiatraki nie chodzą więc cały uklad sie rozłącza.
bialy986 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Sory za OT ale gdzie robiłeś tą klimę?Pytam żeby omijać,żaden nie chce wymieniać dławika i osuszacza:facepalm: bo też szukałem.
michalb1987 Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Opublikowano 17 Lipca 2012 wiesz co robiłem w sumie bo znajomy mi polecił warsztat pare kilometrów za Pułtuskiem ale to taka dziura że ciężko by było tak trafić normalnie. Nie wiem czemu oni nie chcą tego wymieniać tutaj piszą że to podstawa a w warsztacie nawet nie wspominaja o tym. Coraz bardziej zastanawiam sie czy nie jechać do jakiegoś wiekszego serwisu ale tam każą zostawić samochód na cały dzień.
greg2505 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Sory za OT ale gdzie robiłeś tą klimę?Pytam żeby omijać,żaden nie chce wymieniać dławika i osuszacza:facepalm: bo też szukałem. a jaka to filozofia wymienić osuszacz i dławik
Dev Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam wszystkich! Mam taki problem dzisiaj byłem na ponowne nabicie klimatyzacji bo po ostatnim po tygodniu przestała mi klima chłodzić. Gość podpiął maszynę powiedział że gaz jest i trochę coś tam jeszcze dobił czy przetestował i podobno wszystko ok. Podłączył kompa na wyjściu mialem 11 stopni i klima chłodziła wentylatory działały. Poczym odjechałm przejechałem może z 10 km i zaraz poczułem smród grzyba taki jak z trybu eco wrócilem i podnioslem maske okazało sie że klima wentylatory nie chodzą a komputer nie pokazuje żadnych błędów. Diagnoza padła na kompresor ale nie jestem tego do końca pewny bo po odczekaniu na zimnym silniku klima sie załancza i troche chodzi póżniej dobiero przestaje. Będę wdzięczny za każdą pomoc i sugestie czy to kompresor czy może jednak coś tańszego? Dodam ze jak wspomniałem o dławiku albo osuszaczu to powiedzial że nie trzeba tego wymieniać. do wymiany masz kompresor w B6 nie wolno ani chwili jezdzic bez czynnika koszty, koszty, koszty.... amen
michalb1987 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 kupienie mojego kompresora regenerowanego na podmiane z moim kosztuje 700zl aczy sugerujesz ze oprócz tego czekaja mnie jakies wydatki mimo wyiany kompresora? ---------- Post dopisany 01-08-2012 at 18:32 ---------- Poprzedni post napisany 18-07-2012 at 21:40 ---------- Odswierzam temat gdyż już wszystko wiem co sie stało z moja klima. Mianowicie okazało sie że kompresor mam do wymiany wraz z osuszaczem i dławikim oprócz tego musze wypłukać i oczyścić cały układ z opiłków metalu które znalazły się tam dlatego że pan "Henio" u kt€rego byłem na serwisie klimy wcześniej nie zrobiuł oczzyszczenia układu mimo to że poinformowałem go że klima była długi czas rozczelniona tylko sprawdził szczelność i nabił czynnik do układu. Klima troche popracowała aż w końcu kompresor sie zatarł a w układzie krąży mnustwo opiłków. Teraz mam jeszcze jedno pytanie bo tam gdzie to zdjagnozowałem za taka robote krzykneli mi 1000zł plus koszt kompresora czy to nie jest troche za dużo? może macie jakieś znane warsztaty w okolicy wawy najlepiej wołomina?
fahur Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 te krzykneli mi 1000zł plus koszt kompresora czy to nie jest troche za dużo? może macie jakieś znane warsztaty w okolicy wawy najlepiej wołomina? Jedyny warsztat konkretny jaki znam w okolicach Wawy, to Climateam. Może najtańsi nie są, ale też nie zdzierają - robią na prawdę porządnie. Jeżeli chodzi o koszty, to robiłem u nich (w Focusie) sprężarkę (regeneracja - 250PLN), wymieniałem osuszacz (150PLN z wymianą). Mają drogie nabicie klimy (250PLN), ale w tym masz darmowy przegląd po roku. Zadzwoń, zapytaj - może się czegoś przez telefon dowiesz. Powodzenia!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się