OLIVER Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 jest podcisnienie male Marcin jesli masz pod ciśnienie na wężyku od gruszki to albo masz gruche do wymiany( nieszczelna )co sie bardzo rzadko zdarza albo masz tak zapieczone turbo ze to pod cisnienie nie poradzi zaciągnąć sztangi do góry...musisz podjąć decyzje i coś robić w tym kierunku bo samo sie nie zrobi....... Jeszcze mozesz użyć dużej strzykawki 100-150ml kawałek wężyka 3mm nałozyć na gruche i zaciągnąć tłokiek strzykawki sztanga powinna iść do góry około 2cm jeśli grucha jest Ok a kierowniczki nie zapieczone ale to moja taka sugestia.
Faster84 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 kolego zrobilem test 011 na BS i grucha chodzi ale napewno nie 2 cm jak na moje oko to gora 1cm ---------- Post dopisany at 14:01 ---------- Poprzedni post napisany at 13:56 ---------- a czy to ze jest male podcisnienie moze byc spowodowane zaworem n75? bo z tego co widzialem jego rok produkcji to 97 wiec raczej nie byl wymieniany
OLIVER Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Ok czyli sztanga chodzi ..a nie próbowałeś w ten sposób ..odpalić auto wolne obroty sciągnąć wężyk i spróbować ręką pociś sztangę w dół Czy coś pójdzie i odwrotnie ...Nałożyć wężyk i jak zaciągnie sztangę spróbować ją podciągnąć do góry czy da rade ... Sorry za takie doświadczenia ale coś trzeba robić bo u Ciebie w logu BS 011 turbo tak jakby wogile nie dmuchało a dynamicznym 011 bardzo wolno wstaje i też słabo dmucha ..... Ja na Twoim miejscu zdemontowałbym turbine porządnie bym oglądnoł w jaki stanie jest wirnik (strona zimna )i wyczyścił porządnie kierowniczki muszlę części gorącej ( są na forum wątki jak to zrobić ) by być pewny jednej rzeczy . przy okazji po srawdzać cały dolot czy jest szczelny, kol. ssący de montaż posprawdzać czy nie ma nagaru .jak jest to wypalić (palnik propan butan) wloty ssące w głowicy po czyścić jak trzeba i poskręcać i powtórka logów i zobaczymy Ja wiem ze to troche czasochłonne ..ale ja też to przerabiałem i walczyłem z Kolagami Forum pare dni Turbinę w jeden dzień miałem na stole cztery razy i nie poddałem sie ...obecnie cieszę sie z pomocy kolegów i pracy którą włożyłem Jakieś doświadczenie zdobyłem Niunia smiga ze ąż miło ---------- Post dopisany at 14:33 ---------- Poprzedni post napisany at 14:31 ---------- kolego zrobilem test 011 na BS i grucha chodzi ale napewno nie 2 cm jak na moje oko to gora 1cm---------- Post dopisany at 14:01 ---------- Poprzedni post napisany at 13:56 ---------- a czy to ze jest male podcisnienie moze byc spowodowane zaworem n75? bo z tego co widzialem jego rok produkcji to 97 wiec raczej nie byl wymieniany To zrób podmiankę z N18 i zobaczysz czy jest lepiej N75 tak szybko nie pada .ale ....
Faster84 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 jesli chodzi o ruszanie sztanga recznie to nie jest to takie latwe, probowalem i ciezko idzie ale kawalek zaraz wezme wd i psikne i sprobuje z ta szczykawka moze da rade. a co do czyszczenia turbo jest gdzies jak to zrobic?
OLIVER Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 jesli chodzi o ruszanie sztanga recznie to nie jest to takie latwe, probowalem i ciezko idzie ale kawalek zaraz wezme wd i psikne i sprobuje z ta szczykawka moze da rade. a co do czyszczenia turbo jest gdzies jak to zrobic? To prawda ze ciężko chodzi bo utrudnia to gruszka ..dlatego wyzej pisałem byś odkręcił gruche od podstawy (2x nakredka m6 pod gruchą )i wtedy bedzie Ci łatwo rozruszać czy sprawdzić jak chodzi sztanga .ale to jakoś opornie rozumiesz .sorry:decayed: Szukaj jest na forum gdzieś opis i fotki http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-czyszczenie-turbiny-opis-foto-179099/ albo to Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbinie. - YouTube
Pretor Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Weź włóż rękę za turbinę i od dołu podciągnij sztangę do góry (silnik wyłączony) i będziesz widział czy sztanga chodzi i jak chodzi. Powinna chodzić ciężko ale płynnie bez zacięć ok 15mm. Niczym nie psikaj bo to Ci nic nie da.
Faster84 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 wiec sprawa wyglada tak podlaczylem wezyk i zaciagnolem ustami gruche i chodzi wie to jest wina slabego podcisnienia tylko teraz o mam zrobic zeby je poprawic?? ponizej zamieszczam filmik ---------- Post dopisany at 15:49 ---------- Poprzedni post napisany at 15:46 ---------- grucha chodzi bez zadnych zaciec ale mam male podcisnienie bo ono nie daje rady jej podiagnac
Pretor Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 A jak wygląda sprawa z hamulcem, nie masz czasem twardego pedału hamulca? Zrób test, wyłączone auto, naciskasz pedał hamulca kilkakrotnie aż zrobi się twardy i naciskasz na hamulec, trzymasz i w tym czasie odpalasz auto, pedał hamulca powinien znacznie opaść w dół. Możesz zmierzyć podciśnienie vakuometrem powinno wynosić za pompą vacum ok -1 bar, jak będzie -0.8bar to jeszcze tragedii nie ma. Musisz posprawdzać wszystkie wężyki a najlepiej je wymienić (są tanie i dostępne prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym). Jak podciśnienie ok to problem z N75.
machina Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 A jak zachowują się hamulce? pedał jest wysoki i twardy czy niski i miękki i dobrze hamuje? Najlepiej to by było zmierzyć podciśnienie oraz podmienić N75 na N18 i posprawdzać wszystkie wężyki podciśnień. ---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 16:04 ---------- A jak wygląda sprawa z hamulcem, nie masz czasem twardego pedału hamulca? Zrób test, wyłączone auto, naciskasz pedał hamulca kilkakrotnie aż zrobi się twardy i naciskasz na hamulec, trzymasz i w tym czasie odpalasz auto, pedał hamulca powinien znacznie opaść w dół. Możesz zmierzyć podciśnienie vakuometrem powinno wynosić za pompą vacum ok -1 bar, jak będzie -0.8bar to jeszcze tragedii nie ma. Musisz posprawdzać wszystkie wężyki a najlepiej je wymienić (są tanie i dostępne prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym). Jak podciśnienie ok to problem z N75. Hehe minutę mnie uprzedziłeś
Faster84 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 hamule zachowuja sie normalnie nie ma z nimi zadnego problemu, panowie ja jestem pewny ze jest podcisnienie za male bo nawet nie syknie jak zabieram palec ciagnie tak jak by chcialo a nie moglo ---------- Post dopisany at 16:32 ---------- Poprzedni post napisany at 16:32 ---------- a czy to moze byc wina tych sylikonowych wezyków?
Faster84 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 sprawdze to i dam znac ---------- Post dopisany at 20:15 ---------- Poprzedni post napisany at 16:39 ---------- a czy to moze byc przyczyna malego podcisnienia?
Pretor Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 NIE. To jest przewód przez który N18 i N75 wyrównuje ciśnienie (zmniejsza podciśnienie). Jak np. sztanga turbo lub zawór EGR zostaje pociągnięty przez podciśnienie żeby opuścić sztangę turbo lub zawór EGR przez ten wężyk zaciągane jest powietrze. Steruje tym N18 lub N75. Załóż to na króciec w obudowie filtra powietrza tam gdzie powinno być, żeby nie zostały zaciągnięte jakieś zanieczyszczenia.
OLIVER Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 zrób jeszcze tak weź dłuzszy kawałek wężyka 3mm i podepmij go do trujnika na scianie grodziowej w miejsce gdzie jest wpiety wężyk 3mm na tej rurce co idzie do serwa...i bezpośrednio na gruche i zobacz czy potrafi zaciągnąć sztangę czy nie jeśli potrafi to raczej N 75 sie skończył co zdarza się rzadko i wtedy podmień N75z n18i zobacz jaki efekt.
Faster84 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 tylko ze ja ten krociec wlasnie mam zlamany ---------- Post dopisany at 20:43 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ---------- a gdzie jest n18? ---------- Post dopisany at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ---------- ok jtro tak zrobie dzieki wszystkim za odpowiedzi naprawde sam bym nic nie wymyslil ---------- Post dopisany 20-07-2012 at 07:52 ---------- Poprzedni post napisany 19-07-2012 at 20:45 ---------- koledzy sprawa wyglada tak znalazlem nieszczelnosc usunoem ja ale teraz tlok zassalo do gory i nie zalacza sie turbo i kopci mi auto czy n75 do czyszczenia? bo juz nie wiem nie mam teraz wogole przyspieszenia
machina Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 Jak zassało gruszkę to właśnie w tej chwili masz maksymalne doładowanie. Może masz nieszczelność w dolocie, a może musi przedmuchać dolot w którym zebrał się olej. Najlepiej to zrób logi i wszystko będzie jasne:wink:
OLIVER Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 tylko ze ja ten krociec wlasnie mam zlamany---------- Post dopisany at 20:43 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ---------- a gdzie jest n18? ---------- Post dopisany at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ---------- ok jtro tak zrobie dzieki wszystkim za odpowiedzi naprawde sam bym nic nie wymyslil ---------- Post dopisany 20-07-2012 at 07:52 ---------- Poprzedni post napisany 19-07-2012 at 20:45 ---------- koledzy sprawa wyglada tak znalazlem nieszczelnosc usunoem ja ale teraz tlok zassalo do gory i nie zalacza sie turbo i kopci mi auto czy n75 do czyszczenia? bo juz nie wiem nie mam teraz wogole przyspieszenia Co do tego króćca to trzeba coś pokombinować by ten wężyk tam nałożyć .Można przewiercić śrubkę M6 wiertłem 3mm i ją tam zamiast tego króćca zamontować i na nią nałożyć wężyk .To jeden z przykładów tylko A co do zaworu N18 to jest z tyłu zawieszony na tej grubej plastikowej róże ,dolocie ....złap ręką za ten wężyk zaznaczony strzałką czerwoną to Cie zaprowadzi do niego ... To ze sztanga jest zassana do samej góry na wolnych obrotach to objaw jak najbardziej w porządku tylko jak przy gazujesz to powinna opadać ,a jak silnik znowu wejdzie na małe-wolne obroty to powinna znów być zaciągnieta do gory ....sprawdź sobie czy tak jest ..
Faster84 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 wlasnie tak nie jest tak jakby ECU nie wyaczał doladowania caly czas jest w gorze i nie mam przyspieszenia co mam nie tak?
OLIVER Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 wlasnie tak nie jest tak jakby ECU nie wyaczał doladowania caly czas jest w gorze i nie mam przyspieszenia co mam nie tak? Trudno jest ot tak na odległość powiedzieć Ci co masz nie tak .Owiele prościej by było jak byś stał autem na podwórku.HaHa A podmieniałeś ten zawór N18z N75? jesli nie to spróbuj i zobacz czy będzie to samo ..bo nikt Ci tego nie zrobi za Ciebie ...Jesli chcesz sobie sam naprawić Niunię to rób coś i pisz co zrobiłeś i jaki tego jest efekt ...a jest tu na forum sporo fachowców i na pewno Ci pomogą Wiem coś o tym.Zakładam ze całe pod cisnienie masz dobrze podłączone
aras837 Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 Po logach widać że n 75 może mieć problemy z wysterowaniem turbiny, ale logi egr mówią wszystko ciśnienia brak!!!. To chyba nie przypadek że egr i n75 w tym samym czasie kuleją. Pompa podwójna współgra właśnie z egr i n75 oraz układem kierowniczym. Na początek podmienić pompę i zobaczyć co sie dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się