Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowa instalacja stag 300


mario77

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w Audi zamontowaną nową instalację gazową [sekwancja] ,i dwa razy przepaliło mi bezpiecznik 7,5A.Stało się to podczas przyspieszania na zimnym silniku. W warsztacie w którym zakładałem instalację jeszcze nie byłem ponieważ pierwszy przegląd mam po 1000 km a nie chce mi się specjalnie do nich gonić . Jak ktoś miał taki przypadek to proszę o wypowiedzi, po za tym dużo pali po przejechaniu 290km spalił 35 litrów gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejechaniu 290km spalił 35 litrów gazu.

Mam taką samą instalację przy tym samym silniku, co ty i mi w mieście pali 15-16l./100km., zatem masz bardzo dobry wynik (oby się taki utrzymał).

Dajesz mi do myślenia, że to ja powinienem jechać do gazownika.(...a wypowiedzi niektórych forumowiczów wskazywały, że to norma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat B5 1.8 125KM pali 14 litrów gazu przy dynamicznej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam staga.. i muszę przyznać że nie bardzo jestem zadowolony. tym niemniej 15-16 litrów w mieście to mi jeszcze chyba nigdy nie wypił a nie mogę powiedzieć żebym go oszczędzał. średnio 11-12 litrów tyle ze sporo na trasach (Tychy-Gliwice, Gliwice-Katowice, kato-Siewierz itd.), przy klimie ok 13l, na autostradzie przy ciagłej jeździe 180-200 (powyżej 5tys. obr/min) to faktycznie pije powyżej 14litrów. oczywiście wszystkie te dane dotyczą gazu. ale dla kontrastu swego czasu mój ojciec tym autkiem zszedł do 9litrów w trybie mieszanym (tyle że jazda faktycznie w tempie ślimaka)

Przy dużym spalaniu (niewspółmiernym do stylu jazdy) podepnij go pod VAGa możliwe że gazownicy coś pochrzanili i wyskakuje błąd 561 (dopasowanie mieszanki) a wtedy ten silnik faktycznie świruje i pali jak smok. W dziale diagnostyka widziałem sporo informacji o tym błędzie. Ja na stagu300 mam właśnie czasem jazdy z tym draństwem.

A całkiem poza tym jeśli masz gwarancje to jeździć do tych partaczy i gnębić o wszystko co sie da!

pozdrawiam

-wolny

tak jeszcze Ryś strasznie dużo Ci bierze tego gazu.. nie wiem jak jeździsz ale wiem z doświadczenia że 15-16 l/100 w 1,8 ADR to naprawde sporo!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz Mnie "tak jeszcze Ryś strasznie dużo Ci bierze tego gazu.."

...Niestety, to prawda.

Jeżdżę, jak warunki na to pozwalają a że we Wrocławiu nie idzie pogonić ze względu na częste korki to inna sprawa (a może to jest właśnie przyczyną takiego wyniku ... już sam nie wiem...), Autko jest w miarę dynamiczne, jak na moje odczucie, ale po Waszych wypowiedziach postanowiłem zrobić mu diagnostykę silnika(może faktycznie coś mu dolega). Instalacja do października jest na gwarancji a takie zużycie mam od początku. W zimie wychodzi trochę mniej, ze względu na zwiększony dystans jazdy na PB, zanim się przełączy na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez silnik.

Pytanie: Czy powinienem jechać do diagnosty od benzyny a później do gazownika, czy wystarczy tylko do gazownika?

Z drugiej strony: ile mi pali PB nie sprawdzałem, ale zanim się przełączy na gaz (w zależności od temperatury zewnętrznej)

nie ma niepokojących objawów. Silnik chodzi równomiernie i bez szarpnięć, oraz zadławień.

Pocieszeniem jest fakt. że jeżdżę na gazie, bo takie zużycie na PB ..., to byłaby PORAŻKA.

Tak więc jutro dzwonię i umawiam się na robotę. Może nie zaszkodzi a "nóż" pomoże... :mysli:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam AEB 1.8T z Q i w trasie w pełni wyładowany tzn 5 osób i pełen bagar spaliła mi 10litrów gazu ten wynik mnie zadowala prędkość prawie cały czas w granicach 140 tylko jak foto było to zwalniałem a mieście bez oszczędzania to 14 literków tyle że ja mam jeszcze stage 200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem Co Ci tam wyjdzie Ryś, napisz bo aż ciekaw jestem.

Faktycznie w korkach spalanie idzie do gory ale nie wydaje mi się zeby az tak.

A tak btw założyłem właśnie instalacje BRC do passata 1.8T (to praktycznie te same silniki co w Audi) i póki co zapier... zdrowo. Jak zbiorę trochę więcej doświadczenia to dam znac.

pozdrawiam

-r51

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem po wizycie u gazownika.

Sprawdził komputer benz. Był tylko 1 błąd związany z niskim napięciem akumulatora, ale to z powodu wymiany jesienią na nowy, bo stary już nie domagał. Poza tym powiedział, że jest wszystko w porządku. Jeśli chodzi o GAZ, to obniżył trochę mapę wtrysku gazu. Jakoś nie zauważyłem innych zachowań silnika po tej regulacji :mysli:

Zatankowałem do pełna na tej samej stacji, co zwykle i teraz będę testował zużycie. Zobaczymy, czy to coś pomogło i w jakim stopniu.

O wynikach napewno poinformuję... a jak będzie kiepsko, to znowu odwiedzę gazownika, ...ale nie wyprzedzajmy faktów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem a4 1.6 sekwencja STAG 300 spalanie w mieście około 12-13L przy normalnej jeździe. Teraz mam A4 2.6 Quattro oponki 225 + klima = dziś sprawdzane w mieście 16L. Więc myśle ze jak na taki motor to jest ok . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zobaczymy co to z tego będzie, ciekawi mnie to o tyle ze dwa te same silniki, te same instalacje a tak bardzo rożne spalania.. Avant powinien trochę więcej palić niż sedan ale nie wydaje mi się żeby tak dramatycznie. (poza tym mam tez passata B5 w avancie tyle że turbo, i na benzynie zachowywał sie bardzo przyzwoicie.) W każdym razie nie ma co wyprzedzać, zobaczymy.

Peterka to właśnie jest chyba najlepsze, ludzie tak strasznie boją się dużych motorów a to często wychodzi taniej, bo dla przykładu moja w trasie przy 200 weźmie 14 i więcej, a znajomego BMW 528 przy tych samych prędkościach da się zejść do 12 i niżej...

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... ja mam instalację SGI2 na trasie delikatnie do 110 9,15 litra, przy 120-140 11,5, powyzej to różnie. nawet 14

w mieście nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Z tego, co widzę po tankowaniu, wizyta u gazownika nic nie pomogła. Spalanie nadal utrzymuje się w granicach 16l/100. Ostatni wynik: na przejechane 201,6km. tylko w mieście, weszło33,6l gazu - daje to średnią 16,6l. Na benzynie, nawet nie próbuję jeździć, bo strach pomyśleć, jak wskazówka paliwa drastycznie zacznie opadać w dół.(...a może się mylę i zużycie PB było by mniejsze?).Już sam nie wiem co robić?. Całe szczęście(...odpukać!) poza dużym zużyciem paliwa, nie mam absolutnie żadnych problemów z silnikiem.

Chyba jeszcze raz się umówię z gazownikiem na wizytę, ale już straciłem wiarę, że to coś pomoże, pomimo, że instalacja jest jeszcze na gwarancji!.

Niech, ktoś z Wrocławia się wypowie ile Wam pali jeżdżąc, tylko w mieście z takim silnikiem, co moja A4 (nie w cyklu mieszanym, trasa-miasto, lub trasa.)oraz może ktoś ma jakieś propozycje, co zrobić, lub gdzie się udać?.

Pozdrawiam,

Rysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś ma jakieś propozycje

Jak wychodzi na analizatorze spalin?? , może jednak faktycznie warto pojeździć na benzynie dla porównania. Przy takim spalaniu chyba bym rozważył komunikację miejską :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wychodzi na analizatorze spalin??

Tak, jak juz pisałem we wcześniejszym poście, Gazownik nie stwierdził nieprawidłowosci w działaniu silnika na PB, oprócz jednego błędu -niskiego napięcia (był słaby akumulator). Sondę do rury wydechowej wkładał, więc, chyba analizę spalin sprawdzał?. Po niedzieli zadzwonię i spytam gazownika, jak on myśli rozwiązać ten problem?

O co jeszcze powinienem spytać, lub zasugerować mu sprawdzenie, lub regulację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę do rury wydechowej wkładał, więc, chyba analizę spalin sprawdzał?

Wydruk dostałeś? Jak masz możliwość to warto zajżeć w grupę 8, bloków pomiarowych, sprawdzić jak wyglądają wartości wyuczone korektorów składu mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już mieszane uczucia co do Stag 300 , mam ją od miesiąca na początku było niby ok , po tygodniu zauważyłem że jest spalana benzyna w ilości 5l/100km przy jeździe na gazie, gazu palił mi 15-16l miasto silnik 2.8 q+tiptronik , pojawił się problem z wypadaniem zapłonu. Pojechałem na regulacje to powiedzieli żebym wymienił świece i przewody , tak zrobiłem całość ngk za 400zł. Obecnie jest już coraz gorzej , zapłon wypada non stop , silnik trzęsie samochodem, co ciekawe na benzynie jest ok -choć próbują mi wmawiać że na benzynie też wypada. Prosty test jadę na benzynie , katuje i wszystko git ,przełączam na gaz i od razu "check engine", w logach "wypadanie zapłonu" . W poniedziałek rozniosę im warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełączam na gaz i od razu "check engine", w logach "wypadanie zapłonu"

Na jednym czy na kilku cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio jak kasowałem to było na cylindrze drugim i sporadycznie trzecim

Sprawdź korektory długoterminowe w grupie 32 bloków mierzonych, jeżeli nie przekraczają 8% to jest prawie pewne, że jest wadliwa listwa wtryskowa gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...