akita Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 jak jeździcie (na jakich obrotach ) aby jeździć ekonomicznie? Chodzi mi o a4 b8 2.0 tdi.
adbur Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Ten sam silnik w Seacie Exeo, obroty staram się trzymać do 2000/min wtedy w trasie mam spalanie około 5,5l /100kilometrów(prędkość około 120 km/h), w mieście zmieniam biegi przy około 2300-2500 obr/min średnie spalanie od 6l do 10(wszystko zależy od korków w Szczecinie).
HeresR32 Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 nie wiem jak w 2.0 tdi bo nie jezdzilem ale ja w v6 inaczej zmieniam biegi 1-3 i 4-6
dziadek Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 że wy się nie boicie o kierownice w turbo, EGR i DPF - oszczędność na paliwie się może szybko zemścić
hornet Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 że wy się nie boicie o kierownice w turbo, EGR i DPF - oszczędność na paliwie się może szybko zemścić Dlatego po zimie temat kierownic to norma. Co do jazdy to normalnie... jak najszybciej rozpędzić się i starać trzymać stałą prędkość.
HeresR32 Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 ---------- Post dopisany at 11:02 ---------- Poprzedni post napisany at 11:01 ---------- [/color] że wy się nie boicie o kierownice w turbo, EGR i DPF - oszczędność na paliwie się może szybko zemścić dlatego ja z manualem zawsze staram sie miec min kolo 2 tys obortow na 4-6 bo na 1-3 mam sporo mniej bo sa krotkie przelozenia a co radzisz zeby oszczedzac kierwonice i i egr?
sebul Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Ja swoim awxiem ciskam po 150-160 , obroty 2600-2800 i nie dbam o spalanie a wychodzi samo 6 l ;] Tylko ze ja malo po miescie jezdze Nie po to diesla kupowaliscie, by jezdzic jak dziadki....
dziadek Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 a co radzisz zeby oszczedzac kierwonice i i egr? przy spokojnej jeździe np w mieście 50-60km/h nie mulić silnika na 4 lub 5 biegu tylko jechać na 3-ce - obroty wtedy w okolicach max momentu obrotowego i silniczek sobie ładnie oddycha
griga-st Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 obroty wtedy w okolicach max momentu obrotowego i silniczek sobie ładnie oddycha Najlepiej kupić autko w Multi ,tam nie trzeba się martwic o prawidłowy dobór obrotów No i ten komfort jazdy:naughty:
HeresR32 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 a co radzisz zeby oszczedzac kierwonice i i egr? przy spokojnej jeździe np w mieście 50-60km/h nie mulić silnika na 4 lub 5 biegu tylko jechać na 3-ce - obroty wtedy w okolicach max momentu obrotowego i silniczek sobie ładnie oddycha 3 jezdze do 50-60, pozniej 4 (to jest chyba najbardziej elastyczny bieg w moim aucie, wiec tak jak mowisz..... to niektorzy jezdza 60 na 5 dislem? turbo moze faktycznie usiasc ale i nie tylko, zwory itd. rowniez
Auudii Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 oszczednie to znaczy nie mulic silnika jak tu koledzy pisza nie na 5 przy 60 km i drlikatnie operowac pedalem gazu nie prtyszpieszac gwaltownie lecz spokojnie rozpedzac auto
dziadek Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 oszczednie to znaczy nie mulic silnika jak tu koledzy pisza nie na 5 przy 60 km i drlikatnie operowac pedalem gazu nie prtyszpieszac gwaltownie lecz spokojnie rozpedzac auto 4 przy 60 to też mulenie bo obroty wtedy są w okolicach 1600-1700
HeresR32 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 tak na sprostowania o "eco driving" wlasnie chodzi o to aby wmiare szybko rozpedzac auto i trzymac stala predkosci a nie.....
przemek4net Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 ekonomiczna (paliwowo) jazda to jazda z malymi obrotami - wystarczy sobie wlaczyc temponat na 6tce przy 60km/h i popatrzec co komputerem pokazuje za zuzycie Czy to zdrowe czy nie to inny temat
KOval81 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 ekonomiczna (paliwowo) jazda to jazda z malymi obrotami - wystarczy sobie wlaczyc temponat na 6tce przy 60km/h i popatrzec co komputerem pokazuje za zuzycieCzy to zdrowe czy nie to inny temat A tu się akurat nie zgodzę - można jeździć ekonomicznie z większymi prędkościami, wykorzystując sprawność silnika diesel'a, a nie jeżdżąc jak kapelusz, czy traktorzysta - zawalidroga:wink: Bardziej chodzi o o, aby płynie jechać, nie hamując zbytecznie i nie dawać w stylu 0-1. ---------- Post dopisany at 13:53 ---------- Poprzedni post napisany at 13:52 ---------- A zdrowe mulenie diesel'a na pewno nie jest.....tym bardziej tanie. Co mi po zaoszczędzonych 5PLn na paliwo, jak zaraz coś padnie w ukł. zasilania, turbo, egr, czy innych - jak dla mnie to taka tendencja mało rozgarniętych mechanicznie dziadków drogowych.
przemek4net Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 @Koval81 przyjmij do wiadomosci, ze A) wynikajace z charaktoerystyki silnika chodzi o silnik 2,0tdi CR, ktory ma troche inne elastycznosci niz 1,9TDI "komputerk" sugeruje bieg i wg komputerka przy stalej predkosci sugerowany jest bieg przy ktorym obroty sa rzadu 1500 niezalezne czy jedziesz czolgiem czy rowerem obroty nie rosna liniowo wzgledem predkosci ale sa proporcjonalne do kwadratu predkosci co oznacza, ze zwiekszanie predkosci jest kosztowne paliwowo C) wyzsze obroty to tez wiecej cykli pracy silnika a wiec wiecej "wtryskow" w tej samej jednostce czasu P.S. zrobilem okolo 75tys CAGA wiec mialem okazje pewne rzeczy zaobserwowac
KOval81 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Ja się tu nie mam zamiaru rozwijać na temat zasady działania silników spalinowych - w tym celu skończyłem szkołę kilka ładnych lat temu. Bardziej rozchodzi mi się o to, że jak się tak będziesz wpatrywał w tą swoją magiczną lampkę sugerującą zmianę biegu na wyższy, to Ci w końcu coś się wysra, bo zamulisz wtryski, zasyfisz nagarem EGR i sprężarkę, co uwierz mi, jest w stanie wygenerować z Twojej kieszeni spore pieniądze. Napisałem post nie po to, aby się wykłócać oo 1-2l/100km, bo może i go zaoszczędzisz (a raczej na pewno) - bardziej chodzi mi o konsekwencje takiej jazdy na dłuższą metę. B8 nie posiada "wiecznego" silnika, a już na pewno nie osprzętu. Starając się w dobie potencjalnego kryzysu oszczędzić grosze na paliwie, można ładnie popłynąć na czymś innym, wynikającym z dziadkowatego stylu jazdy. PS. Auto z podpisu już nie jest w moich rękach i nie sugeruje się jazdą 1.9 tdi AVF'em:wink:
akita Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Obecnie przy spokojnej jeździe 1100km na baku. Silnik 2.0 tdi CAGC.
PiterA4 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 niema jak kupic tdi i jeszcze cipic na nim:facepalm:
grom Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Obecnie przy spokojnej jeździe 1100km na baku. Silnik 2.0 tdi CAGC. Niezły wynik, mi się nigdy nie udało przejechać więcej jak 950km - CAGA po chipie. Sent from my LT15i using Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się