Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] jak zmienić charakterystykę turbiny/silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

To mój pierwszy temat w tym dziale. Tworze go ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych.

Mój AWX ma dostateczną ilość mocy oraz prędkość maksymalna, którą jest znacznie przekraczająca możliwości polskich dróg (Zawieszenie 1BE + felgi 17”).

Cały czas czytam, że :”box to zło” zakładam, że zmniejsza on żywotność podzespołów i z tym nie ma co polemizować.

Najprościej jest wgrać program i podnieść moc.

Natomiast mój problem leży trochę „obok”. Chciałbym bez zwiększania mocy obniżyć obroty załączania się turbiny (zmniejszyć laga). Wiadomo, że turbo zuboża mieszankę. U mnie przy skrzyni 5 biegowej dopiero na 5 biegu przy 100km/h włącza się turbina i powoduje jazdę szybką i oszczędną do tej pory jest trochę męczarni bo silnik pracuje bez turbo. Jak zmienić ten tryb laga żeby jazda przypominała bardziej silnik benzynowy.

I jeżeli odpowiedź jest prosta to jak się ma wcześniejsze włączanie turbiny przy zimnym silniku na jego żywotność?

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie ma czegos takiego jak wlaczanie sie turbiny, ona chodzi caly czas , zmienia sie jej obciazenie tylko

Druga rzecz nie rozumiem pojecia "jak w benzynie" bo w dieslach turbo pompuje swoje max wczesniej, jednoczesnie uzyskujac max moment obr rowniez wczesniej.

Duzo w tym temacie nie zmienisz bo nawet chipujac auto urwiesz moze ze 200 obr, czyli duzo to nie da

Moze masz cos nie teges z motorem bo zarowno na piatce przy 100km/h powinienes juz byc w zakresie max momentu czyli w momencie kiedy auto ma najwiekszego kopa, tak jak na innych biegach powyzej tych samych obrotow co na tej piatce

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

Masz AWX To nie wiesz co to lag:wink:

to turbo bardzo fajnie wstaje,

Opublikowano

awx nie ma laga, i na piątce jadąc 80-90 pali bardzo mało, na tempomacie mozna zejsc do 4.9l

Opublikowano

piszę, że jest lag ponieważ na każdym biegu jest duże popchnięcie po przekroczeniu 1900 obrotów. Wydawało mi się, że wtedy załącza się pełna moc turbiny.

Opublikowano

zrób logi dynamiczne i zobaczysz od jakich obrotów turbo wstaje. po przekroczeniu 1900 obrotów czujesz moc bo w tym zakresie jest maksymalny moment obrotowy. Oczywiście moment możesz obnizyc, tzn będzie on wcześniej, ale jest to niezdrowe dla sprzegła i dwumasy.

---------- Post dopisany at 10:59 ---------- Poprzedni post napisany at 10:58 ----------

lag miałbyś wtedy gdyby samochód reagował z opóźnieniem na wciśniecie gazu, np wciskasz gaz i musisz czekac 2 sekundy na reakcje.

Opublikowano

tak od logów trzeba zacząć bo coś mi się zdaje ze turbo się powoli zegna z tobą, mój kolega też tak mam w AWX ale ma dopiero 450tyś przejechane:) i ma duża dziurę i dużego laga

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...