drarek Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Witam. W niedzielę wracałem znad morza. Zatrzymałem się na stacji benzynowej, zgasiłem silnik, zatankowałem sobie i po odpaleniu auta pojawił się problem. Auto zaczęło bardzo kopcić na biało, ale to tak mocno że nic nie było widać z tyłu. Zgasiłem silnik i zacholowałem auto pod dom. Czy winą może być np. uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica??? Wcześniej miałem ubytki płynu chłodzącego ale ani poziom oleju nie wzrastał ani zbytnio nie kopcił. Słyszałem że przyczyną może być też uszkodzona turbina. Przed zjazdem na stację benzynową zauważyłem, że samochód jakby stracił moc i nie ciągnął do przodu jak dodawałem gazu tak jak wcześniej Czy miał ktoś coś podobnego??
vauxhall95 Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 ostatnio mialem taki przypadek i pekniety tlok.Moze byc rowniez turbo,ale raczej dym niebieski by byl
lutas Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 A jak wyglądała temperatura przedtem podczas jazdy - nie przegrzałeś silnika przypadkiem ?
drarek Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Opublikowano 31 Lipca 2012 temperatura w czasie jazdy wyglądała tak że utrzymywała się na poziomie 70-90 stopni (mam wyjęty termostat), czasami dochodziła powyżej 90 stopni ale po jakiejś chwili spadała. Nie było sytuacji że wskazówka od temp dochodziła do końca. Wcześniej jak pisałem miałem ubytki płynu chłodzącego i czasami temperatura mi rosła powyżej 90 stopni
grzegorzmen Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 W czasie jazdy niepowinien kopcić a po zatrzymaniu ciśnienie w układzie wepchnie płyn do cylindra i potem kopci przez chwilę na biało a z tyłu słodki smak spalin albo zapach płynu. Jak masz wyjęty termostat to temperatura niema prawa wzrosnąć powyżej 90stopni chyba że jest wydmuchana uszczelka pomiędzy cylindrem a płaszczem wodnym Możesz jeszcze sprawdzić odkręcając korek na zbiorniczku jak chodzi silnik , zgasić poczekać chwilę i wtedy zapalić jak niebędzie kopcił to na 100% uszczelka albo pęknięta głowica.
lutas Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Też obstawiam uszczelkę pod głowicą, albo pękniętą głowicę.
drarek Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Opublikowano 31 Lipca 2012 miałem tak że wytwarzało mi się ciśnienie w układzie chłodzenia, jak odkręciłem korek od zbiorniczka to syczało i nachodził mi płyn. Pewnie uszczelka gdzieś puszczała i tak się działo - tak mi powiedział mechanik. Możliwe że teraz całkowicie uszczelkę wydmuchało i dlatego tak się dzieje czy mogła pęknąć głowica???. Nie jechałem jakoś szybko, cały czas obroty silnika ok 2 tys.
lutas Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Wszystko jest możliwe, musisz ściągnąć głowicę i ocenić jej stan.
drarek Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Opublikowano 31 Lipca 2012 zakładam, że jest to uszczelka pod głowicą lub ewentualnie pęknięta głowica. Z jakim kosztem naprawy trzeba się liczyć?? Gdzie w Warszawie najlepiej oddać samochód??? Myślałem o firmie MEGACAR na ul. Przasnyskiej. Zna ktoś ten zakład i może coś o nich powiedzieć?? Pozdr.
kruszyna29 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Witam. Z tego co mi wiadomo to nie powinno się wywalać termostatu. Taką opinię słyszałem od starego mechanika, jeżeli chcemy wywalić termostat to należy włożyć blaszkę z otworkiem (jaki duży ?) aby wytworzyć opór dla pompy wody.
drarek Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Oddałem samochód do mechaników i okazało się że: 1. uszkodzona turbosprężarka - stąd te kłęby dymu za samochodem 2. ubytek płynu chłodzącego, ciśnienie w układzie chłodzenia - albo uszczelka albo jakieś pęknięcie. Po zdjęciu głowicy okazało się że w jednym z cylindrów jest rysa, prawdopodobnie pęknięcie i są dwa wyjścia albo naprawiać to na tym silniku nie mając pewności że jak właduje w to kasę to będzie dobrze albo poszukać drugiego używanego silnika bez osprzętu. Znalazłem silnik, zamontowali mi, wsadzili turbosprężarkę (regenerowaną), przełożyli cały osprzęt ze starego silnika, nowe filtry, nowe płyny olej itp. Odebrałem samochód i wydaje się że jest ok. Powiedzieli tylko że będzie kopcił bo musi przepalić ten olej który się dostał do wydechu.Jeździłem pół dnia i dalej mi tak kopci. W jaki sposób mam to przepalić??? Wystarczy że odpalę silnik i będzie sobie tak chodził i olej sie wypali czy muszę trochę ostrzej przegonić samochód????
vauxhall95 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 teraz na nowym silniku minimum 1000km jazda wolna.
iceweed Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 niby czego wolna jazda?? Moze walic pelen ogien
drarek Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 dlaczego? możesz wyjaśnić? a ten olej z układu wydechowego się wypali jak będę delikatnie jeździł???
vauxhall95 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Nowy silnik musi sie ulozyc nie wiadomo ile lezal.Generalnie ja jak wymieniam silnik zalewam olej najczesciej 15w40,delikatna jazda przez 500-700km.Wymiana juz na wlasciwy 5w40,przejechac ze 100km wolniej.I pozniej pedzel. A to wszystko zeby sie wszystko ulozylo,rosmarowalo.A nie pedzel od razu na nowym silniku i pewnie nowym pasku rozrzadu.
drarek Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 dzisiaj pojezdzilem troche, ale mam problem turbina pracuje ale na wyzszych obrotacj jakby ja odcina i nie czuc mocy. Jak zgaszę silnik i zapalę ponownie jest ok. Czy winą moze byc jakas nieszczelnosc na przewodach?
trepek Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zrób logi dynamiczne. Może przeładowuje?
drarek Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 mam nadzieję że nie jest to wina samej turbiny, bo mam zamontowana nowa po regeneracji. chętnie bym zrobil takie logi ale nie wiem dokładnie jak, mam kompa z wgranym programem, jakieś podstawowe rzeczy to mniej więcej wiem jak sprawdzić ale logów nigdy nie robiłem. Łatwo to sie robi??
danu44 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 mam nadzieję że nie jest to wina samej turbiny, bo mam zamontowana nowa po regeneracji.chętnie bym zrobil takie logi ale nie wiem dokładnie jak, mam kompa z wgranym programem, jakieś podstawowe rzeczy to mniej więcej wiem jak sprawdzić ale logów nigdy nie robiłem. Łatwo to sie robi?? http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/ http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/faq-forum-diagnostyka-vag-2950/ Robi sie łatwo. Ale zawsze w dwie osoby... PS. Ale z tego co pisze Patryk, to logow chyba nie powinien teraz robic. Jak ma wolno jezdzic...
drarek Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 podpiąłem wczoraj komputer i wyskoczyły mi takie błędy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 AN Component: 1,9l R4 EDC 0000AG 1301 Coding: 00001 Shop #: WSC 63251 2 Faults Found: 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 - 35-00 - - 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 927 156 CB Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 3737 Coding: 00003 Shop #: WSC 63251 3 Faults Found: 18155 - Transmission Solenoid Power Relay: Open or Short to Ground P1747 - 35-10 - - - Intermittent 17094 - Transmission Fluid Temp Sensor (G93): Malfunction P0710 - 35-10 - - - Intermittent 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 389 D Component: ABS/ESP front D56 Coding: 04257 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 18266 - Engine Speed Signal: Error Message from ECU P1858 - 35-10 - - - Intermittent Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 820 043 M Note: Excessive Comm Errors Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 920 900 R Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D52 Coding: 00140 Shop #: WSC 00000 XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0YN174204 1 Fault Found: 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: Bitte Adress Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 862 257 B Component: ZV-Pumpe, Funk D16 Coding: 14913 Shop #: WSC 63251 4 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+ 00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00956 - Key 2 09-00 - Adaptation Limit Surpassed End ------------------------------------------------------- może mi ktoś to zinterpretować? z góry dziękuję
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się