Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t


sahipp

Rekomendowane odpowiedzi

hmm teraz mam poważny dylemat co do wyboru który jeszcze parę dni temu był dla mnie skończony... Ja się przyznam że zawsze dizlami jeździłem i wiem że to nie ma porównania do benzyny stąd moje takie głupie pytania i porównania. Dla tego proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. A ile taki lekko modzone a4 z bazowej 190 powiedzmy na te 220 koni oczywiście w Q ( bo tyle daje program jeżeli zrozumiałem) ma do setki tak mniej więcej? osiągnie wynik około 7s? I takie jeszcze jedno pytanko jak wygląda jego dynamika w stos do 1.9 modzonego na ok 170ps i ok 390nm, bo z tego co wiem dynamiką temu dizlowi dorównuje ze starych konstrukcji tylko bi turbo...? Ja wiem że to ciężkie pytania bo co dla jednego oznacza że sobie coś radzi dla innego już nie. Tutaj kolega pisał że 150koni sobie radzi w Q jak dla mnie to takie w sumie minimum socjalne ale w ośce, ale to moje takie zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam bfb 163 KM, seria, jakoś się to odpycha,

brat miał allroada 2,7t modzonego na około 300 KM z lpg, tiptronic

spalanie 15-19L, osiągi bardzo dobre w każdym zakresie obrotów,

nie ma co porównywać bo allroad po prostu zapier...... mimo q, masy itp.

po jakimś czasie problem był ze skrzynią, zaczęła niestety wariować, ale może to być przyczyną dość agresywnej jazdy (codziennej heh)

z silnikiem i osprzętem zupełnie nic się nie działo. oleju nie zużywał, turbiny ok, jedynie skrzynia (może też przez czipowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm teraz mam poważny dylemat co do wyboru który jeszcze parę dni temu był dla mnie skończony... Ja się przyznam że zawsze dizlami jeździłem i wiem że to nie ma porównania do benzyny stąd moje takie głupie pytania i porównania. Dla tego proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. A ile taki lekko modzone a4 z bazowej 190 powiedzmy na te 220 koni oczywiście w Q ( bo tyle daje program jeżeli zrozumiałem) ma do setki tak mniej więcej? osiągnie wynik około 7s? I takie jeszcze jedno pytanko jak wygląda jego dynamika w stos do 1.9 modzonego na ok 170ps i ok 390nm, bo z tego co wiem dynamiką temu dizlowi dorównuje ze starych konstrukcji tylko bi turbo...? Ja wiem że to ciężkie pytania bo co dla jednego oznacza że sobie coś radzi dla innego już nie. Tutaj kolega pisał że 150koni sobie radzi w Q jak dla mnie to takie w sumie minimum socjalne ale w ośce, ale to moje takie zdanie.

Ty sobie odpowiedz na na pytanie do czego ma ci służyć to auto!!!!!!??????? Ja przy swoich parametrach idę praktycznie łeb w łeb z AVF po dobrym chipie w ośce z zatrzymanego tak do 150-160, potem odjeżdzam i odcinke mam przy 262km/h Ja mam 1650kg suchej masy, 18",quattro i hamulce w których jedna tarcza warzy prawie 12kg. Ja nie kupowałem tego auta po to żeby się ścigać, a wszystkie mody są po to żeby mieć czym wyprzedzać zwłaszcza na trasie, bo to jest akurat dla mnie najistotniejsze. Dla mnie to jest autko RODZINNE na trudne polskie warunki drogowe.

jarek.jpg

<br /><br />

Tu masz wykres z hamowni na 18" i zobacz jakie quattro generuje straty na napędzie. Jak chcesz zapierdalaczke to kup se leona cupre, załóż sobie GT30xx i baw się w wyścigi z lotki. Jak masz zamiar kupić A4 uszanuj jej dostojeństwo i PAZUR który można dobrze zamaskować w jego wnętrzu. A4 podróżuje się szybko, wygodnie i dostojnie :)

---------- Post dopisany at 09:06 ---------- Poprzedni post napisany at 08:58 ----------

ja mam bfb 163 KM, seria, jakoś się to odpycha,

brat miał allroada 2,7t modzonego na około 300 KM z lpg, tiptronic

spalanie 15-19L, osiągi bardzo dobre w każdym zakresie obrotów,

nie ma co porównywać bo allroad po prostu zapier...... mimo q, masy itp.

po jakimś czasie problem był ze skrzynią, zaczęła niestety wariować, ale może to być przyczyną dość agresywnej jazdy (codziennej heh)

z silnikiem i osprzętem zupełnie nic się nie działo. oleju nie zużywał, turbiny ok, jedynie skrzynia (może też przez czipowanie).

Nie porównuj modzonego 2,7T do serii BFB bo to lekka przepaść :) To coś jak porównać ADRa do ASNa, serwisując ADRa to chodzisz i się śmiejesz a ASNa zazwyczaj płaczesz, zwłaszcza przy rozrządzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły dół :)

Ja mam to samo.. 1.8TQ w B6 z masa wlasną 1680Kg.

Chcesz powiedziec, ze 240konny BEX idzie leb w leb do predkosci 150km/h z 170konnym tdi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies na necie wisial stary test golfa czworki nowki, arla 150km i 1.8t 150km, pomimo swojego momentu diesel mial takie same w przyblizeniu osiagi niz turbo benzyna z wyjatkiem testu na elastycznosc bo tego nie da.sie oszukac, diesel osiaga swoj moment szybciej, ale modzone 1.8t ma bardzo poprawionego niutona wiec dla mnie modzony lekko bex 220km z jakims momentem rzedu 320nm to jest juz maly scigacz, i na pewno bardzo nie odstawalby od seryjnego 2.7bit w wiekszej budzie a6, a koszta znacznie mniejsze

Mozesz wybrac pare koni wiecej, 1-2 sek do setki lepiej i placz przy serwisie lub to drugie, wcale nie az takie zle rozwiazanie i spokoj ;) takie jest moje zdanie

A sam 2.7bit kupilbym tylko wtedy kiedy mialbym odbudowac przynajmniej pol.silnika od podstae, bo wiekszosc aut na rynku juz niestety tego wymagaja, nikt nie sprzeda zdrowego doinwestowanego 2.7bit nawet za nieco wyzsza cene niz cena rynkowa, tez rzadko po prostu sie ludzie ich pozbywaja jesli wszystko gra

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko musi być po prostu uniwersalne dla mnie. Mimo tego co będę ściemniał, lubię sobie czasem poszaleć i nie mam tu może na myśli wyścigów spod świateł, ale jak się czasem trafi burak na drodze w pseudo sportowym aucie to miło pokazać że do rodzinnego kombi to mu daleko ;-) a jego mina bezcenna... No cóż tak trochę apetyt na szybsze autko niż moje obecne mi wzrósł taka prawda. Do tego naoglądałem się filmików na You Tube z a6 2.7bT ;-) Do tego nigdy nie miałem quattro, a napaliłem się na nie i jestem świadomy że auto obciążone dodatkową osią ma trochę strat energii... Jestem świadomy że im auto ma wyższy moment i zaczynający się jak najwcześniej To znacznie mniej odczuwa wszelakie obciążenia dla tego tak się głupio pytam ze szczegółami co jak idzie bo wiem że benzyna nie ma takiego momentu jak dizel. A dla czego porównuje 18T do 19tdi czy bi Turbo no cóż to są jedyne silniki które wiem jak jadą i to jest mój jedyny punkt odniesienia aby sobie to wyobrazić. Nie wątpliwie 1.8T ma jedną i to poważną przewagę nad bi turbo - mógłbym jeździć na benzynie bez lpg a co za tym idzie zasięg auta nie porównywalnie większy.... Miałbym prośbę do kolegów co mają 1.8T w Q, dalibyście radę nagrać króciutki filmik jak to idzie do 100km/h? Tzn chodzi mi o nie pałowanie tylko delikatne ruszenie i dociśnięcie pedału gazu bez żadnego strzelania ze sprzęgła itp, jestem ciekaw po prostu jak 1.8T startuje z niskich obrotów powiedzmy z tych 1500? No i dylemat 1.8T które podobno jest małym ścigaczem vs 2.7bT które jedzie jak dizelek....

Mam jeszcze jedno pytanko, zapomniałem o nim.. Chodzi mi o to jak z tym spalaniem bo jeden kolega napisał w jednym z pierwszych odpowiedzi na moje pytanie że po dobrym modzeniu spalał mu jego 1.8T 18litrów? Jak z tym spalaniem bo z tego co wiem to tyle pali bi turbo i to nie przy jeździe emeryckiej ale takiej konkretnej... Jak to jest ile wam palą i w jakich warunkach w rzeczywistości? Jeżeli wybrałbym 1.8T to na pewno chciałbym z niego wycisnąć około 240KM do 250KM..

Tak się też pytam bo jak dowiadywałem się o 2.7T na konkurencyjnym forum, to padły propozycje abym rozważył zakup 18T. W odpowiedzi na te propozycje paru użytkowników 2.7 wypowiedziało się że 1.8T to ani ekonomi ani mocy w nim... O 2.7 dowiedziałem się że taki modzony do 270 - 300KM pali w mieście od 13l/pb 14l/pb jak się umie jeździć momentem do 16./pb przy dynamicznej jeździe miejskiej.. W trasie wiadomo od 12 do nieskończoności... Z czego na lpg przy dynamicznej jeździe ale bez szaleństw to 16 do 18l/gazu czyli na poziomi 2.5tdi który był krótko przeze mnie brany pod uwagę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede wracal z pracy nad ranem to moze nagram jak seria 150km sobie jedzie jak mowisz, a co do spalania, u mnie to 12-13 w miescie z klima to jest takie absolutne minimum, robie krotkie odcinki, trasa to jest od 8, 8,5, nie mam gazu, ale podejrzewam ze z chipem to po 1. Podnioslaby sie sprawnosc silnika a po 2. Przez wieksza moc latwiej by bylo napedzac bude i naped silnikowi przez co spalanie przy normalnej jezdzie prawie na pewno obnizylo by sie moze litr, moze dwa

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły dół :)

Ja mam to samo.. 1.8TQ w B6 z masa wlasną 1680Kg.

Chcesz powiedziec, ze 240konny BEX idzie leb w leb do predkosci 150km/h z 170konnym tdi ?

Moje audi vs. A6 C5 Combi FWD 1,9 TDI AVF po programie ok.170KM i ok.350Nm do 150km/h idą w zasadzie tak samo. Jak spierdole ruszenie to mnie klepnie jak SDIka. Od 150 w góre zaczynam odchodzić. Dopiero od 190-200 w góre czuć i widać różnice wyraźniej. Ale jak zakładam 16" na małym hamulcu to różnica jest w pełnym zakresie :D

---------- Post dopisany at 01:31 ---------- Poprzedni post napisany at 01:17 ----------

ale podejrzewam ze z chipem to po 1. Podnioslaby sie sprawnosc silnika a po 2. Przez wieksza moc latwiej by bylo napedzac bude i naped silnikowi przez co spalanie przy normalnej jezdzie prawie na pewno obnizylo by sie moze litr, moze dwa.

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Pomarz sobie :) Benzyniak to nie diesel, tu jak dorzucisz powietrza to musisz dorzucić i paliwa aby zachować prawidłowy AFR :) jak nie, tłoki wydechem wylatywujoł w formie płynnej :) Jak zubożysz mieszanke częściowo-zgrzejesz głowice i pierscienie i bedzie ci palił olej bo temperatura spalania idzie do góry

---------- Post dopisany at 01:43 ---------- Poprzedni post napisany at 01:31 ----------

Mam jeszcze jedno pytanko, zapomniałem o nim.. Chodzi mi o to jak z tym spalaniem bo jeden kolega napisał w jednym z pierwszych odpowiedzi na moje pytanie że po dobrym modzeniu spalał mu jego 1.8T 18litrów? Jak z tym spalaniem bo z tego co wiem to tyle pali bi turbo i to nie przy jeździe emeryckiej ale takiej konkretnej... Jak to jest ile wam palą i w jakich warunkach w rzeczywistości? Jeżeli wybrałbym 1.8T to na pewno chciałbym z niego wycisnąć około 240KM do 250KM..

.

Fizyki nie oszukasz, chcesz mieć MOC to licz się ze spalaniem, a jak pobutujesz to swoje musi spalić. Ja dlatego elpegie założyłem i śmigam. Zwrócił mi się po 8500km przy mojej nodzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze te filmiki troche nijak beda sie mialy do twoich planow na 200 pare koni, ale ktos moglby sie wypowiedziec jesli mialby ktos serie ale ośke czy osiagi znacznie sie roznia, to bedziesz mial jakis poglad na to porownanie oska a Q, i o omawianych stratach w Q

VIDEO0024 - YouTube

VIDEO0025 - YouTube

dwa krotkie filmiki, teren zabudowany wiec podwojona ostroznosc ale chyba zle nie wyszlo, moj aeb to tylko seria wiec wyscigowka to nie jest, chcialbym sie przejechac takim zmodzonym 1.8t kiedys

najwieksze straty quattro ma glownie przy ruszaniu z miejsca w stosunku do ośki, pozniej juz sie tego az tak nie czuje, zupelnie odwrotnie jest kiedy troszeczke popada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwieksze straty quattro ma glownie przy ruszaniu z miejsca w stosunku do ośki, pozniej juz sie tego az tak nie czuje, zupelnie odwrotnie jest kiedy troszeczke popada :)

Widzę, że nie rozumiesz pomjęcia STARTY MOCY i z czego one wynikają. Wytłumacze ci to tak. Stawiamy trzy audi A4 B6 Combi obok siebie jakiekolwiek takie same z tymi samymi silnikami dajmy na to 1,8T zmodzony do 300KM. Pierwsza Quattro, druga FWD, trzecia RWD z silnikiem zamontowanym poprzecznie z tyłu na osi np. wszczep z Golfa IV. Zgadnij który pojedzie najlepiej z miejsca, który z lotki i które będzie z nich najszybsze? Wszystkie na slicku pełnym, dobrana mieszanka, suchy nagrzany asfalt. Pogłów się i napisz, jak coś to cię skoryguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie Q ze startu jest za***iste i straty masz dopiero przy większych prędkościach. Ostatni łapałem się z s3 218km miał bo był na hamowni i zmiejszył moc ale niuta podciągnoł ale do rzeczy ja mam a4 1.8T około 195km a on 218km. z kreski nie mam szans bo on ma Q a ja FWD i zostawałem na dzieńdobry z tyłu ale z rolki jak sie łapaliśmy to wyprzedziałem go moze z metr a na szafie było już 170km/h jakbyśmy szli dalej to więcej bym mu odszedł. Tak wiec Q jest super ze statru a FWD z rolki dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły dół :)

Ja mam to samo.. 1.8TQ w B6 z masa wlasną 1680Kg.

Chcesz powiedziec, ze 240konny BEX idzie leb w leb do predkosci 150km/h z 170konnym tdi ?

200konny 1.8t wystarczy zeby ostawic 170konnego tdi, wiec nie wiem co za bajki opowiadasz.

240 konny 1.8t wyp...dala seyjna TT MKI i seryjne s3 8L, ktore w serii maja tylko 260Nm

Moj BFB 190Km z FMIC idzie prawie leb e leb z golfem kumpla 2,8 4motion ktory ma 200Km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie Q ze startu jest za***iste i straty masz dopiero przy większych prędkościach. Ostatni łapałem się z s3 218km miał bo był na hamowni i zmiejszył moc ale niuta podciągnoł ale do rzeczy ja mam a4 1.8T około 195km a on 218km. z kreski nie mam szans bo on ma Q a ja FWD i zostawałem na dzieńdobry z tyłu ale z rolki jak sie łapaliśmy to wyprzedziałem go moze z metr a na szafie było już 170km/h jakbyśmy szli dalej to więcej bym mu odszedł. Tak wiec Q jest super ze statru a FWD z rolki dobre

Z wami to jak z oszołomami, kto szybciej i nic pozatym. Wy nadal nie rozumiecie pojęcia straty mocy. Za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy, za V-max moc. Powiem inaczej, BMW E30 rajdówka z silnikem M54B30 jedzie na prostej z ośki jaki i zatrzymanego LEPIEJ niż Lancer EVO X tak do 200km/h jak umiesz jeździć takim RWD.

Ma mniej mocy i momentu, ale ma napęd tylko na tył, mniejsza mase, szpere 60% krótka skrzynia. Współczynnik mocy do masy i strat mocy robi swoje. Widziałeś kiedykolwiek na torach auta 4x4 aby klepały RWD???? Mając ten sam współczynnik mocy do masy. Rodzaj napędu zawsze trzeba łaczyć z jego przeznaczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie Q ze startu jest za***iste i straty masz dopiero przy większych prędkościach. Ostatni łapałem się z s3 218km miał bo był na hamowni i zmiejszył moc ale niuta podciągnoł ale do rzeczy ja mam a4 1.8T około 195km a on 218km. z kreski nie mam szans bo on ma Q a ja FWD i zostawałem na dzieńdobry z tyłu ale z rolki jak sie łapaliśmy to wyprzedziałem go moze z metr a na szafie było już 170km/h jakbyśmy szli dalej to więcej bym mu odszedł. Tak wiec Q jest super ze statru a FWD z rolki dobre

S3 ma 6 biegow i krotsze przelozenia jak Ty przeciagasz swojego na kazdym biegu przy max mocy to on juz musi redukowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły dół :)

Ja mam to samo.. 1.8TQ w B6 z masa wlasną 1680Kg.

Chcesz powiedziec, ze 240konny BEX idzie leb w leb do predkosci 150km/h z 170konnym tdi ?

200konny 1.8t wystarczy zeby ostawic 170konnego tdi, wiec nie wiem co za bajki opowiadasz.

240 konny 1.8t wyp...dala seyjna TT MKI i seryjne s3 8L, ktore w serii maja tylko 260Nm

Moj BFB 190Km z FMIC idzie prawie leb e leb z golfem kumpla 2,8 4motion ktory ma 200Km

Wybacz ale jesteś tylko dobry w liczbach i dużo teoretyzujesz mając bardzo mało praktyki. Jedziemy na tor w Ułężu, bierz swoje audi, golfa kumpla a ja wezme E30 homologowaną rajdówke E30 318is 175KM i 181Nm, albo nawet słabszą 150KM i 201Nm. Zakładam się o swoje audi że wam tak wklepie że będziecie płakać jak dzieci!!!!! I wiem co mówie bo wydłubane STi i EVO IX i X za 200000zł były prze tą mocniejszą lane jak marzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwieksze straty quattro ma glownie przy ruszaniu z miejsca w stosunku do ośki, pozniej juz sie tego az tak nie czuje, zupelnie odwrotnie jest kiedy troszeczke popada :)

Widzę, że nie rozumiesz pomjęcia STARTY MOCY i z czego one wynikają. Wytłumacze ci to tak. Stawiamy trzy audi A4 B6 Combi obok siebie jakiekolwiek takie same z tymi samymi silnikami dajmy na to 1,8T zmodzony do 300KM. Pierwsza Quattro, druga FWD, trzecia RWD z silnikiem zamontowanym poprzecznie z tyłu na osi np. wszczep z Golfa IV. Zgadnij który pojedzie najlepiej z miejsca, który z lotki i które będzie z nich najszybsze? Wszystkie na slicku pełnym, dobrana mieszanka, suchy nagrzany asfalt. Pogłów się i napisz, jak coś to cię skoryguje.

Nie zczailes w ogole co napisalem, nie porownywalem samochodow o takiej mocy, powiedz mi porownujac dwa 150konne samochody, jeden z awd drugi z fwd, jaki procent straty czasowej bedzie wiekszy jednego do drugiego, ten w sprincie od 0-100, czy ten z rolki powiedzmy od 80-140km/h, bo jestem pewien ze ten pierwszy

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły dół :)

Ja mam to samo.. 1.8TQ w B6 z masa wlasną 1680Kg.

Chcesz powiedziec, ze 240konny BEX idzie leb w leb do predkosci 150km/h z 170konnym tdi ?

200konny 1.8t wystarczy zeby ostawic 170konnego tdi, wiec nie wiem co za bajki opowiadasz.

240 konny 1.8t wyp...dala seyjna TT MKI i seryjne s3 8L, ktore w serii maja tylko 260Nm

Moj BFB 190Km z FMIC idzie prawie leb e leb z golfem kumpla 2,8 4motion ktory ma 200Km

Wybacz ale jesteś tylko dobry w liczbach i dużo teoretyzujesz mając bardzo mało praktyki. Jedziemy na tor w Ułężu, bierz swoje audi, golfa kumpla a ja wezme E30 homologowaną rajdówke E30 318is 175KM i 181Nm, albo nawet słabszą 150KM i 201Nm. Zakładam się o swoje audi że wam tak wklepie że będziecie płakać jak dzieci!!!!! I wiem co mówie bo wydłubane STi i EVO IX i X za 200000zł były prze tą mocniejszą lane jak marzenie.

Dobra ale my tu mówimy o autach codziennego użytku a nie rajdówkach.

To że odchudzona 150 konna Bmw przystowana na tor objedzie mnie to ja dobrze wiem (mialem okazje smigac po torze torówką BWM 3.0 z fotelem tylko dla kierowcy i klatką). Postaw seryjną 150konna bejkę. Kumpel taką objeżdża Polo GTI. Wiec wiem co znaczy masa w stosunku do mocy.

Wiadomo że masa do mocy i momentu robi zawsze różnicę, ale nie tylko także zawieszenie, hamulce, odpowiednie opony.

No ale z tą torówką to troche sie zapędzileś:wink: Porownywaliśmy diesla audi z 1.8t audi. Obie po lekkich modach. Nie auta na tor co z EVO się ścigają:tongue:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły dół :)

Ja mam to samo.. 1.8TQ w B6 z masa wlasną 1680Kg.

Chcesz powiedziec, ze 240konny BEX idzie leb w leb do predkosci 150km/h z 170konnym tdi ?

200konny 1.8t wystarczy zeby ostawic 170konnego tdi, wiec nie wiem co za bajki opowiadasz.

240 konny 1.8t wyp...dala seyjna TT MKI i seryjne s3 8L, ktore w serii maja tylko 260Nm

Moj BFB 190Km z FMIC idzie prawie leb e leb z golfem kumpla 2,8 4motion ktory ma 200Km

Wybacz ale jesteś tylko dobry w liczbach i dużo teoretyzujesz mając bardzo mało praktyki. Jedziemy na tor w Ułężu, bierz swoje audi, golfa kumpla a ja wezme E30 homologowaną rajdówke E30 318is 175KM i 181Nm, albo nawet słabszą 150KM i 201Nm. Zakładam się o swoje audi że wam tak wklepie że będziecie płakać jak dzieci!!!!! I wiem co mówie bo wydłubane STi i EVO IX i X za 200000zł były prze tą mocniejszą lane jak marzenie.

Dobra ale my tu mówimy o autach codziennego użytku a nie rajdówkach.

To że odchudzona 150 konna Bmw przystowana na tor objedzie mnie to ja dobrze wiem (mialem okazje smigac po torze torówką BWM 3.0 z fotelem tylko dla kierowcy i klatką). Postaw seryjną 150konna bejkę. Kumpel taką objeżdża Polo GTI. Wiec wiem co znaczy masa w stosunku do mocy.

Wiadomo że masa do mocy i momentu robi zawsze różnicę, ale nie tylko także zawieszenie, hamulce, odpowiednie opony.

No ale z tą torówką to troche sie zapędzileś:wink: Porownywaliśmy diesla audi z 1.8t audi. Obie po lekkich modach. Nie auta na tor co z EVO się ścigają:tongue:

dokładnie ja dając swoje porównanie z s3 chciałem napisać jak zachowują sie auta o podobnej masie i jadno to fwd a drugie Q. nie porównujmy aut cywilnych do rajdowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły dół :)

Ja mam to samo.. 1.8TQ w B6 z masa wlasną 1680Kg.

Chcesz powiedziec, ze 240konny BEX idzie leb w leb do predkosci 150km/h z 170konnym tdi ?

200konny 1.8t wystarczy zeby ostawic 170konnego tdi, wiec nie wiem co za bajki opowiadasz.

240 konny 1.8t wyp...dala seyjna TT MKI i seryjne s3 8L, ktore w serii maja tylko 260Nm

Moj BFB 190Km z FMIC idzie prawie leb e leb z golfem kumpla 2,8 4motion ktory ma 200Km

Wybacz ale jesteś tylko dobry w liczbach i dużo teoretyzujesz mając bardzo mało praktyki. Jedziemy na tor w Ułężu, bierz swoje audi, golfa kumpla a ja wezme E30 homologowaną rajdówke E30 318is 175KM i 181Nm, albo nawet słabszą 150KM i 201Nm. Zakładam się o swoje audi że wam tak wklepie że będziecie płakać jak dzieci!!!!! I wiem co mówie bo wydłubane STi i EVO IX i X za 200000zł były prze tą mocniejszą lane jak marzenie.

Dobra ale my tu mówimy o autach codziennego użytku a nie rajdówkach.

To że odchudzona 150 konna Bmw przystowana na tor objedzie mnie to ja dobrze wiem (mialem okazje smigac po torze torówką BWM 3.0 z fotelem tylko dla kierowcy i klatką). Postaw seryjną 150konna bejkę. Kumpel taką objeżdża Polo GTI. Wiec wiem co znaczy masa w stosunku do mocy.

Wiadomo że masa do mocy i momentu robi zawsze różnicę, ale nie tylko także zawieszenie, hamulce, odpowiednie opony.

No ale z tą torówką to troche sie zapędzileś:wink: Porownywaliśmy diesla audi z 1.8t audi. Obie po lekkich modach. Nie auta na tor co z EVO się ścigają:tongue:

dokładnie ja dając swoje porównanie z s3 chciałem napisać jak zachowują sie auta o podobnej masie i jadno to fwd a drugie Q. nie porównujmy aut cywilnych do rajdowych

Boicie się marnych 150KM? :) :):):) I WY NADAL NIE ROZUMIECIE CO TO SĄ STRATY MOCY i z czego one wynikają!!!!!! To wam podpowiem. Audi a4 b6 1,8T FWD dajmy na to 220KM/320Nm, stawiamy obok opla speedstera 220KM/320Nm załadowanego do masy równej audi. Co pojedzie lepiej i z rolki i z zatrzymanego, a najważniejsze: dlaczego????????? Dla ułatwienia weźcie do ręki wykres z DOBREJ hamowni i będziecie wszystko wiedzieć :) połączenie fizyki i mechaniki się kłania :) 99% z was patrzy tylko na dwie cyferki z wykresu, te na czerwono i na niebiesko co są zazwyczaj. Na wykresie z dobrej hamowni są jeszcze dwie kreski dodatkowe albo nawet i cztery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he to temat zszedł na wyścigi;-) oj panowie tak nawiązując Q, owszem ma duże straty na starcie i mniejsze w trakcie jazdy, ale to nie do końca prawda. To zależy od mocy auta. Chodzi o to że mając np, mówię teoretycznie tak, np silnik 1.6 i mamy ośkę i quattro to wiadomo że ten silnik nie ma za dużo mocy i raczej w napędzie na przednią oś nie będzie miał powiedzmy żadnych strat, a jak zapniemy do niego Q no to nie dość że w oście radził sobie średnio to teraz po dorzuceniu dodatkowego obciążenia będzie jeszcze gorzej. Teraz analogicznie mamy znów jakiś tam silnik i znów tak teoretycznie powiedzmy 500konny. I teraz gdyby wykorzystać jego potencjał tak, ruszamy ośką i co się robi? Cały czas buksują nam koła zapinamy dwójkę i znów buksują nam koła i teraz dostawiamy Q i sytuacja się zmienia bo już nam nie buksują koła bo mamy trakcję i zamiast buksowania kół i straty czasu stojąc w miejscu jak w oście to Q po prostu jedzie proste... I teraz tak, ja się owszem pytam co jak jedzie ale nie chodzi mi o ściganie się. Wiadomo konie to szybkość, a mi zależy na elastyczności do której jestem przyzwyczajony a elastyczność bądź poprawniej dynamika auta to niutonometry i to najlepiej jak najniżej i jak najwięcej. Zapytałem jak sobie modzony poradzi w Q w stos do 1.9 po modach bo 1.9 po modach ma od groma niutonometrów od samego dołu, więcej niż seryjne 2.7bT 250 konne. I taki dizelek po prostu o wiele mniej odczuje dodatkowe obciążenie quattrem niż benzyniak, który ma mniej niutonometrów i dodatkowo nie wiem czy wszyscy wiedzą ale w dizlu moment obrotowy wywodzi się z innej zależności niż w benzynie dla tego aby zmniejszyć ten dystans w benzynach stosuje się V-ki tylko że mimo wzrostu NM to przychodzi ten moment znacznie później niż w najprostszym rzędowym dizlu. Dla tego powstało 2.7v6 bo turbo które jako jedyna benzyna ma elastyczność i dynamikę dizla i obroty benzyny, oczywiście kosztem spalania... Najchętniej jeżeli chodzi mi o parametry pracy czy charakterystykę to bez zastanawiania się wolałbym dizla. Niestety wraz z końcem afnów i itp jak dla mnie 1.9 się skończyło i tyle. I teraz próbuje znaleźć jakąś alternatywę która będzie najbliższa charakterystyki tej z silnika wysokoprężnego. Najbliższy temu jest bi turbo. Jednak tutaj nie którzy koledzy mają trochę racji. To rzadki silnik i jak coś się skopie a ma prawo bo to tylko mechanizm to może być problem we miarę szybkim postawieniu auta na nogi... No i teraz zastanawiam się nad tym 1.8T. Na pewno objedzie takie modzone tdi tu nie ma o czym mówić. Ale jestem ciekaw jak z dynamiką. Tutaj na pewno dostanie baty od tdi tylko pytanie jak duże. Jeżeli różnica będzie nie wielka to być może że zdecydowałbym się na tę jednostkę a jeżeli będzie to przepaść to sam nie wiem. Tego to chyba się nie dowiem tak z teoretycznej wymiany zdań bo co dla jednego to ogień z d*py dla drugiego będzie przeciętne taka prawda. Będę po prostu musiał poprosić kogoś z okolic o krótką przejażdżkę i tyle. Natomiast ma jedno pytanie na co zwrócić uwagę przy kupnie, co świadczy o tym że ta jednostka nie jest w najlepszej kondycji?

Jak wrzuciliście tutaj wideo do wątku? Bo wstawiłbym wideo jak jedzie mój stary z milionowym przebiegiem afn...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...