Wujek141 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Witam wszystkich serdecznie. Od kilku dni mam problem z moją ździrką. Brak mocy, nie ma wgl przyspieszenia, troszkę kopci na czarno przy mocnym butowaniu, VAG wypluł błąd 00575. Zajrzałem dziś pod maskę, pościągałem plastiki i obejrzałem wężyki, moim zdaniem są ok, chociaż to tylko moje zdanie Podciśnienie jest, palec ciągnie. Chciałbym zrobić logi lecz niestety nie umiem ( mam Polskiego Vaga 5.9, jakby ktoś umiał w tym programie zrobić to prosiłbym o instrukcję ). Jadąc na 3ce bądź 4ce, lecz częściej te zjawisko objawia się na 3ce - 3 tyś obrotów i ni chu.. więcej. auto zwalnia. Potem tak na do 110 km/h się rozbuja i więcej nie leci, spalanie też troszkę skoczyło patrząc po wskazówce jak popierdziela w dół. Nie mówcie że turbo powiedziało papa ... Bardzo proszę o wszelkie sugestie, podpowiedzi. Będę wdzięczny. Podjechałbym do mechaniora lecz mój jest na urlopie a do innych ciulów nie pojadę bo skasują kasę a ... szkoda gadać.
Blachu Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji. Możliwe przyczyny: - uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone) Skutki: - Brak mocy, utrudniony rozruch, niewłaściwa praca silnika. Sposób usunięcia usterki: - sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. Pewnie zawór N75 do wymiany...
Wujek141 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Oby. Powiedzcie mi koledzy jak zrobić logi polskim vagiem ?
Arturoo Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 do poczytania http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/ a później http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/2-5-tdi-akn-analiza-logow-pomocy-4662/ PS.Napisz w spotach katowickich ,że potrzebujesz zlogować autko do user'a krolu , umów się ,zabierz butelczynę wody ognistej i pewnie wrócisz do domu z kompletem logów
Wujek141 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Dobrze panowie, byłem u mechaniora, okazuje się, że gruszka od turbo zaniemogła. ---------- Post dopisany 05-08-2012 at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany 04-08-2012 at 14:58 ---------- Wszystko zrobione, na szczęście sam się z tym uporałem niedzielnym popołudniem Jeśli ktoś miałby problem z gruchą bądź ogólnie z mocą, a VAG wypluwałby błąd 00575, pisać do mnie, przez kilka dni tak ogarnąłem ten temat, że wiem więcej niż wszystko
kaju Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Dobrze panowie, byłem u mechaniora, okazuje się, że gruszka od turbo zaniemogła. ---------- Post dopisany 05-08-2012 at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany 04-08-2012 at 14:58 ---------- Wszystko zrobione, na szczęście sam się z tym uporałem niedzielnym popołudniem Jeśli ktoś miałby problem z gruchą bądź ogólnie z mocą, a VAG wypluwałby błąd 00575, pisać do mnie, przez kilka dni tak ogarnąłem ten temat, że wiem więcej niż wszystko Tak Ci się wydaje tylko, ale uwierz mi, że poznałeś jedną z wielu przyczyn tego błędu i mniejszego pierdolnięcia V6-tki ja też trafiłem na taki przypadek w moim, ale trochę tych silników przewinęło mi się przez ręce i wiem, że to nie jedyny powód, gdzie pokazuje 575 i tryb awaryjny przy 3k.
Wujek141 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2012 No wiesz, przez kilka dni kopałem i na necie i przy aucie, stąd doszedłem do gruszki
Sysiek Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Wujek, powiem Ci tak, wyrzucalo mi blad 575 caly czas jak turbo puszczalo olej i poszlo do regeneracji a jak zdechla gruszka sterujaca to zadnych bledow nie mialem Tak jak Ci pisze kaju to ze Ci pokazalo ten blad i akurat to wyszlo to czysty przypadek moglo byc wiele innych rzeczy I pamietaj, ze sztange trzeba teraz odpowiednio ustawic
kaju Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Wujek, powiem Ci tak, wyrzucalo mi blad 575 caly czas jak turbo puszczalo olej i poszlo do regeneracji a jak zdechla gruszka sterujaca to zadnych bledow nie mialem Tak jak Ci pisze kaju to ze Ci pokazalo ten blad i akurat to wyszlo to czysty przypadek moglo byc wiele innych rzeczy I pamietaj, ze sztange trzeba teraz odpowiednio ustawic Dokładnie, najlepiej jak będziesz miał starą na stole, to najlepiej ustaw na tej samej wysokości. Sysiek, mówisz, że prawdopodobnie najszybsze masz 2,5 w klubie... Ile z niej wydusiłeś?
Wujek141 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Sztanga jest odpowiednio ustawiona, jak kupiłem to tylko plug and play
Sysiek Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Kaju, wykres jest na forum Wujek, uwierz mi ze sztanga nie jest odpowiednio ustawiona, ja wyjezdzilem prawie 1/4 zbiornika robiac logi i co raz krecac sztanga
kaju Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Aaa, Twoje to srebrne z przelotem, co mnie tak rajcuje brzmienie... Już wiem co i jak a jaką prędkość udało Ci się osiągnąć najwyższą?
Sysiek Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Sam z Żona 245 (jeszcze seria) ale jak zobaczyla ile jest to juz musialem odpuszczac. W 4 osoby 240, sam moze bym dal rade zamknac licznik ale nie proboje
kaju Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Sam z Żona 245 (jeszcze seria) ale jak zobaczyla ile jest to juz musialem odpuszczac.W 4 osoby 240, sam moze bym dal rade zamknac licznik ale nie proboje To samo co ja, 245 w niemcowni na banie w serii, po chipsie nie próbowałem,ale czuje do 220 w h*j lepszy ciąg, powiem Ci, że wyżej bym już nie próbował jak 240 z tego co pamiętam to tam już 4tysiące były, nie kręciłbym już jej wyżej na seryjnych gratach...
Wujek141 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Ok .. Temat widzę nie do końca rozwiązany ... Nowa grucha a jadąc dziś "trasą" odcięło mi ją. Rozebrałem dekle z silnika i obserwuję, grucha znów nie chodzi tak jak powinna pomimo tego, że jest nowa... Podciśnienie jest. ---------- Post dopisany 21-08-2012 at 17:38 ---------- Poprzedni post napisany 20-08-2012 at 16:18 ---------- Proszę logi do oceny : VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
kaju Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Ok .. Temat widzę nie do końca rozwiązany ... Nowa grucha a jadąc dziś "trasą" odcięło mi ją. Rozebrałem dekle z silnika i obserwuję, grucha znów nie chodzi tak jak powinna pomimo tego, że jest nowa... Podciśnienie jest. ---------- Post dopisany 21-08-2012 at 17:38 ---------- Poprzedni post napisany 20-08-2012 at 16:18 ---------- Proszę logi do oceny : VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Z tego co czytam, to przepływka nie daje rady to raz, turbo stoi w miejscu to dwa. To jedzie w ogóle? Turbo do czyszczenia, przepływka wstępnie do przeczyszczenia, ostatecznie do wymiany, bo podaje tylko połowe zadanych wartości, turbina ewidentnie za***ana, do rozbiórki i czyszczenia.
Wujek141 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Okazalo się, że jakimś dziwnym trafem grucha się odkręciła od tej łapki co steruje sztangami ... Przykręciłem, autko odzyskało może 3/4 mocy, lecz przy gwałtownym starcie kopci na czarno ... też podejrzewam turbawkę na stół i czyszczonko. Ale przepływka? Przecież wymieniona ponad rok temu na ori boscha ... ---------- Post dopisany at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:26 ---------- Teraz zrobię logi po "podłączeniu" gruchy, zobaczymy co wyjdzie i wrzucę logi do oceny. Tymczasem Kaju, dziękuję za ocenę logów i poświęcenie czasu
kaju Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Okazalo się, że jakimś dziwnym trafem grucha się odkręciła od tej łapki co steruje sztangami ... Przykręciłem, autko odzyskało może 3/4 mocy, lecz przy gwałtownym starcie kopci na czarno ... też podejrzewam turbawkę na stół i czyszczonko.Ale przepływka? Przecież wymieniona ponad rok temu na ori boscha ... ---------- Post dopisany at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:26 ---------- Teraz zrobię logi po "podłączeniu" gruchy, zobaczymy co wyjdzie i wrzucę logi do oceny. Tymczasem Kaju, dziękuję za ocenę logów i poświęcenie czasu Zrób i wtedy ocenimy co go jeszcze boli, może już jest OK, skoro odzyskał 3/4 a wcześniej po logach widziałem, że miał 1/4 MAX Co do przepływki - na logach które dałeś, podawała połowe zadanych wartości, chwilami nawet mniej o ile pamiętam... A turbo stało z braku podciśnienia. Teraz powinno na logach też inaczej wyjść
Tommy Gun Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Panowie, opiszę wam swój przypadek który można powiązać z powyższym. W styczniu kupiliśmy nowy silnik, afb, wszystko ładnie pięknie, przepływka zakupiona w Boschu. Auto pięknie jeździło ale około miesiąc temu zaczęły się problemy - standardowo błąd 575, auto wpadało w tryb awaryjny. Byłem bardzo zdziwiony, gdyż mój ojciec jeździ jak szatan po 180 i przy jego stylu jazdy nie miało prawa się nic stać z turbiną. W trybie 011 BS zauważyłem że sztanga nie idzie w pełni do góry. Dopiero jak pomogłem śrubokrętem ładnie wędrowała do góry i od razu wartości na Vagu się zwiększały. Ojciec pojechał na diagnostykę, zaworki niby ok, wytwarzały podciśnienie, diagnosta zaobserwował też przycinająca się sztangę. Pomyślałem - ze starego silnika została zregenerowana turbina wraz z gruszką, co mi szkodzi przełożę samą gruszkę. Zwłaszcza że auto wogóle straciło przyśpieszenie i kopciło niemiłosiernie na niebiesko. Przełożyłem gruszkę i oczywiście bez żadnej najmniejszej poprawy. Podmieniałem nawet zaworki, zaślepiałem EGR. Brakowało doładowania i to naprawdę sporo, wogóle turbo jak miało kaprys to budziło się od 2 tys. Wkurwiłem się na całą sytuację i powiązałem ten ciąg zdarzeń z tym który dział się na poprzednim silniku - przepływka nowa, turbo zregenerowane a i tak nie jechał jak trzeba. Przełożyłem wczoraj turbinę i pomimo tego że diagnosta stwierdził że zaworek jest dobry, kupiłem Pierburga z Intercarsu. Zamontowałem to dziadostwo (okazało się że pod starą turbiną nie było uszczelek - szok), w międzyczasie upierdzieliłem przewód smarowania turbo i musiałem też przełożyć. Odpaliliśmy auto, pierwsze spostrzeżenie nie kopci nie niebiesko. Zapinam Vaga, 011 BS, po chwili sztanga momentalnie w górę (bez żadnego zacięcia jak przedtem) i przejażdżka. Aż mi się banan na gębie pojawił jak usłyszałem świst turbo, auto pięknie się zbiera i co najważniejsze doładowanie wróciło do normy, pokrywa się tak jak trzeba a nie jak na poprzedniej turbinie - ciągle go brakowało do 2500 tys. obrotów. Pojechaliśmy na dwupasmówkę, zrobiłem loga dynamicznego 011 i 003 i póki co jest bajka. Nie sugerujcie się tym że jak n75 wytwarza podciśnienie to jest w pełni sprawny - nas wszyscy utwierdzali w tym przekonaniu i nikt nie chciał pomóc. Druga sprawa to pewnie zawaliła się zmienna geometria w turbo - tylko z jakiego powodu nie mam pojęcia - kat wywalony, wtryski ustawione, oprócz jednego który ma korekcję 1,65. Może on spowodował zawalenie tej geometrii. Wrzucę dzisiaj logi i spróbujemy wspólnie rozwiązać ten problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się