Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Geometria - interpretacja wyników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,

czy ktos jest w stanie zinterpretowac poniższe wyniki pomiaru geometrii?

http://www.krisand.pl/geometria.jpg

masz wszystko dokładnie opisane a to co jest poza normą masz zaznaczone długopisem

Opublikowano

no wlasnie nie do końca rozumiem. Co wynika z tych pomiarów? Krzywa zwrotnica?

Opublikowano

Dziwne że nie ruszyli z tyłu tej zbieżności po prawej stronie jako że jest ona regulowana (bynajmniej u mnie w 1BV) Ile płaciłeś za ustawianie?

Opublikowano

300 zł w ASO. Tyłem na razie sie mnie przejmuje. Martwi mnie przód, ASO twierdzi, ze do wymiany jest lewa zwrotnica. A samochód mocno sciaga w prawo.

Opublikowano

ma jakieś luzy a może autko miało jakieś przygody a czy reszta wahaczy ok zwrotnicę ruszyć nie tak łatwo

Opublikowano

wahacze juz sa wszystkie wymienione. Na pewno nie jest to kwestia wahaczy. Logicznie rzecz biorac ASO ma racje, bo skoro jest taka duza roznica kata skretu to zwrotnica musi byc krzywa.

Opublikowano

Skoro wahacze są dobre i udało się ustawić geometrie na prostych kołach to chyba rzeczywiście zostaje zwrotnica. Swoją drogą droga impreza ustawiać w ASO

Opublikowano

może być źle uregulowane na gałkach bo była przestawiona kierownica na klinie , trzeba zobaczyć jak głęboko wkręcone są gałki lewa i prawa , powinny być podobnie , a następnie kierownice przestawić na wieloklinie.

Niektuży idą na skróty i skręcają na gałkach żeby kierownica była na środku.

Opublikowano
Skoro wahacze są dobre i udało się ustawić geometrie na prostych kołach to chyba rzeczywiście zostaje zwrotnica. Swoją drogą droga impreza ustawiać w ASO

Droga, ale najpewniej w tym przypadku. Kilka razy ustawiałem zbieżność w innych warsztatach i nie byłem zadowolony. To lekko skrecona kierownica to cos tam jeszcze. W ASO ustawili idealnie. Poza tym chciałem miec pewnosc do co geometrii.

Poza tym w ASO wybieraja nawet rodzaj zawieszenia i zalożone opony, a w innych warsztatch jest tylko ogólnie model i tyle.

---------- Post dopisany at 14:26 ---------- Poprzedni post napisany at 14:03 ----------

może być źle uregulowane na gałkach bo była przestawiona kierownica na klinie , trzeba zobaczyć jak głęboko wkręcone są gałki lewa i prawa , powinny być podobnie , a następnie kierownice przestawić na wieloklinie.

Niektuży idą na skróty i skręcają na gałkach żeby kierownica była na środku.

Kierownica nie była przestawiana na wieloklinie. Wiem to na 100%.

Opublikowano

Kierownica nie była przestawiana na wieloklinie. Wiem to na 100%.

A masz go od nowości że jesteś pewny, niemusi być przestawione na kierownicy a może być na łączeniu maglownicy.

Sprawdź długości gwintów na końcówkach , to nic nie kosztuje a będziesz miał pewność.

Opublikowano

Kierownica nie była przestawiana na wieloklinie. Wiem to na 100%.

A masz go od nowości że jesteś pewny, niemusi być przestawione na kierownicy a może być na łączeniu maglownicy.

Sprawdź długości gwintów na końcówkach , to nic nie kosztuje a będziesz miał pewność.

ok, byc moze. Rozumiem, ze Twoja sugestia tyczy sie sciagania w prawo? Bo cos na pewno jest nie tak, skoro podczas skretu opona z prawej strony dziwnie przeskazuje/sliga sie.

Opublikowano

Kierownica nie była przestawiana na wieloklinie. Wiem to na 100%.

A masz go od nowości że jesteś pewny, niemusi być przestawione na kierownicy a może być na łączeniu maglownicy.

Sprawdź długości gwintów na końcówkach , to nic nie kosztuje a będziesz miał pewność.

Ale maglownica wysuwa się chyba tak samo z lewej i prawej strony więc to raczej nie ma żadnego znaczenia. ZTCW to u kolegi coś nie tak jest z kompensacją akermana. Rafand76, jak jedziesz na wprost to ściąga czy jak jedziesz po łuku to ma tendencje do poślizgu któregoś koła? Na mój gust to albo któryś drążek jest za krótki/długi albo coś ze zwrotnicą.

Opublikowano

Kierownica nie była przestawiana na wieloklinie. Wiem to na 100%.

A masz go od nowości że jesteś pewny, niemusi być przestawione na kierownicy a może być na łączeniu maglownicy.

Sprawdź długości gwintów na końcówkach , to nic nie kosztuje a będziesz miał pewność.

Ale maglownica wysuwa się chyba tak samo z lewej i prawej strony więc to raczej nie ma żadnego znaczenia. ZTCW to u kolegi coś nie tak jest z kompensacją akermana. Rafand76, jak jedziesz na wprost to ściąga czy jak jedziesz po łuku to ma tendencje do poślizgu któregoś koła? Na mój gust to albo któryś drążek jest za krótki/długi albo coś ze zwrotnicą.

Sciaga w prawo przy jezdzie na wprost. Dlatego prosze o wnioski w oparciu o objawy i wyniki pomiaru geometrii.

Opublikowano

To dziwne bo zbieżność jednostronna z przodu przy kołach na wprost jest taka sama więc powinno być dobrze przy jeździe na wprost. Tył w zasadzie też ma minimalne różnice. Zamień koła przód -> tył, ewentualnie sprawdź czy felgi nie są krzywe bo jeśli są to lipa z geometrii. Swoją drogą za 300 PLN to ten tył mogli poprawić!

Opublikowano

Felgi sa nowki, kupione na wiosne tego roku. Opony nowki, rowniez kupione w tym roku. Zbieznosc moze byc ok, sciaganie moze byc spowodowane wielona innymi rzeczami.

Opublikowano

To chyba jacys przebierańcy nie Aso, z tyłu regulowana jest zbieżność i kąt pochylenia i od tyłu w zasadzie się zaczyna. Różnica kolosalna po zrobieniu tyłu i przodu.

Opublikowano
To chyba jacys przebierańcy nie Aso, z tyłu regulowana jest zbieżność i kąt pochylenia i od tyłu w zasadzie się zaczyna. Różnica kolosalna po zrobieniu tyłu i przodu.

Co wy wszysycy z tym tyłem? Przód mnie interesuje bo słabo sie prowadzi samochod.

Opublikowano
To chyba jacys przebierańcy nie Aso, z tyłu regulowana jest zbieżność i kąt pochylenia i od tyłu w zasadzie się zaczyna. Różnica kolosalna po zrobieniu tyłu i przodu.

Co wy wszysycy z tym tyłem? Przód mnie interesuje bo słabo sie prowadzi samochod.

Bo samochód nie jedzie tylko przednią osią ale obiema :wink: Ewentualne krzywizny z przodu jesteś w stanie niwelować kierownicą w czasie jazdy, z tyłu nie bardzo. Przy czym na mój gust różnice są malutkie i nie będą wyczuwalne ale dla zasady MZ powinni byli zrobić.

---------- Post dopisany at 06:21 ---------- Poprzedni post napisany at 06:20 ----------

Felgi sa nowki, kupione na wiosne tego roku. Opony nowki, rowniez kupione w tym roku. Zbieznosc moze byc ok, sciaganie moze byc spowodowane wielona innymi rzeczami.

Mnie kolego jeszcze jedna rzecz która mogłaby być powodem ściągania: nie wracający tłoczek hamulcowy. Więcej pomysłów chyba nie mam, skoro znasz inne możliwe przyczyny to próbuje je po kolei sprawdzać, przez email nikt Ci auta nie naprawi :grin:

Opublikowano

Mnie kolego jeszcze jedna rzecz która mogłaby być powodem ściągania: nie wracający tłoczek hamulcowy. Więcej pomysłów chyba nie mam, skoro znasz inne możliwe przyczyny to próbuje je po kolei sprawdzać, przez email nikt Ci auta nie naprawi :grin:

Sciaganie moze byc spowodowane żle wyważoną felgą, niskim ciśnieniem w oponie, amorem, tłoczkiem i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Wiem, ze nikt mi nie naprawi auta na forum. Nie o to chodzi. Chodzi o wnioski na podstawie pomiaru i objawów. Skoro z pomiarów geometrii wynika ze katy sie nie takie w lewej strony i objaw jest taki, ze prawa opona sie sliga podczs skrętu to oczekuje jakiegos potwierdzenia co do opinii ASO, że jest to krzywa zwrotnica. Sciaganie w prawo moze nie byc z tym zwiazane, a moze byc. Kto to wykluczy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...