trec1000 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Witam wszystkich. Pierwszy post. W autach za dużo nie siedzę, więc nie mam za wielkiego pojęcia. Pojawiłem się tutaj, gdyż zakupiłem nie dawno audi A4 B5 1.8T i mam mały problem. Jestem świeżo po wymianie pompy paliwa. Poprzednia dawała za małe ciśnienie i auto nie miało takiej mocy jak mieć powinno. Po wymianie unormowało się to. Cały czas jednak pojawiał się problem z odpalaniem. Odpalał za 2-3 razem. Jak postał kilka dni to większy problem był żeby ruszyć. Jeśli co dzień śmigałem to odpalał za pierwszym nawet. Teraz jednak nie mogę wcale go ruszyć. Rozrusznik kręci, ale nic dalej się nie dzieje. Podejrzenie padło na jedna z cewek. Poprzedni właściciel wymienił właśnie tę jedna. Przy wymianie pompy paliwa były także skontrolowane świece i są raczej ok. Czy jest możliwość samodzielnego sprawdzenia cewek w takiej sytuacji? Wcześniej odczytany byłbłąd: 17978- Engine Start Blocked by Immobilizer, ale zawsze kontrolka zapalała się na początku i gasła więc raczej nie o to chodzi. I tak jeszcze jedno pytanie. Czy w ostateczności mogę spróbować odpalić go "na pych"?
ino_hizo2 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Znajomy odpalał swoje audi na pych i teraz ma... nowy silnik
ja74687 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 A teraz jakiś błąd wyskakuje ?? Masz LPG ??
trec1000 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Teraz nie sprawdzałem, kumpel mniał podjechać, ale czasu nie ma. Nie mam LPG ---------- Post dopisany 17-08-2012 at 16:27 ---------- Poprzedni post napisany 13-08-2012 at 22:20 ---------- Okazało się, że padł czujnik położenia wału. Po wymianie już odpala, tylko że nadal mam lekkie problemy z odpaleniem na zimnym silniku. Mechanik wspominał o świecach. Tylko, że one były wymieniane nie tak dawno. Poza tym pojawiły się problemy z obrotami na "luzie". Momentami wahluja w przedziałe 500-1000. Także na 2 biegu, przy małej prędkości auto lekko szarpie. Mechanik sugerował przepustnice. Na kompie juz nic nie wyskakuje. Co sądzicie?
ja74687 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Może to być i brudna przepustnica przeczyszczenie jej nie zaszkodzi
trec1000 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 A co z adaptacją? Jak wyglda takie przeczeszczenie? Problem wygląda dokładnie jak na tym filmiku
Roofie Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Adaptacja poprzez VAG'a albo przekrecasz kluczyk w pozycje zaplonu i czekasz przez jakiś czas. potem przekrecasz w pozycje 0 i potem normalnie odpalasz autko. Ja tak ostatnio adaptowalem i nie było problemu
ja74687 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Do czyszczenia przepustnicy polecam ci specjalny środek można kupić w sklepie motoryzacyjnym "Do czyszczenia gaźników i przepustnic" ewentualnie benzynę ekstrakcyjną, odkręcasz ją czyścisz, wkręcasz i tak jak Roofie powiedział albo VAG co naprawdę polecam, albo przekręcenie zapłonu na 5 min potem wyłączenie go na 30 s. i dopiero odpalenie samochodu. Życzę powodzenia w czyszczeniu nie jest to trudne rób wszystko po kolei to będziesz pamiętał jak złożyć
trec1000 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 A może Panowie jakiś link do manuala ? Byłbym wdzięczny. Spróbuje tej adaptacji z kluczyka raczej.
ja74687 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Witam Co prawda operacja nie była przeprowadzana na 80tce a na mojej A4, ale ponieważ ta sama jednostka napędowa znajduje się w Audi Cabrio fotostory powinno się przydać. Jedną z pierwszy rzeczy które robiłem pod maską po kupnie auta (oprócz spraw oczywistych typu wymiana filtrów itp) było czyszczenie przepustnicy. Nie miałem żadnych objawów które wskazywałyby na potrzebę takiego zabiegu, ale chciałem ją wyczyścić dla pewności (niektórzy nazywają to nadgorliwością). Poniżej krótkie fotostory z tego zabiegu. W ADR przepustnica jest dość mocno "zbunkrowana" i jakoś nie wierze tym którzy piszą że jej wyjęcie i przeczyszczenie zajęło im 1,5h. Mi cała operacja zajęła 4h z tym że nie śpieszyłem się i miałem problemy ze znalezieniem odpowiednich kluczy. W pierwszej kolejności trzeba niestety spuścić nieco płynu chłodzącego gdyż przepustnica posiada również obieg chłodzący (a właściwie dogrzewający) który będziemy musieli rozpiąć. Następnie odkręcamy zbiornik wyrównawczy i przechylamy na bok, tak aby nam nie przeszkadzał. No i mamy przepustnicę w pełnej krasie. Można teraz po odpinać kilka drobiazgów takich jak linkę gazu i wężyki. Nieco problemu sprawiło mi odpięcie dwóch węży układu chłodzenia które połączone są z przepustnicą. Strasznie tam mało miejsca więc trzeba się trochę pobawić. W tej fazie można pozdejmować wężyki jakie jeszcze zostały oraz wypiąć złącze od krokowca. Teraz rzecz najtrudniejsza. Odkręcenie samej przepustnicy. Z dwiema śrubami znajdującymi się na górze nie powinno być problemu. Co innego z dwiema które znajdują się pod nią. Jeśli ktoś nie posiada specjalistycznych kluczy (ja nie miałem) to nieźle się z tym będzie bawił. Dojście jest strasznie. Dobrze że nie mam rąk jak łopaty bo nie wiem jak bym sobie z tym poradził. Przepustnica po wyjęciu okazała się dość czysta w środku. Nie było jakiegoś większego nalotu, po za odrobiną oleju z odmy. Tak więc albo uchowała się w takim stanie od nowości albo jakiś czas temu była czyszczona (obstawiam 2 opcję). Przepustnica po czyszczeniu. Po zmontowaniu wszystkiego pozostało już tylko zaadaptować przepustnicę. Ja zrobiłem to metodą ręczną, czyli przekręcenie kluczyka, odczekanie 1 minuty, wyłączenie, po czym ponowne włączenie i odpalenie. Żródło:Audi 80 Klub Polska :: [Audi Cabrio/A4 ADR 1,8 20v] Czyszczenie przepustnicy
trec1000 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Wyczyszczona, adaptacja ręczna zrobiona, ale powrócił problem odpalenia go teraz.. Kręci bez rezultatu. Chyba będę musiał sprawdzić cewki i świece. ---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:17 ---------- Sprawdzone, iskra jest. Co radzicie dalej?
ja74687 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Jak masz możliwość to podłącz do jeszcze raz pod VAG i najlepiej zrób adaptację VAG a jak nie to spróbuj jeszcze włączyć zapłon na 5 min tylko po wyłączaj odbiorniki prądu bo szkoda akumulatora potem wyłącz go i po 30 s. go włącz. Dopiero wtedy ci się zaadoptuje ręcznie przepustnica
trec1000 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Błedy jakie wyszły: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer 00561 - Mixture Adaptation 00771 - Fuel Level Sensor (G) 01176 - Key
ja74687 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 z błędów wynika że masz za słaby sygnał z kluczyka i ci go immo blokuje zobacz na drugim kluczyku co się będzie działo, i jeszcze zrób adaptację przepustnicy VAG i najlepiej zresetuj wszystkie ustawienia wtedy może coś to pomoże ustawienia resetujesz np.: za pomoca VAG-com klikając w adaptację (chyba) i jak ci się pokaże pierwsze okienko to naciśnij zapisz i wtedy ci wpisze ustawienia fabryczne (na 100 % nie pamiętam bo robiłem to dawno najlepiej jak by ktoś ci to potwierdził wiem na pewno ze tak można zrobić) , ja u siebie to zrobiłem jak mi troszkę obroty skakały jak to zrobiłem pojeździłem troszkę na benzynie jakieś 60 - 70 km i teraz jest idealnie samochód chodzi bez zarzutu sprawdź też czujnik ciśnienia paliwa jak odepniesz wężyk podciśnienia i poczujesz benzynę to znaczy że on poszedł, posprawdzaj to i napisz rezultaty Wymień jeszcze filtr paliwa może w nim jest syf i dlatego nie puszcza tyle ile powinien
trec1000 Opublikowano 15 Września 2012 Autor Opublikowano 15 Września 2012 Pompa nie podawała paliwa, ale już wszystko ok ---------- Post dopisany 15-09-2012 at 13:47 ---------- Poprzedni post napisany 04-09-2012 at 19:06 ---------- Teraz jeszcze pojawił się problem z wysokim spalaniem ( ponad 15l/100km), na luzie dym z wydechu, dalej obroty( czasem utrzmyją się na poziomie 2 tys, czasem falują w okolicy 500-1300, raz nawet zgasł mi podczas jazdy). Przy gaszeniu siolnika pojawia się również "telepanie" jakby nie na wszystkie gary chodził. Coś sugerujecie? Znajde czas to dam go do mechanora chyba.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się