Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty a prędkość


michnix8

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz witam wszystkich.

Chciałbym zapytać co sądzicie o zależności między obrotami na danym biegu a prędkością.

Mianowicie przed chwilą wróciłem z krótkiego "testu", ponieważ może jestem w błędzie ale wydaje mi się, że

stosunkowo wysokie obroty są w moim Audi względem prędkości. Przesiadłem się z Opla Vectry B 1.8 1996 (skrzynia manualna),

gdzie obr były nieco niższe.

Poniżej moje zestawienie:

II bieg

2000 obr/min - 24 km/h

2500 obr/min - 30 km/h

3000 obr/min - 38 km/h

III bieg

2000 obr/min - 40 km/h

2500 obr/min - 50 km/h

3000 obr/min - 60 km/h

IV bieg

2000 obr/min - 55 km/h

2500 obr/min - 70 km/h

3000 obr/min - 82/83 km/h

V bieg

2000 obr/min - 66 km/h

2500 obr/min - 83/84 km/h

3000 obr/min - 100 km/h

Pamiętam, że w Vectrze było np:

III bieg przy 2000obr/min - 50 km/h,

V bieg przy 2100 obr/min - 90km/h, 3000obr/min - 120km/h

Czyy takie prędkości przy tym silniku to norma, czy też może mieć to powiązanie z "końcówką" sprzęgła (bieg łapie pod sam koniec)?

Dziękuję z góry za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy 3 tys jest 110km/h. a ty zrob szybki test czy sprzegło ci sie nie slizga. wrzuc 3 bieg i powoli puszczaj sprzegło tylko nie dodawaj gazu jak auto zgasnie to znaczy ze sie nie slizga i tak musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy 3 tys jest 110km/h. a ty zrob szybki test czy sprzegło ci sie nie slizga. wrzuc 3 bieg i powoli puszczaj sprzegło tylko nie dodawaj gazu jak auto zgasnie to znaczy ze sie nie slizga i tak musi byc.

Dzięki wielkie za odpowiedź.

Szybki test zrobiony. Za pierwszym razem ruszył, prawie zgasł. Jednak za drugim razem na III biegu ruszył normalnie i rozpędził się.

Przy okazji kolejna rzecz się pojawiła - wcześniej myślałem że metaliczne delikatne stuki podczas zwykłego ruszania na jedynce są z układu wydechowego, jednak wydaje mi się że pochodzą ze sprzęgła - podczas ruszania na trzecim biegu dźwięki z okolicy skrzyni biegów były głośniejsze.

W takim razie pytanie, czy sprzęgło które chwyta bieg "na samym końcu pedała" (przepraszam ale nie wiedziałem jak to inaczej ująć) będzie tylko do naciągnięcia, czy też do naprawy/wymiany? Autko ma gwarantowany i sprawdzony niski przebieg (92000km), pytanie czy to "norma" przy takim przebiegu?

Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak kto traktował sprzęgło przez te 90kkm :whistling:

Nie wiem czy te prędkości są normalne ale u mnie też jakoś tak mniej więcej wyglądają :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u ciebie czasami nie ma sprzęgła hydraulicznego ja w swoim ADR mam nie wiem jak jest w 1,6 jeżeli jest to nie jesteś w stanie go podciągnąć jeżeli wysoko łapie to znaczy że się kończy i czeka cię wymiana :) W moim 1,8 przy ok 3000 obr mam na blacie troszkę więcej niż 110 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na piatym biegu przy 3000 obr mam równo 100km/h

przy 4000 ok 135 km/h

sprzeglo bierze bardzo wysoko jak zreszta u 90 % posiadaczy b5 , ale nie slizga sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprzęgło brało wysoko ale po wymianie jest tak jak powinno być czyli odpuszczam trochę pedał i zaraz łapie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michnix8 jak słychac stukanie przy ruszaniu to pewnie sie dwumas kaczy.

w 1.6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 1.6 stosowane były inne przełożenia w skrzyni biegów. M.in po to, żeby samochód się jakoś zbierał mimo swojej kiepskiej mocy. Efektem tego jest to, że jak na tylko 100KM i swoją masę - auto zbiera się przyzwoicie. Wadą jest to, że ma ograniczoną maksymalną prędkość, niższą prędkość przelotową oraz zwiększone spalanie.

U mnie w AHL również na IV biegu przy 3000 obr jest dokładnie 100km/h

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jakie macie obroty na biegu jalowym?

u mnie na 27 kanale klimatronika wahają sie pomiędzy 78-84 (wskazówka na blacie stoi rowno)

moglby ktos sprawdzic najlepiej w 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo na klimatroniku i na vagu też, czytając różne posty kiedyś tam ludzie podawali ze tak wahają się dokładnie w tych granicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem ze te obroty są ciut za niskie, w poprzednim aucie mialem 900 w A4 wychodziloby na to ze sa pomiędzy 780-840

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba narazie wstrzymam się z wymianą sprzęgła, wydaje mi się że najlepiej byłoby dla mnie "odsłuchać" i spróbować podobny model/silnik, żeby uniewrażliwić się na takie rzeczy.

Sprzęgło rzeczywiście bierze bardzo wysoko - a te klekoty, stuki od czasu do czasu może od czegoś innego się biorą.

Niemniej zrobiłem krótką trasę - ok 230 km - i wszystko bez problemu narazie działa. Ciekaw jestem jak to jest jeszcze ze spalaniem, ile litrów jest w zbiorniku, gdy wskazówka jest dokładnie w połowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[TABLE=width: 285]

[TD=class: headTitle, bgcolor: #D0D0D0, colspan: 2]dla 1.6 benzyna manualna skrzynia biegów[/TD]

[/TD]

[TD]przełożenie

Bieg 1

3.500

Bieg 2

2.118

Bieg 3

1.300

Bieg 4

0.943

Bieg 5

0.789

Wsteczny

3.444

Główne

4.556

[/TABLE]

tak więc dla opon 195/65 R15 rzeczywista prędkość pojazdu na 5 biegu wynosi:

przy 2000obr/min - 66,5 km/h

przy 2500obr/min - 83 km/h

przy 3000obr/min - 99,7 km/h

przy 3500obr/min - 116,4 km/h

przy 4000obr/min - 133km/h

kolego michnix8 jak widzisz nie masz się czym martwić, twoje prędkości na 5 biegu zgadzają się z tymi wyliczonymi z przełożeń skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwalisz się czy zalisz? I co twoja wypowiedz wniosła do tematu ? Dziwie się ze przy tej prędkości masz czas patrzeć na licznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwalisz się czy zalisz? I co twoja wypowiedz wniosła do tematu ? Dziwie się ze przy tej prędkości masz czas patrzeć na licznik

No przecież to jest celem takiej jego jazdy. Cytując: "<lol>".

Te prędkości przy tych obrotach są normalne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...