prof87 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Witam, właśnie kupiłem Audi A4 2.0 TDI 170 KM, jest to moje pierwsze tak konkretne autko i chciałbym się dowiedzieć jaki olej stosować do tego konkretnego silnika, jakie musi mieć oznaczenie, co najlepiej polecacie?? Jest na tym forum masa informacji ale nic konkretnego na temat mojego silnika... Ważna jest dla mnie jakość oleju, cena to już kwestia drugoplanowa. No i co ile najlepiej wymieniać taki olej ? Z góry dzięki za pomoc
HeresR32 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 wymiana 15 albo 30 tys zalezy jaki olej, reszta tutaj: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/ ciebie dotyczy prawdopodobnie druga czerwona wzmianka choc dopytaj sie bo nie ma w niej slowa o silnikach na C ...
prof87 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Właśnie czytałem ten wątek i nie ma podane że to również dla silników na CR tych całkiem nowych. Najlepiej jak ktoś napisze posiadający takie autko i znający ten konkretny temat
HeresR32 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 w c6 2.7 BPP tez jest CR wiec nie pekaj poprostu koledzy nie uzupelnili tematu, ja leje 5W30 zgodnie z zalecieniami i norma dla DPF-a osobiscie jele castrola do 2,7 i 2,5
NYNA Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Właśnie czytałem ten wątek i nie ma podane że to również dla silników na CR tych całkiem nowych. Najlepiej jak ktoś napisze posiadający takie autko i znający ten konkretny temat Przecież 2.7 czy 3.0 też jest na CR, musisz mieć olej z normą do dfp-a 507.00 najlepiej coś z Milersa, ,Motula, Amsoil, LM czy Valvoline. Poczytaj wątek o olejach wystarczy ostatnie 10 stron i będziesz wszystko wiedział a nawet więcej.
Spidan Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Kolego mnóstwo jest na temat Twojego silnika,trzeba szukać,wady,usterki itd. Olej 5W30 z normą VW 507.00, ja polecam Motul Specific 5W30 504.00/507.00, w ASO leją Castrola 5W30 507.00 lub Mobil1 5W30 ESP Formula.
prof87 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Dzięki koledzy za odpowiedz A jeszcze jedno pytanie w ramach odpowiedzi z pierwszego wątku, które oleje wymieniamy co 15 tys a które co 30 tys?? Od czego to zależy?
NYNA Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Jak robisz 80 tys km rocznie i latasz tylko po autostradach to możesz wymieniać co 30 tys olej(oleje typu LL long life), chociaż też bym nie polecał tak długo jeździć na jednym oleju. Jeżeli jeździsz normalnie około 30 tys. km rocznie to wymieniaj co 15 tys km to akurat masz wymianę 2 razy do roku, więc przed zimą masz świeży olej jak przyjdą mrozy i poźniej na lato znowu zalewasz świeżą oliwę i silnik i turbina będą Ci wdzięczne.
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Jak robisz 80 tys km rocznie i latasz tylko po autostradach to możesz wymieniać co 30 tys olej(oleje typu LL long life) co to za rada? wymniana oleju co 30 kkm to przyspieszone zuzycie walkow rozrzadu, dzwigienek, hydropopyhaczy, zwlaszcza w silniku z DPF.
NYNA Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 A dalej już nie przeczytał co napisałem "chociaż też bym nie polecał tak długo jeździć na jednym oleju" Jednak ASO też wymienia co 30 tys. i auta jeżdzą, ale wiadomo coś za coś, kiedyś to się zemści i dołożyć będzie trzeba.
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Producentowi i ASO zalezy zeby po zakonczeniu gwarancji rozpoczely sie zakupy... Czytac dalej czytalem, ale poczatek skrytykowac musialem.
przemek4net Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 inaczej jest jak ktos w odcinkach po 15km w miescie w 2 lata zrobi 30tys a inaczej jest jak ktos natrzaska te km w pol roku na trasie Co do gwarancji... ja rozumiem, ze to tylko audi z jedynie 2ma latami gwarancji a nie np tata motors gdzie sa 3 lata.. ale nawet dla tak kiepskich samochodow przewidziano (odetchnijcie z ulga:) )mozliwosc przedluzenia gwarancji - dla aut szmelcgrupy prowadzi seat takie cos jak EXCELLENCE (jest to formalnie ubezpieczenie - seat naprawia a za naprawa placi AmTrust).. jest to "gwarancja" bez limitu km wiec chyba takie straszne rzeczy dziac sie nie powinny
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Gwarancje na zasadzie ubezpieczenia sa w europie zachodniej mozliwe do uzyskania juz dawno. Natomiast co do przebiegow, nie bylbym takim optymista. olej az taki drogi nie jest i jezeli ktos ma auto od nowosci i zalezy mu na dluzszej zywotnosci auta warto poswiecic te 200 zl na olej co 15000 km.
sebul Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Ze co ?! Audi daje tylko 2 lata gwarancji ?!
przemek4net Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 przy 200tys ten co bedzie zmienial olej od nowosci co 30tys zaoszczedzi okolo 2 kola moze mu sie cos przez to popsuje i oszczednosci szlag trafi (to jest niewiadoma) ale pewnikiem jest ze 2 kola na wymiany wyda sie mniej Jezeli prowadzi sie dzialanosc gospodarcza i czas poswiecony na jezdzenie do mechanika to czas w ktorym sie nie zarabia to kwota sie podwaja.... Wymiana oleju w ASO to ze 4,5 stowki wiec jezeli uwzglednimy wymiany w ramach gwarancji to wyjdzie ze 3 kola do zaoszczedzenia (nie liczac czasu) Nie namawiam... jedynie licze Ze co ?! Audi daje tylko 2 lata gwarancji ?! to zmieniasz plany i juz nie kupisz nowego audi? Tez uwazam, ze nie warto... Samochody Audi objęte są 2-letnią gwarancją producenta bez limitu kilometrów, 3-letnią na powłokę lakierniczą oraz 12-letnią na perforację nadwozia.
prof87 Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Dzięki koledzy za rady, więc co 15 tys najlepiej jeśli ktoś szanuje autko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się