Ccartmanek Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Witam, mam problem ze swoja B7 2.0tdi 170, 2007rok DPF, jest poważny problem ze względu na to, że wymieniłem już przepływomierz na nowy i nadal dymi na jałowymi biegu białym dymem, na komputerze pokzywał błąd przepływomierza po czym zdecydowałem się aby go wymienić, wymieniłem nie dymił jakieś 50km po czym postał na podwórku i nadal po odpaleniu dymi na jałowym także i podczas dodawania gwałtownie gazu, ratunku pomóżcie
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 a nadal jest blad przeplywki? zrob logi, statyczne 3,4,11,13,18,23 BS 03 i 011 jezeli spaliny pachna parafina, to moze cos nie tak ze spalaniem jest nie tak, brak kompresji, uszkodzony wtrysk, zbyt niskie cisnienie paliwa z tandem pompy, zuzyte walki rozrzadu, nieszczelnosc pomiedzy przeplywomierzem a turbina. ew. jezeli blad sie utrzymuje uszkodzona jest wiazka przeplywomierza.
Ccartmanek Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Tak nadal jest błąd po zamontowaniu nowego przepływomierza i nadal kopci, jednak wystarczy odpiąć kostkę i jest dobrze. Oleju nie bierze, turbina jest w porządku sprawdzana na komputerze, także nie ubywa płynu chłodniczego. Spaliny to taki nieprzyjemny gryzący zapach, wtryski w porządku.
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Tak nadal jest błąd po zamontowaniu nowego przepływomierza i nadal kopci, jednak wystarczy odpiąć kostkę i jest dobrze. Czyli po odpieciu przeplywomierza nie ma bledu? zrob logi, wstaw dokladnie opisy bledow z przeplywomierzem i bez. Byc moze auto bylo uderzone w prawy bok/przod. Prawdopodobnie jest uszkodzona wiazka silnika prawa ew jej zlaczka.
Ccartmanek Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Czyli po odpieciu przeplywomierza nie ma bledu? zrob logi, wstaw dokladnie opisy bledow z przeplywomierzem i bez. Byc moze auto bylo uderzone w prawy bok/przod. Własnie teraz nie do końca pamiętam jednak po założeniu nowego nie było już błędu, ale jak pojadę do znajomego [mechanika] aby dalej coś kombinować to wszystko tutaj wstawie. Prawdopodobnie jest uszkodzona wiazka silnika prawa ew jej zlaczka I co w takim przypadku robić? droga impreza? mógłbyś mniej więcej coś napisać na ten temat, bardzo Ci dziękuje.
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Trzeba szukac zwarcia, braku polaczenia masy, ew, przeciecia przewodow. Auto kupiles zproblemem czy sie pojawil?
Ccartmanek Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Trzeba szukac zwarcia, braku polaczenia masy, ew, przeciecia przewodow.Auto kupiles zproblemem czy sie pojawil? z problemem, jednak byłem pewny, że to przepływomierz gdy odłączam kostke od przepływomierza to jest dobrze wszystko a gdy włączam to dymi :/ dlatego byłem pewny, że po wymianie na nowy będzie w porządku ehh, coś czuję będzie ciężko.
Musashi Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Czyli prawdopodobnie auto po strzale. Naprawiajacy sie nie postaral. Szukaj po kabelkach , po nitce do klebka
Ccartmanek Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Czy komuś jeszcze przytrafił się taki problem? Jeśli tak to bardzo prosiłbym o pomoc. Czyli prawdopodobnie auto po strzale. Naprawiajacy sie nie postaral.Szukaj po kabelkach , po nitce do klebka Auto w oryginale nie ma rozciętego żadnego przewodu, może to DPF?
domjenick Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Auto w oryginale nie ma rozciętego żadnego przewodu, może to DPF?to, ze nie ma widocznego uszkodzenia, nie oznacza, ze tak nie jest, może być gdzieś zagięty, czy coś-oglądałeś kostkę?
Ccartmanek Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Auto w oryginale nie ma rozciętego żadnego przewodu, może to DPF?to, ze nie ma widocznego uszkodzenia, nie oznacza, ze tak nie jest, może być gdzieś zagięty, czy coś-oglądałeś kostkę? Tak oglądałem kostke oraz wymieniałem przepływomierz na nowy. Kable także są w porządku, nie mam już do tego siły - powiedzcie mi czy powodem może być uszkodzony DPF?
Sztomel Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Nie, turbo już zionie ducha. Wypnij odmę z dolotu a jej dolot zaślep trwale. Wyszyść dolot z resztek oleju i po około 3 tys. km sprawdź czy i ile się pokazało znowu oleju w dolocie. Jeśli się pokaże to turbo jest do wymiany.
Ccartmanek Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Nie, turbo już zionie ducha. Wypnij odmę z dolotu a jej dolot zaślep trwale. Wyszyść dolot z resztek oleju i po około 3 tys. km sprawdź czy i ile się pokazało znowu oleju w dolocie. Jeśli się pokaże to turbo jest do wymiany. Turbo? jak na komputerze wskazuje, że jest wszystko w porządku a nawet bardzo dobrze jeśli chodzi o doładowanie itp.
Musashi Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Nie, turbo już zionie ducha. Wypnij odmę z dolotu a jej dolot zaślep trwale. Wyszyść dolot z resztek oleju i po około 3 tys. km sprawdź czy i ile się pokazało znowu oleju w dolocie. Jeśli się pokaże to turbo jest do wymiany. a jaki ma zwiazek turbina z bledem przeplywomierza?
Ccartmanek Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?
Unbeaten10 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Cześć, Na naprawie może się nie znam, ale mam również problem z dymieniem, więc może pomogę. U mnie przyczyną dymienia jest najprawdopodobniej vacum pompa, a dokładniej uszczelniacze znajdujące się w niej. Przez to miesza mi się olej z ropą. Jeżeli nie sprawdzałeś jeszcze filtra paliwa, to radzę to zrobić. Jeżeli w filtrze znajduje się czyściutka ropa to znak, że ten problem Cię nie dotyczy. Jeżeli zaś ropa jest czarnawa, to na 80% będziesz miał to samo. Jak by tak było, to daj znać, powiem jak dokładnie to zdiagnozować. Właśnie dzisiaj się o tym dowiedziałem i mechanik szuka uszczelniaczy - jeżeli nie dostanie ich w BOSH to będzie trzeba kupić całą vacum pompę. Tak przy okazji.. może ktoś z Was ma dostęp do takich części?
Ccartmanek Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Cześć,Na naprawie może się nie znam, ale mam również problem z dymieniem, więc może pomogę. U mnie przyczyną dymienia jest najprawdopodobniej vacum pompa, a dokładniej uszczelniacze znajdujące się w niej. Przez to miesza mi się olej z ropą. Jeżeli nie sprawdzałeś jeszcze filtra paliwa, to radzę to zrobić. Jeżeli w filtrze znajduje się czyściutka ropa to znak, że ten problem Cię nie dotyczy. Jeżeli zaś ropa jest czarnawa, to na 80% będziesz miał to samo. Jak by tak było, to daj znać, powiem jak dokładnie to zdiagnozować. Właśnie dzisiaj się o tym dowiedziałem i mechanik szuka uszczelniaczy - jeżeli nie dostanie ich w BOSH to będzie trzeba kupić całą vacum pompę. Tak przy okazji.. może ktoś z Was ma dostęp do takich części? Czy po odpięciu kostki od przepływomierza przestaje Ci dymić auto? i jak Ci dymi na jałowym?
Unbeaten10 Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Czy po odpięciu kostki od przepływomierza przestaje Ci dymić auto? i jak Ci dymi na jałowym? Nie wiem. Samochód stoi u mechanika. Zaczęło się wszystko od szarpania podczas jazdy. Pokazywały się błędy przy kablach do pompowtryskiwaczy. 2 mechaników nie dało rady, proponowali mi nawet wymianę 3 pompowtryskiwaczy, co uważałem za głupotę. Obecny mechanik w 1 dzień wyczaił i wymienił wiązkę, która była po prostu lekko "przełamana" (czy jak to się mówi). Przy okazji pojawiło się dymienie i stwierdził, że jest to vacum pompa. Na tę chwilę mogę tylko tyle powiedzieć. Jeżeli chcesz, to mogę dać Ci namiar na tego mechanika. Po 2 miesiącach walki z mechanikami stwierdzam, że jest najlepszy we wrocławiu. Zajmuje się tylko audi i myślę, że jest Ci w stanie podpowiedzieć telefonicznie co to może być, jeżeli mu powiesz co się dzieje. Jeszcze zapytam z Ciekawości, jak Ci działa turbina? Od ilu tys obrotów włącza Ci się turbo i czujesz, że samochód przyspiesza na maxa? Pozdrawiam
Ccartmanek Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 Czy po odpięciu kostki od przepływomierza przestaje Ci dymić auto? i jak Ci dymi na jałowym? Nie wiem. Samochód stoi u mechanika. Zaczęło się wszystko od szarpania podczas jazdy. Pokazywały się błędy przy kablach do pompowtryskiwaczy. 2 mechaników nie dało rady, proponowali mi nawet wymianę 3 pompowtryskiwaczy, co uważałem za głupotę. Obecny mechanik w 1 dzień wyczaił i wymienił wiązkę, która była po prostu lekko "przełamana" (czy jak to się mówi). Przy okazji pojawiło się dymienie i stwierdził, że jest to vacum pompa. Na tę chwilę mogę tylko tyle powiedzieć. Jeżeli chcesz, to mogę dać Ci namiar na tego mechanika. Po 2 miesiącach walki z mechanikami stwierdzam, że jest najlepszy we wrocławiu. Zajmuje się tylko audi i myślę, że jest Ci w stanie podpowiedzieć telefonicznie co to może być, jeżeli mu powiesz co się dzieje. Jeszcze zapytam z Ciekawości, jak Ci działa turbina? Od ilu tys obrotów włącza Ci się turbo i czujesz, że samochód przyspiesza na maxa? Pozdrawiam Właśnie mam wrażenie, że auto przyśpiesza od mniej wiecej 2,200 może nawet 2,500 obrotów jakoś późno tak jakby niezbyt mi to pasuje. Jakbyś mógł podać numer to byłbym wdzięczny. Dzisiaj znów byłem w innym serwisie, podłączali mi samochód pod komputer sprawdzali wszystko co się da wraz z DPF'em - ponownie wymienili przepływomierz na nowy aby sprawdzić czy może to jednak On, jednak samochód nadal dymi. DPF zapchany niby jest w 48% czy coś takiego, nie wiem jak to oceniać ponieważ kompletnie się na tym nie znam. Auto z podpiętym przepływomierzem wskazuje na wykresach dużą emisje spalin skaczącą od 10,2 do 20,09 wystarczy jedynie wyciągnąć wtyczkę od przepływki i poziom stabilizuje się do -3,5. Kompletnie nie wiem co mam robić, już mi ręce opadają nikt nie potrafi mi powiedzieć dlaczego auto dymi na jałowym biegu dość mocno na biało + często przy gwałtownym przyśpieszaniu. Prosze o was o pomoc, nie wiem czy nie jechać do CHIPTUNING R-Performance i tam szukać pomocy lub wycinać u nich DPF, tylko jak to nic nie da i auto nadal będzie dymiło?
Unbeaten10 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Cześć, Jutro będę odbierał chyba swój samochód więc pogadam z nim jeszcze i uprzedzę, że będziesz się z nim kontaktował. Sprawdzałeś ten filtr (czy ropa jest czysta)? DPF to droga zabawka więc radziłbym Ci się przyjrzeć wszystkiemu dookoła zanim wydasz kupę hajsu. Z przyspieszaniem miałem to co ty... i byłem nieświadomy tego, że tak NIE POWINNO BYĆ! Byłem zdziwiony jak mi o tym powiedział (mam ten samochód jakieś 3 miesiące). Naprawił to dosłownie w 10 minut i auto zaczyna przyspieszać od początku na maxa! Nie wiem co zrobił bo jak się go zapytałem, to tylko się zaśmiał i temat się urwał. Jutro się wszystko wypytam i dam Ci znać. Podaj swoje GG na PW to nie będziemy zaśmiecać tematu rozmowami, tylko poinformujemy jak się już sprawa zakończy (lub nie zakończy). Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się