Skocz do zawartości
IGNOROWANY

N18 jak prawidłowo podłączyć?


SowaBezOka

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy działa na nadciśnienie a drugi na podciśnienie więc nie mogą one działać poprawnie/zamiennie. Na forum elektrody ktoś mnie już usilnie starał się przekonać, że jednak można je zamiennie zastosować :) można na próbę spróbować podpiąć wężyk ciśnienia idący od muszli sprężającej turbo do króćca oznaczonego jako OUT, króciec oznaczony jako VAC podpiąć do rury powietrza dolotowego przed turbo a wężyk od ATM do gruchy przy turbo i się przejechać z pedałem w podłodze - a czemu nie ;) Dlaczego podałem taki sposób podłaczenia ano dlatego, że w normalnie działającym układzie podciśnienia jeśli N75 ten z białą głowką, jeśli ma nie ograniczać ciśnienia doładowania to ma otwarte kanały VAC i OUT a jeśli ma ograniczyć doładowanie to podawana na niego masa ma powodować częstsze przełączanie kanałów VAC i ATM by zmniejszyć ciśnienie doładowania (z tym, że membrana wraz z bakielitowym zaworkiem i sprężyną) są nastawione na zasysanie a nie dmuchanie powietrza więc jeśli ktoś chce doświadczalnie sprawdzić jego zamienność z N75 ciśnieniowym to powinien właśnie podłaczyć wężyki do niego tak jak opisałem. W stanie spoczynku (czyli jak turbo pompuje zbyt mało lub wystarczająco czyli ciśnienie rzeczywiste zgodne z zadanym) to niech dmucha w króciec OUT i wychodzi króćcem VAC a jak ma ograniczać ciśnienie to tylko poprzez przełączenie kanału OUT z ATM podczas podawania sygnału masą ale tak się nie będzie działo bo N75 podciśnieniowy przełącza wtedy kanały pomiedzy VAC a ATM czyli dla N75 ciśnieniowego powinien podawać ciśnienie pomiędzy OUT a VAC. Można spróbować, czemu nie ;) Jeśli jednak ktoś zna zasadę działania N75 podciśnieniowego i N75 nadciśnieniowego to wie, że taki układ nie ma prawa działać prawidłowo.

Dzięki Tomku za obszerne wyjaśnienie .Może się to komu jeszcze przyda

Byłem podobnego zdania ,że taka zamiana nie będzie miała powodzenia

Zobaczymy co powie na to Kol. "Speckom" On podobno na takiej podmianie śmiga:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie ma znaczenia czy masz z czarna, czy z biala koncowka, bo w obu ukladach N18 jest taki sam i dziala podcisnieniowo. Wiec na logike N18 zamiast N75, w ten sposob jak opisuje speckom, nie ma prawa dzialac poprawnie. Sztomel dokladnie wszystko opisal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na konkrety i może wyrysujesz schemacik podłączenia...Tego N18 A koledzy oszacują Czy to ma sens co piszesz :eusathink:Bo dotąd twierdzisz tylko ze nie masz czasu :facepalm:a to tylko trzy wężyki Nie pamiętasz ?A może podasz to forum gdzie to wyczytałeś Jak pisałeś wyżej.:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam kolego speckom z tym Twoim N18? Czekamy na jakies konkrety. Wszyscy chetnie sie dowiemy jak masz to cudo u siebie podlaczone. Pokazesz w koncu jakis konkrety, czy nadal bedziesz nas czarowal? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log dynamiczny 011 by się również przydał by z tym schematem był komplecik ale na razie schemat a log przy okazji jak będzie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam schemat nieczego nie wyjaśni. Do tego są niezbędne logi dynamiczne 011 - to chyba zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boczny do turbo.gorny do dolotu.dolny do gruszki.tak mam podlaczone

Boczny to wiadomo ale który jest u Ciebie górny a który dolny, który to ten od strony wtyczki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam gdzie jest 1 rurka to do niej turbo.po 2 stronie gorny do dolotu.dolny do gruchy. Logow nie zrobie bo nim nie jezdze.ale tak jak pisalem normalnie jezdzi jak na zwyklym metalowym n75.

---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

a ten cienki do dolotu a grubszy do gruchy.mnie to nie obchodzi czy ktos wierzy czy nie.u mnie to dziala wiec nie szukam glupot.

Tu masz rysunek..Więc wykorzystaj go i ładnie opisz gdzie co jak ma być podłączone ..bo tak na mieszałeś ze nie każdy to zrozumie ...

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega OLIVERwrzucil ladne zdjecie z oznaczonymi koncowkami, wiec napisz ktory nr gdzie podlaczony i bedzie jasne. Przestawienie glowki nie robi roznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączałem podobnie n18 zamiast n75 w kumpla galaxy I AHU i powiem ze przez chwile myślałem ze zadziała do momentu jak przeciagłem go na 3 i co --> notlauf. Ale na 100% pewien nie jestem czy podłaczyłem tak jak kolega to opisał ale raczej wydaje mi się ze tak to było :)

jak mam ktoś pod ręką 1z albo Ahu to niech sprawdzi jak to się ma w takim układzie podłączenia jak znajde logi to wrzucę.

pozdrooos

EDIT:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM.

to był chyba log nr 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla proby dzis podlaczylem do kolegi w ahu i tez dzialalo tak ja u mnie.i niebylo notlaufa

Dobra .Wierzymy Ci ze tak to ma być podpięte ............Ale Nie potrafisz poprzeć tego wynalazku konkretem jakim jest log dynamiczny 011.

Może ktoś z Kolegów co ma taką możliwość zechce sie pobawić i podpiąć ten N18 zgodnie z Twoim opisem , no i najważniejsze zrobić tego loga .11(dynamicznego)i zamieścić go tu i podzielić się wrażeniami.....

Ja bym to chętnie wypróbował ale nie mam takiej możliwości :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja nierozumiem czego tu szukac.jak jezdzi to jest dobrze.mi logi czy inne bzdury nie potrzebne.

Nie rozumie takiego podejścia do sprawy:facepalm:

jazda jeździe jest nie równa

Jeździć ze sprawnym układem sterującym turbiną ,a kulejącym lub nie sprawnym to różnica bardzo duża. Może dla Ciebie to nie ma wiekszego znaczenia ale dla mnie i kolegów na tym forum ma. Więc dlatego drążymy ten temat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez nikt tu nie napisal ze cos sie moze zepsuc :facepalm: Chodzi o to, zeby wszystko bylo zgodnie ze sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i sie zepsuje.

Podejrzewam ze ecu 021F,a tam zadko kiedy wlacza tryb awaryjny.

Turbo moze pompowac 1.4 bara i nie bedzie notlaufu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...