Skocz do zawartości
IGNOROWANY

N18 jak prawidłowo podłączyć?


SowaBezOka

Rekomendowane odpowiedzi

Patrzac od czubka:

1 pompa vacum

2 EGR

3 filtr powietrza

1. podlaczylem do cypelka ktory jest na grodzi silnika

2. Wiadomo do EGR :)

3. pod przewod idacy z filtra powietrza.

W aucie wyglada to tak:

scaled.php?server=18&filename=20120908103.jpg&res=crop

link do fotki

Prosze o informacje czy przewody prawidlowo wpiete? Pytanie wzielo sie stad, ze nie zauwazylem zadnej roznicy podlaczajac go na nowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłacz to ustrojstwo i zaslep EGR,mniej pali ,wiekszy but i nie zafyfia silnika.

reszte wezyków po zaślepiaj śrubkami. zawor n 18 zostaw sobie jak ci n75 padnie ,można podmienic i jedzi tak samo.

Jeśli chcesz byś nie łapał błędów w sterowniku to nic nie odłączaj EGR możesz sobie zaślepić ale N18 zostaw podłączony Jak go wypniesz z wtyczki zaraz wyskoczy Ci błąd....Sprawdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawor n 18 zostaw sobie jak ci n75 padnie ,można podmienic i jedzi tak samo.

W 1Z niestety zawor N18 nie jest zamienny z N75, wiec podmiana nie wchodzi w gre :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do n75 to nad nogami pasażera jeszcze sie znajduje.

Chciałbym tylko by ktoś potwierdził czy przewód nr 1 mam dobrze podłączony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na schemacie widać przecież co gdzie i jak. Wszystko masz dobrze podłączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem gdzie co ma isc, ale nie wiem czy te urzadzenia sa w tych miejscach w ktorych to podlaczylem.

Glownie chodzi o pompe vacum.

sprawdz prosze ten obrazek:

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Podpisalem na nim gdzie podlaczylem przewod nr 1 (@OLIVER numeracja taka sama jak na twoim obrazku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem gdzie co ma isc, ale nie wiem czy te urzadzenia sa w tych miejscach w ktorych to podlaczylem.

Glownie chodzi o pompe vacum.

sprawdz prosze ten obrazek:

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Podpisalem na nim gdzie podlaczylem przewod nr 1 (@OLIVER numeracja taka sama jak na twoim obrazku)

Masz dobrze podpięte!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to elegancko, tylko po podpieciu nie bylo roznicy... nawet nie kopcil, jest opcja ze sam EGR jest uszkodzony? Cypelek jaki z niego wystaje jest lekko skrzywiony, wiec moze nie dziala prawidlowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma niby kopcic? Nie bedziesz mial roznicy w samej pracy silnika przy odpietym EGR. Ewentualnie roznica w nagrzewaniu silnika i spalaniu. Poczytaj troche na temat EGR to troche Ci sie rozjasni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz jak podlaczyc N18 z ukladu podcisnieniowego w zamian za N75 w ukladzie nadcisnieniowym. Chetnie sie dowiemy i moze sie przydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie,chyba nie musze pisac ze nalezy odlaczyc wszystko od n75.... i podczepic pod n18. jutro lukne jak to jest u mnie podlaczone i wpisze .

Sam jestem ciekaw jak to podłączenie będzie wyglądało i czy ktoś jeszcze potwierdzi zamianę tego zaworu elektromagnetycznego zwanego N75

bez_tytu_u.jpg

Na przetwornik ciśnienia zwanego N18

image.jpg

Bo o tym rozmowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy działa na nadciśnienie a drugi na podciśnienie więc nie mogą one działać poprawnie/zamiennie. Na forum elektrody ktoś mnie już usilnie starał się przekonać, że jednak można je zamiennie zastosować :) można na próbę spróbować podpiąć wężyk ciśnienia idący od muszli sprężającej turbo do króćca oznaczonego jako OUT, króciec oznaczony jako VAC podpiąć do rury powietrza dolotowego przed turbo a wężyk od ATM do gruchy przy turbo i się przejechać z pedałem w podłodze - a czemu nie ;) Dlaczego podałem taki sposób podłaczenia ano dlatego, że w normalnie działającym układzie podciśnienia jeśli N75 ten z białą głowką, jeśli ma nie ograniczać ciśnienia doładowania to ma otwarte kanały VAC i OUT a jeśli ma ograniczyć doładowanie to podawana na niego masa ma powodować częstsze przełączanie kanałów VAC i ATM by zmniejszyć ciśnienie doładowania (z tym, że membrana wraz z bakielitowym zaworkiem i sprężyną) są nastawione na zasysanie a nie dmuchanie powietrza więc jeśli ktoś chce doświadczalnie sprawdzić jego zamienność z N75 ciśnieniowym to powinien właśnie podłaczyć wężyki do niego tak jak opisałem. W stanie spoczynku (czyli jak turbo pompuje zbyt mało lub wystarczająco czyli ciśnienie rzeczywiste zgodne z zadanym) to niech dmucha w króciec OUT i wychodzi króćcem VAC a jak ma ograniczać ciśnienie to tylko poprzez przełączenie kanału OUT z ATM podczas podawania sygnału masą ale tak się nie będzie działo bo N75 podciśnieniowy przełącza wtedy kanały pomiedzy VAC a ATM czyli dla N75 ciśnieniowego powinien podawać ciśnienie pomiędzy OUT a VAC. Można spróbować, czemu nie ;) Jeśli jednak ktoś zna zasadę działania N75 podciśnieniowego i N75 nadciśnieniowego to wie, że taki układ nie ma prawa działać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...