Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana katalizatora w Audi A4 B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak koledzy jakies postepy ?

Czekam na KKL'a - dzisiaj powinien być.

---------- Post dopisany 02-10-2012 at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany 01-10-2012 at 10:44 ----------

Mam dwie wiadomości:

  1. Udało mi się połączyć i zabrać za ściąganie softu :decayed:
  2. Nie ściagnałęm SW ECU, bo jest zabezpieczony (poprzedni właściciel zmieniał ECU, bo go zalało i widocznie tjuner go zabezpieczył - tak już oni mają) :facepalm:

U siebie więc wiele nie zdziałam...

Jeżeli ktoś mógłby podesłać swój wsad, ewentualnie podjechać autem (Wawa), to mógłbym się przyjrzeć opcji wyłączenia tych sond.

Co do tego pierwszego, to służę pomocą: wystarczy ALT, KKL oraz soft ściągany z sieci - więcej informacji na PW/telefonicznie.

Bez wsadu nic nie zdziałam... :kwasny:

Opublikowano

Czyli zwyklym kablem do vag coma tez nic nie zdzialam ???

Opublikowano
Czyli zwyklym kablem do vag coma tez nic nie zdzialam ???

Zwykły kabel, to jest właśnie to czego potrzebujesz :decayed:

Nie działa na ELM i większości HEX-CAN'ów (VCDS).

Opublikowano

witam

Przyglądam sie temu wątkowi i tez interesuje mnie rozwiązanie wyeliminowania 2 sondy .Mam pytanie jak wygląda sprawa rozwiązania z wlutowaniem kondensatora i diody ?

Opublikowano

kondensator i dioda odpadaja rowniez kabinacje z rezystorem nie daly pozytywnego rezultatu. Metalowy dystans tez nie pomoze.

---------- Post dopisany at 11:47 ---------- Poprzedni post napisany at 11:46 ----------

niestety dzis opuszczam nasz kraj a autko zostaje w garazu. Mam nadzije ze znajda sie chetni i udostepnia wklad komputera , by mozna go bylo odpowiednio tuningowac :)

Opublikowano

testował ktoś może emulator tylko elektroniczny .jeden przewod z sondy jest przeciety i puszczony przez ten emulator ,kolejne to masa i napiecie.jesli ktos testował to prosze o opinie czy warto kupić ,co prawda nie sa duże koszty jakies 70 zł. a efekt może być zadowalający.

Opublikowano
testował ktoś może emulator tylko elektroniczny .jeden przewod z sondy jest przeciety i puszczony przez ten emulator ,kolejne to masa i napiecie.jesli ktos testował to prosze o opinie czy warto kupić ,co prawda nie sa duże koszty jakies 70 zł. a efekt może być zadowalający.

Bez sterowania pierwszą sondą, efekt nie będzie raczej zadowalający...

Opublikowano

kolego fahur a masz juz jakis wklad na ktorym mozesz testowac modyfikacje ? jesli nie to trzeba bedzie zmobilizowac kolegow z forum :D

Opublikowano
kolego fahur a masz juz jakis wklad na ktorym mozesz testowac modyfikacje ? jesli nie to trzeba bedzie zmobilizowac kolegow z forum :D

Właśnie nie mam... może jak wrzucę tutorial, to się więcej chętnych pojawi :decayed:

Opublikowano

Qwa, walczyłem z zainstalowaniem NefMoto i coś mi nie działa:kwasny: Tzn. Mam dwa kompy jeden w domu i starego lumpa w garażu do zabawy z VAGiem. W domu mam Vistę (ori) i winXP professional SP3 ale nie ori - na tym kompie NefMoto się instaluje ale po próbie włączenia zaświeci się dysk i dalej nic. Na kompie w garażu mam winXP home edition, czysty system + VAG, VCDS itp. Przy próbie instalacji NefMoto krzyczał że nie ma NET Framework. Ten komp oczywiście w garażu nie ma dostępu do internetu więc z linka od fahur ściągnąłem instalkę NET Framework i próbowałem zainstalować. Znów że nie ma windows instaler 3.1. ściągnąłem, zataszczyłem dziada do domu i podpiąłem do netu. Zainstalowałem windows instaler 3.1, NET Framework i na koniec NefMoto. I niestety na tym kompie też: zaświeci na moment dysk i nic się nie dzieje:kwasny:

ściągnąłem nawet nowszą wersję i też to samo. Wcześniej instalowałem NefMoto na innym kompie gdzie jest oryginalny XP i tam działa ale to nie mój komputer. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co doinstalować w kompie aby NefMoto się włączył?

Zaznaczam że na tym kompie jest czysty system, żadnych blokad, antywirusów czy cokolwiek co mogłoby blokować

Opublikowano
Qwa, walczyłem z zainstalowaniem NefMoto i coś mi nie działa:kwasny: Tzn. Mam dwa kompy jeden w domu i starego lumpa w garażu do zabawy z VAGiem. W domu mam Vistę (ori) i winXP professional SP3 ale nie ori - na tym kompie NefMoto się instaluje ale po próbie włączenia zaświeci się dysk i dalej nic. Na kompie w garażu mam winXP home edition, czysty system + VAG, VCDS itp. Przy próbie instalacji NefMoto krzyczał że nie ma NET Framework. Ten komp oczywiście w garażu nie ma dostępu do internetu więc z linka od fahur ściągnąłem instalkę NET Framework i próbowałem zainstalować. Znów że nie ma windows instaler 3.1. ściągnąłem, zataszczyłem dziada do domu i podpiąłem do netu. Zainstalowałem windows instaler 3.1, NET Framework i na koniec NefMoto. I niestety na tym kompie też: zaświeci na moment dysk i nic się nie dzieje:kwasny:

ściągnąłem nawet nowszą wersję i też to samo. Wcześniej instalowałem NefMoto na innym kompie gdzie jest oryginalny XP i tam działa ale to nie mój komputer. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co doinstalować w kompie aby NefMoto się włączył?

Zaznaczam że na tym kompie jest czysty system, żadnych blokad, antywirusów czy cokolwiek co mogłoby blokować

Windows (jakikolwiek) ori, nie-ori - nie ma tu żadnego znaczenia.

Ja u siebie odpaliłem na Win 7 x64 i Win XP SP3 x32 - za każdym razem i od początku bez problemu.

Wymagania nie są zbyt wygórowane:

  • 32bit or 64bit Windows XP SP2 or Newer
  • (Will work if run inside a virtual Windows machine on Mac and Linux as well)
  • .NET 3.5 (installed automatically with Nefmoto ECU flashing software)
  • FTDI USB D2XX driver version 2.06.00 or later
  • 3 megabytes of free hard drive space

Powinno pójść od razu niemalże. Spróbuj może jeszcze zaktualizować stery do interfejsu: Virtual COM Port Drivers

Opublikowano

rozumiem ze program sie zainstalował tylko nie daje sie uruchomić.może musisz podączyc kabel do samochodu i włączyć zapłon a pózniej uruchomić program.

sam nie wiem... tak spekuluje.

Opublikowano
rozumiem ze program sie zainstalował tylko nie daje sie uruchomić.może musisz podączyc kabel do samochodu i włączyć zapłon a pózniej uruchomić program.

sam nie wiem... tak spekuluje.

Program się uruchamia bez interfejsu - sprawdziłem empirycznie...

Opublikowano

Na nie moim kompie też uruchamia się bez interfejsu, na 2 moich nie chce. Mam jeszcze jednego starego kompa w szafie spróbuje go uruchomić. Tylko że teraz nie mam czasu bo mam ataki ze strony kilku urzędów:kwasny:

Opublikowano

czy pojawilo sie jakies swiatelko w tunelu ?? niedlugo wracam do kraju i chcial bym sie uporac z tym problemem :)

---------- Post dopisany 07-11-2012 at 13:13 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2012 at 06:50 ----------

ci panowie MR-MOTORS - chiptuning / kompleksowe modyfikacje programowe oraz mechaniczne / warsztat samochodowy / w warszawce usowaja sonde za katalizatorem w audi 1.8T niestety nie maja podobno czegos by zrobic to w 2.0 moze ktorys z kolegow mieszkajacy w stolicy dowie sie wiecej czego brakuje.

Opublikowano

Panowie, w akcie desperacji założyłem ta tulejkę na 2 sondę. Początkowo sukces, trochę pojeździłem i 0 błędów a w okienku trzecim w bloku 46 wartość 0 czyli kat jak nowy. Wstrzymywałem się z ogłoszeniem sukcesu i jak się okazało słusznie.

Dzisiaj sprawdzam a tam nie ma znanego wszystkim błędu kata ale:

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 008 Implausible Signal - Intermittent

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

:wtf:

Też ci co zakładali tulejkę to mieli??? Czy po prostu ukręciłem kable od tej sondy?:kwasny:

Opublikowano

mialem to samo , wiec poprostu wywal tulejke i wrocisz do bledu 16804 :) tez juz sie balem ze sonde uszkodzilem bo sam wiesz dosc ciezko sie ja dokreca, ale po demontazu tulejki wszystko wrocilo do normy.

---------- Post dopisany at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany at 21:10 ----------

a i kombinacje typu najpierw prosta tulejka nastepnie katowa i na odwrot tez nic nie daja , powiekszanie otworu w tuleji tez nic nie daje , chyba tylko czary albo cód pomogą:)

Opublikowano

Dzięki za odzew bo już też myślałem że urwałem kabelki. nie chciało mi się odkręcać od góry zbiorniczka aby wymontować wtyczkę i ten kabelek trochę się poskręcał. Sam więc teraz nie wiem czy lepiej z tą tulejką czy bez. Bez tulejki check mi ostatnio wyskakiwał coraz częściej, średnio co 300km, sprawność kata w 3 okienku w bloku 46 wynosi 0,6. Nie wiem co ile będzie wyskakiwał ten 17522 i 16523 z tulejką?

Ale szukając dziś w panice opisów tych nowych błędów znalazłem coś takiego:naughty:

ElsaWeb - VAG Audi Škoda Seat Volkswagen Online Repair Manuals :banan:

Opublikowano

ja juz przyzwyczailem sie do checka i jezdze bez tulejki. Spokojnie czekam az ktos madry wymysli jak ta sonde wylaczyc komputerem.

Opublikowano
ja juz przyzwyczailem sie do checka i jezdze bez tulejki. Spokojnie czekam az ktos madry wymysli jak ta sonde wylaczyc komputerem.

Mi się zapala teraz dosyć żadko - aż o tym zapominam.

Powoli odzyskuję swój czas wolny i mam nadzieję, że wrócę do tematu... :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...