Jump to content
IGNORED

Spadek mocy w trakcie jazdy


tomasz102
 Share

Recommended Posts

Witam,

Niedawno kupiłem audi a4 b5 110 km. Przy krótszych odcinkach nie zauważyłem owego problemu, lecz przy dłuższych trasach podczas wciśnięcia mocniej pedału gazu (na trasie 80 km jakieś 3-4 razy) silnik traci moc. Maxymalna prędkość na 5 biegu to 120 km/h. Po wyłączeniu na chwile i włączeniu na nowo silnika problem mija. Dzisiaj testowałem i rozpędzałem chwilowo silnik do 5 tys obrotów i przy krótkiej trasie problem się nie pojawił.

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Czytałem forum i czy może być winna ta pęknięta złączka (między dwoma obejmkami) ?

Dynamiczne logi wykonane za pomocą VAG-COM po zalepieniu złączki

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamiczne logi wykonane za pomocą VAG-COM po wymiane złączki na nową:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Link to comment
Share on other sites

Owszem, ta pęknięta złączka powoduje z całą pewnością tryb awaryjny z powodu niedoładowania - niższe wskazanie wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 i zbyt wysokie wartości masy zasysanego powietrza w grupie 003 a wszytko to w logach dynamicznych. Dobrze, że chcesz kupić interfejs diagnostyczny - przyda się ale i od razu kup sobie ten gumowy łącznik - nie warto go kupować w ASO lecz lepiej w Fagumicie - zapłacisz nie 150 lecz jakieś 20 złotych albo i mniej.

Link to comment
Share on other sites

wymień gumę i powinno być po problemie choć może być jeszcze gożej bo może wpadać w tryb awaryjny zaa każdym przeciagnięciem .

ale wymienić musisz i wtedy sprawdzić

Link to comment
Share on other sites

o czym wy prawicie panowie ... turbo oddać do majstra niech wyczyści bo kierowniczki przycierają

dla pewności logi dynamiczne można zrobić

Link to comment
Share on other sites

logi logi logi!! bez tego można tylko gdybać - tooo... może tamto... 11 kanał w pierwszej kolejności zloguj dynamicznie i wstaw to coś już będzie wiadomo. Mi to wygląda na klasyczny notlauf.

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam problem kolego. W większości przypadków to zapieczone kierownice VTG turbawki. Czyszczenie powinno pomóc. Zależy jeszcze w jakim stanie jest turbo. Jak ma duże luzy i bierze olej, to lepiej kupić AWX-a i program zrobić :D

Link to comment
Share on other sites

Najpierw użyłem programu Polski vag 4.9 i w zakładce silnik znalazłem następujący błąd:

17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Usunąłem ten błąd. Zrobiłem 10 km (problem który mnie dotyczy nie pojawił się) wykonałem test za pomocą vag-com. Po powrocie sprawdziłem na polskim vagu czy jakiś nowy błąd powstał, lecz nic nie było.

Dynamiczone logi wykonane za pomocą VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Po za tym wie ktoś może jak fachowo nazywa się ta gumowa złączka, która jest pęknięta u mnie ? Na razie taśmą zalepiłem.

Link to comment
Share on other sites

Turbo nie doładowuje, bardzo możliwe że przyczyną jest nieszczelność w tej pękniętej złączce. Napraw to i jeszcze raz zloguj 11 i 03 dynamicznie.

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie kiedy robiłem test to taśmą uszczelniona była ta złączka, zamówiłem już nową.

Link to comment
Share on other sites

Czyli na podstawie logów można powiedzieć że dalej jest coś źle z moim samochodem ? Złączka zalepiona taśmą, więc jest szczelna. Ciężko mi ocenić czy moc jest w normie, w sumie mam wrażenie że do 2 tys obr jakby trochę mułowaty jest, ale brak mi porównania.

Link to comment
Share on other sites

No pewnie że jest mułowaty bo nie ładuje jak powinien ... poczekaj do wymiany tego łącznika i zrób logi ponownie.

Link to comment
Share on other sites

A oba te logi były już z uszczelniona złączka taśma ?

Czy jeden z dziurawą a drugi po zaklejeniu taśmą złączki , bo duże rozbieżności są w tych dwóch logach

Link to comment
Share on other sites

Były dwie próby i obie robione przy uszczelnionej złączce. Dosyć dobrze to oblepiłem, więc lewe powietrze już się nie dostaje.

Link to comment
Share on other sites

Były dwie próby i obie robione przy uszczelnionej złączce. Dosyć dobrze to oblepiłem, więc lewe powietrze już się nie dostaje.

Tam lewe powietrze się nie dostaje tylko tamtędy ucieka stąd prawdopodobnie te niedoładowania .

Wymienisz łącznik i zrobisz logi

A co później to się zobaczy.

Link to comment
Share on other sites

Obklejanie taśmą to półśrodek - nie daje to szczelności, klej rozmięka od temp. i popuszcza.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem dzisiaj złączkę oraz dokręciłem pozostałe obejmki. Zrobiłem nowe logi z grupy 3 i 11

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Proszę o ocenę czy wszystko jest w porządku, jeżeli chodzi o logi.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze coś jest nie tak ... :kwasny:

Nie odczuwasz turbodziury?

Chyba należało by pełne logi zrobić, nie wiem czy to nie sprawka przepływki :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdż sztangę od gruszki jak pracuje, jak przychacza to turbo do czyszczenia .Czym niżej haczy tym na wyższych obrotach będzie wchodził na tryb awaryjny. Najlepiej dorobić jakiś haczyk a na dół śrubokrętem sprawdzić czy opada do końca ,a guma w agromie 6zł, z metra.

Link to comment
Share on other sites

kolego gumę to możesz użyć ale do czego innego a nie do sztangi.

Niema przeładowań tylko turbo słabo wstaje , sprawdź dawke na wolnych , szczelność , czy nie puszcza EGR, i przepływke możesz przeczyścić

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...