ryba Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Drodzy Klubowicze, dzisiaj prawdopodobnie zdechła mi turbina. Przejechałem dzisiaj dobre 200KM i zaraz pod domem, praktycznie bez obciążenia zobaczyłem chmurę dymu za sobą. Stanąłem zaraz na poboczu, żeby zobaczyć co się stało. Oprócz tego niebieskiego dymu usłyszałem szmer z komory silnika. Okazało się, że dobiega on z turbiny. Panowie czy to znaczy, że mam turbinę do regeneracji/wymiany? Jak tylko silnik ostygnie sprawdzę poziom oleju. Czy jest na forum jakiś mechanik z okolicy Oslo? No i następny wydatek się pewnie szykuje.
Musashi Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 sprawdz pozpiom i wyglad oleju, poziom i zapach plynu chlodzacego, moze byc problem z turbina
ryba Opublikowano 1 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2008 Sprawa ma się tak. pod silnikiem jest plama oleju mniej więcej na wysokości turbiny. Poziom oleju jest na końcówce bagnetu. W rurze, która prowadzi powietrze z turbiny do silnika jest olej (sorry za mało profesjonalny opis). Wiec raczej turbina mi klękła. Czy któryś z forumowiczów zajmuje się turbinami. Chodzi mi o kupno, ponieważ regenracja raczej w grę nie wchodzi. Tak jak pisałem poprzednio jestem teraz w Oslo i mam 3 tygodnie do przyjazdu do Polski. Z góry dziękuje za wszelkie inof.
Musashi Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 odradzam dalsze trasy tym autem. moze sie skonczyc kosztowna naprawa.
Przemo 78 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 A nie rozpadl sie waz od smarowania skoro olej pod autkiem, ja bym nie jezdzil
ryba Opublikowano 6 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2008 Auto będzie teraz stało dopóki nie przejedzie nowa turbina z Polski. Mam nadzieje, że wszystko zakończy sie do końca czerwca. Czy możecie polecić mi kogoś kto zajmuje się sprzedażą tego typu sprzętu w Polsce?[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 16:17 _________________________________________________Kolejne pytanie jaki jest numer turbin używanych w AFN? Niestety nie jestem na razie w stanie zobaczyć numeru swojej bo jest schowany pod rurą. Po małym przekopaniu internetu znalazłem dwa numery: Garrett GT1749V Garrett GT1749V (S1) Czym różnią sie obydwa modele?[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2008, 23:04 _________________________________________________Panowie bede dalej drążył temat. Sprzedawca pyta mnie o dokładny numer turbiny. Ja niestety nie bedę widział auta przez najbliższy dzień, a czas ucieka. Pytanie sprzedawcy jest następujące, czy turbina w silnikach AFN z A4 1998 była przykręcana do kolektora czy jest ona jedną częścią wraz z kolektorem? Prosze o szybką odpowiedź.
seba1-2 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 turbina jest przykręcona do kolektora w AFN
zibizab Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 kliknij na link bo slabo widać http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cd4e0dc20080370.html
ryba Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2008 Dzięki Panowie. W weekend zabieram sie jeszcze z jednym kolegą z forum za wymianę tego sprzętu. Mam nadzieję, że strzeliła tylko turbina. Macie jakieś praktyczne rady albo rzeczy, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy wymianie turbiny?
GILI Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 napewno trzeba wszystko wyczyścić gdzie dostał się olej m.in.intercoler i dolot.
krzysiek23 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 wszystko poszlo w wydech nie w ssacy,weze i reszta do IC czyste,prawdopodobnie bedzie mial kata do wyzutu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się