Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wałka rozrządu


bakrzych

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o radę, prawdopodobnie będę wymieniał u siebie wałek rozrz. ile może kosztować taka przyjemność (części plus robocizna). Czy wytarty wałek może być powodem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach? Dodam, że pompki zostały sprawdzone i wykluczone.

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Koszt wałka szacuje się w granicy do 1100zł (ASO omijaj szeroki łukiem bo aktualna cena to 2029zł :D) Zanim zdecydujesz się na jego kupno to napisz kto weryfikował jego stan i czy też miałeś możliwość zobaczenia go. Wrzuć statyczne 013, 018 i 023 to można będzie poglądowo stwierdzić co z pompkami (najlepiej sprawdzić zdejmując pokrywę silnika tak jak w przypadku wałka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem na etapie wymiany wałka. Koszt wałka 620-680 zł Ruville, Febi lub Kolbenschmidt. Wałek obojętnie jaki byle do PD R4 bez DPF. Przy wymianie wałka koniecznie komplet popychaczy hydraulicznych INA 420020910 (czarne) koszt od 60zł/szt. Do tego panewki, śruby, simer wałka rozrządu, uszczelka pod pompę tandemową, uszczelka pokrywy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam niku.Ale na allegro jest konkretny i uczciwy gość.

Sprzedaje cale komplety(tzn walek panewki popychacze) wszystko oznaczone panewki itp wszystko w idealnym stanie.I z tego co pamietam 400zł za taki komplet.Naprawde polecam bralem juz nieraz taki komplecik u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak uzywki.Jak ropa sie nie dostawala i był dobry olej nie widze roznicy miedzy nowym a starym(mowimy o samym wałku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocno masz wytarty wałek? jaki masz przebieg?

Niestety wałka nie widziałem ale jest ponoć mocno wytarty na pierwszym i czwartym PD tam gdzie korekcje miałem najlepsze, prawie zerowe :)

Przebieg to 220k olej wymieniany wg ks. ser. co 15k nie żaden long life

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną wycierania wałka mogą być:

-Tryb Long Life

-Słabej jakości olej

-Wypadnięcie tzw. broków z wałka lub wałków PD

-Rozcieńczenie oleju ropą przez nieszczelne PD

-Wada materiałowa wałka

Następna sprawa to krzywki zaworowe są bardzo wąskie by zmieścić krzywki PD więc nie ma się co dziwić, że wałki w PD nie są już tak trwałe jak w 1.9 TDI na VP. O wycierających się wałkach w 1.9/2.0 PD będzie się coraz częściej mówiło bo jest to bardzo powszechny problem, a aut z tymi silnikami coraz więcej, a przede wszystkim coraz starszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki.

Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy)

Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe.

Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza.

A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa.

Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu.

Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone.

Dalszych pomyslow brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HiRide

U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki.

Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy)

Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe.

Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza.

A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa.

Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu.

Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone.

Dalszych pomyslow brak.

Wałek pewnie Kolbenschmidt. Śrub, uszczelki pompy tandemowej i simeringa wałka nie wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ile zaplaciles, wiemieniales olej i pasek? Dzisiaj oglądałem u siebie jeszcze raz walek, krzywki zaworowe wytarte na pierwszym i czwartym cylindrze.

1,9 tys zł

Olej wymienialem dzien wczesniej a pasek w tym samym zakladzie pare mies wczesniej

---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ----------

HiRide

U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki.

Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy)

Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe.

Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza.

A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa.

Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu.

Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone.

Dalszych pomyslow brak.

Wałek pewnie Kolbenschmidt. Śrub, uszczelki pompy tandemowej i simeringa wałka nie wymieniałeś?

Sruby z tego co wiem dali nowe,simering tez , ale o uszczelce pompy nic nie wiem .Jakie to ma znaczenie.

Cos mi sie tez zdaje ze skrajnych panewek nie osadzili na silikonie a chyba tak sie robi zeby nie ciekl olej czy cos ?

Generalnie jest wszystko ok tylko to spalanie:facepalm: *kumpel ma auto identyko z takim silnikiem i skrzynia i u niego potrafie zejsc do 5L a u siebie ledwo do 6 ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...