Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie termostatu i czujnika - temperatura 96st


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wymieniłem termostat i czujnik temperatury.

Dlaczego wymieniałem:

Termostat - gdy temperatura zewnętrzna była 20-35 temperatura 80-90

gdy temperatura zewnętrzna była 0-20 temperatura 62-80

Czujnik - mierzył poprawnie (sprawdzane VAG) ale wywalał błąd przerwa lub zwarcie do plusa

Czujnik i termostat z ASO - termostat nie sprawdziłem w wodzie gotującej się

Po wymianie temperatura na blacie stoi jak drut 90 na klimatroniku (49) dochodzi do 96 na Vagu w instruments i Engine to samo.

Termostat nie otwarł sie letni wąż za termostatem co jest problemem - czy jest ok?

Sądziłem że może dałem na odwrót termostat ale po namyśle nie jest to możliwe fizycznie bo kolanko plastikowe jest dość krótkie i od razu zakręca.

Twardość węży w normie, grzanie lepsze niż było

Będę obserwował temperaturę na klimatroniku w czasie jazdy ale mam nadzieję że OK.

witam ponownie

Własnie podjechałem do rodzinki 15km obserwując klimatronic i zegary.

na zegarach 90st ciut za kreskę natomiast klimatronic doszedł do 98st i nagle zaczął spadać do 91st. Doszło do 96 i koniec jazdy. wysiadłem dotknąłem węża za termostatem letni. Więc co spowodowało spadek temperatury?

Opublikowano

ile dałes za termostat?

Opublikowano
ile dałes za termostat?

99 termostat +5 oring

Opublikowano

Możliwe że zostało jeszcze trochę powietrza w układzie.Odpowietrz dobrze i pojeździj bo ciężko tdi jest dogrzać na postoju.

Ostatnio jak zmieniałem płyn na G12 też strasznie długo go dogrzewałem ale w końcu udało się,problem był jak u Ciebie wąż letni ale po pewnym czasie wszystko sie unormowało.

Opublikowano

czy temperatura 98 nie jest problemem dla silnika.

90 na licznikach 98 klimatronik

Opublikowano

Silniki audi mają to do siebie że temperatura chłodzenia ich jest dość wysoka.

Temperatura początku otwierania termostatu zaczyna się od 87 i dochodzi do 102 stopni wtedy następuje całkowite otwarcie termostatu,także myślę że wsio jest dobrze.

Opublikowano
Silniki audi mają to do siebie że temperatura chłodzenia ich jest dość wysoka.

Temperatura początku otwierania termostatu zaczyna się od 87 i dochodzi do 102 stopni wtedy następuje całkowite otwarcie termostatu,także myślę że wsio jest dobrze.

ale czy przy 96st nie powinien juz być otwarty częściowo termostat i wąż nie powinien być ciepły za termostatem

Opublikowano
Silniki audi mają to do siebie że temperatura chłodzenia ich jest dość wysoka.

Temperatura początku otwierania termostatu zaczyna się od 87 i dochodzi do 102 stopni wtedy następuje całkowite otwarcie termostatu,także myślę że wsio jest dobrze.

ale czy przy 96st nie powinien juz być otwarty częściowo termostat i wąż nie powinien być ciepły za termostatem

Jak ci będzie ciepły jak po otwarciu termostatu schłodzony płyn wpływa do silnika a nie odwrotnie.

Opublikowano
Silniki audi mają to do siebie że temperatura chłodzenia ich jest dość wysoka.

Temperatura początku otwierania termostatu zaczyna się od 87 i dochodzi do 102 stopni wtedy następuje całkowite otwarcie termostatu,także myślę że wsio jest dobrze.

ale czy przy 96st nie powinien juz być otwarty częściowo termostat i wąż nie powinien być ciepły za termostatem

Jak ci będzie ciepły jak po otwarciu termostatu schłodzony płyn wpływa do silnika a nie odwrotnie.

Ale raczej powinienin być ciepły przecież chyba nie schłodzi do temperatury poniżej temperatury ciała. A był zimnieszy niż temperatura ciała.

Opublikowano
Silniki audi mają to do siebie że temperatura chłodzenia ich jest dość wysoka.

Temperatura początku otwierania termostatu zaczyna się od 87 i dochodzi do 102 stopni wtedy następuje całkowite otwarcie termostatu,także myślę że wsio jest dobrze.

ale czy przy 96st nie powinien juz być otwarty częściowo termostat i wąż nie powinien być ciepły za termostatem

Jak ci będzie ciepły jak po otwarciu termostatu schłodzony płyn wpływa do silnika a nie odwrotnie.

Ale raczej powinienin być ciepły przecież chyba nie schłodzi do temperatury poniżej temperatury ciała. A był zimnieszy niż temperatura ciała.

Zgadza się ale wszystko zależy od tego jaki przejechałeś dystans i w jakim stopniu zagrzał się silnik. Chłodnica jest duża i jak masz włączoną klimę to płyn chłodzą dwa wentylatory. Płyn znajdujący się w chłodnicy nie jest w jakiejś dużej ilości i odprowadzenie ciepła następuje dość szybko.

Opublikowano
Silniki audi mają to do siebie że temperatura chłodzenia ich jest dość wysoka.

Temperatura początku otwierania termostatu zaczyna się od 87 i dochodzi do 102 stopni wtedy następuje całkowite otwarcie termostatu,także myślę że wsio jest dobrze.

ale czy przy 96st nie powinien juz być otwarty częściowo termostat i wąż nie powinien być ciepły za termostatem

Jak ci będzie ciepły jak po otwarciu termostatu schłodzony płyn wpływa do silnika a nie odwrotnie.

Ale raczej powinienin być ciepły przecież chyba nie schłodzi do temperatury poniżej temperatury ciała. A był zimnieszy niż temperatura ciała.

Zgadza się ale wszystko zależy od tego jaki przejechałeś dystans i w jakim stopniu zagrzał się silnik. Chłodnica jest duża i jak masz włączoną klimę to płyn chłodzą dwa wentylatory. Płyn znajdujący się w chłodnicy nie jest w jakiejś dużej ilości i odprowadzenie ciepła następuje dość szybko.

Przejechałem dystans 15km z prędkością ok 150km/h. bez klimy. Przeczytaj posty wyżej

Ogólnie samochód szybko się teraz nagrzewa.

Jutro rano do pracy zimno będzie ok 0 stopni zobaczymy jak szybko się zagrzeje do 90st na blacie i na klimatroniku

---------- Post dopisany 24-09-2012 at 07:10 ---------- Poprzedni post napisany 23-09-2012 at 22:50 ----------

Właśnie podjechalem do pracy przy 10st temperaturze. Samochód nagrzał się do 90st na odcinku 8km jechanych bardzo wolno. temepratura na odcinku 25km oscylowała 95-98 na klimatroniku.

Na zagarach 90. Chłodnica letnia wąż przy termostacie również.

Opublikowano

Grzanie w dieslu jest gorsze a jeżeli na PB wystarczy że na klimatroniku dasz na maks temp a samochód praktycznie będzie grzał się dłużej a jeżeli na LO...

Dziś postaram sie sprawdzić jek jest u mnie ale skoro samochód dogrzewa sie poprawnie,nie gotuje itp to jak dla mnie szukanie dziury w całym....

Więc przegoniłem autko tak z 20 min po dogrzaniu silnika i na 49 pokazuje maks 92 i spada do 89.

Odpowietrzyłeś dobrze układ???????????????????????????????????

Opublikowano
Grzanie w dieslu jest gorsze a jeżeli na PB wystarczy że na klimatroniku dasz na maks temp a samochód praktycznie będzie grzał się dłużej a jeżeli na LO...

Dziś postaram sie sprawdzić jek jest u mnie ale skoro samochód dogrzewa sie poprawnie,nie gotuje itp to jak dla mnie szukanie dziury w całym....

Więc przegoniłem autko tak z 20 min po dogrzaniu silnika i na 49 pokazuje maks 92 i spada do 89.

Odpowietrzyłeś dobrze układ???????????????????????????????????

Dołączę się do tematu: jak poprawnie odpowietrzyć układ ?

Opublikowano

Ustawiasz nawiew na środek dajesz temp na maksa(polecam zrobić po tym jak już zagrzeje sie autko gdyż diesel ciężko łapie temp na postoju.

W przegrodzie gdzie masz aku masz dwa węże które wchodzą do kabiny,(na prawo od aku)luzujesz opaskę jednego z nich(nie pamietam którego raczej lewego)do momentu aż pojawi się mały otwór.

Dobrze odpowietrzony układ jest wtedy jak nie leci powietrze przez tą dziurke.

Pamietaj o dolewaniu płynu.

Polecam G12.

Opublikowano

ja mam podobnie tylko że na PB i wymieniłem uszczelke pod głowicą,termostat,czujnik,chłodnice,pompe wody,czyściłem cały układ i dalej od 96st do 100st teraz dałem sobie spokój

Opublikowano

i co sie martwicie, ja mam na normie 98-100 po wymianie ori termostatu i jest klasa. Widocznie tak ma byc.

Opublikowano

A mi sie cos przestawiło na zegarach chyba. Po wł zapłonu wskazowka zamiast na 60st wskakuje od razu na 70st. A jak autko sie nagrzeje do 90 st co pokazuje klimatronik to na blacie mam 100st. Wymieniłem czujnik na nowy z aso i dalej to samo. Pisałem juz o tym jednak nie uzyskałem zadnych wiadomosci. Moze macie jakis pomysł? Kiedys słyszałem ze e b5 lubia zegary swirowac?

Opublikowano
A mi sie cos przestawiło na zegarach chyba. Po wł zapłonu wskazowka zamiast na 60st wskakuje od razu na 70st. A jak autko sie nagrzeje do 90 st co pokazuje klimatronik to na blacie mam 100st. Wymieniłem czujnik na nowy z aso i dalej to samo. Pisałem juz o tym jednak nie uzyskałem zadnych wiadomosci. Moze macie jakis pomysł? Kiedys słyszałem ze e b5 lubia zegary swirowac?

Lubią ale przeważnie świrują w ten sposób ze raz działają lub nie obrotomierz i prędkościomierz.

Moze wskazówka przestawiła sie lub ktoś ją przestawił....

Opublikowano
i co sie martwicie, ja mam na normie 98-100 po wymianie ori termostatu i jest klasa. Widocznie tak ma byc.

u mnie w 2,8 30 v temp. 96-98 st. na 49 kanale klimatronika, po osiągnięciu 98 st. jak stoję w korku np. wentylator elektryczny zbija temperaturę do ok. 93 st. i wyłącza się. W lato jak przekroczy 99 st. ( bywało i że ok. 101 st) wiskoza zaczyna dawać znać o sobie i szybko zbija temperaturę.

Opublikowano

Kolego ja też mam 2,8 i się właśnie po wymianie termostatu zacząłem martwić. W normalnej eksploatacji ok 93st (na klimatroniku kanał 49) w korkach lub po lepszym pałowaniu nawet 98st C (też na klimatroniku). Kanał 51 pokazuje równiutko 90st C. Na blacie minimalnie ponad 90st. To norma? Czy coś mam do roboty?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...