Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Filtr gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Tak sobie jeżdżę z instalacją gazową już prawie 3 lata, zmieniam te filtry co 15tyś. km, zawsze w serwisie. Kasują mnie za to jak za zboże, więc wyszukałem sobie na necie zamienniki tych oryginalnych filtrów. Jednakże po własnoręcznej zmianie tego dużego walcowatego miałem takie doznanie jakby nie trzymał ciśnienia w instalacji (zaraz po zapaleniu po zmianie tego filtru obroty wolne miał na poziomie 400obr/min, jak się dodało gazu to było w porządku). Oczywiście po wymianie dokręciłem wszystko i sprawdziłem testerem do szczelności, czy gdzieś nie uchodzi.

Poniżej wklejam zdjęcie filtru, który był założony oryginalnie oraz tego zamiennika, który kupiłem na necie (na marginesie dodam, że w serwisie, gdzie dotychczas go zakładałem kosztował 60zł, natomiast ja kupiłem (z przesyłką) za 20 zł. I pytanie moje brzmi, czy można stosować taki zamiennik w moim przypadku? Instalacja to BRC sekwencja.

Zdjęcie oryginalnego filtru:

IMG_1402.jpg

<br /><br />

Zdjęcie zamiennika, który kupiłem na necie:

2012_09_27_17_58_32.jpg

<br /><br />

Opublikowano

można stosować kolego bez obaw,ważne zmieniać filtr fazy lotnej ten który kupiłeś a to dziwne zachowanie silnika po odpaleniu jest spowodowane tym,że wąż gazowy był pusty i musiał się napełnić gazem dlatego tak silnik zareagował.A co do cen jest to serwis.

Opublikowano

ooo i to jest dobry pomsył :) tym razem też postaram sie to sam wymienić, może nic nie wybuchnie...

Opublikowano

żadna trudna robota tylko nie wystrasz się kolego jak zaczniesz rozkręcać opaskę bo zacznie Ci syczeć gazem,Po prostu jest tam ciśnienie i gdzieś musi ujść,po wymianie sprawdź szczelność jakąś pianką lub wodą z płynem do naczyń.

Opublikowano

Z filtra fazy lotnej lekko syknie. Sprobuj wykrecic filtr fazy cieklej :D

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

To może dam całą instrukcję ze zdjęciami jak poprawnie wymienić filtry gazu.

1. Pierw odkręcamy dekielek od butli gazu i zakręcamy zawód zaznaczony w czerwonym kółku:

IMG_1605.jpg

2. Zapalamy auto i czekamy aż przełączy się na gaz po czym znów czekamy aż auto z powrotem przełączy się na benzynę - jest to sygnał, że w instalacji gazowej nie ma już gazu i bez problemu możemy odkręcać filtry bez obawy nagłego wycieku gazu z instalacji.

3. Odkręcamy pokrywkę i wymieniamy filtr, jeśli jest taka potrzeba wymieniamy również uszczelki. Mój patent w tym kroku polega na tym, iż do śroka filtru wkładam zaokrąglony magnes (z jakiegoś starego małego silniczka) aby zbierał opiłki żelaza. Magnez zajmuje około 1/4 powierzchni bocznej filtra i nie przylega szczelnie do scianek, gdyż mogło by to spowodować spadek przepływu gazu przez filter a w konsekwencji błędne odczyty czujkinów ciśnienia czy nawet dłąwienie się silnika przy nagłym dociśnięciu pedału gazu.

IMG_1606.jpg

IMG_1608.jpg

4. Później wymieniamy sobie drugi filterek. Dodam, iż filtry zakupiłem przez internet w sklepie Certools Home page

IMG_1609.jpg

5. Odkręcamy zaworek w butki, który na początku żeśmy zakręcili a potem dekielek butki (dot. butli w kole zapasowym) uważając aby przez przypadek nie wypiąć kabelka od poziomu gazu.

IMG_1605_end.jpg

6. Zapalamy furę i czekamy aż przełączy się na gaz po czym potrzymajmy go na obrotach aby instalacja w pełni się uzupełniła gazem.

7. Sprawdzamy szczelność instalacji za pomocą przeznaczonego do tego testera szczelnośći instalacji gazowej.

IMG_1610.jpg

Teraz możemy się znów cieszyć jazdą :)

Opublikowano

no teraz to juz chyba nie da się tego spierd***, dziex doogie :)

Opublikowano

wymiana fitra gazu fazy lotnej trwa do 2 minut nic nie trzeba zamykac przy butli itd to samo tyczy sie fazy ciekłej poniewaz po drodze sa elektrozawory które zamykaja przeplyw gazu dalej :)

Opublikowano

Ja również nie zamykam zaworem przy butli. Ale jak ktoś nie ma pewności ze elektrozawory trzymaja to warto zakręcić. W sumie 10 minut roboty a koszt zamiast 50 zeta 15 :)

Opublikowano

oj tam, najwzej jak ktos zapomni i bedzie palił papierosa to już nie bedzie musiał nigdy niczego w samochodzie wymieniać ;)

Opublikowano

witam mam pytanie czym sie rozni filtr certools f779c od certools 781 ?

mam instalacje stag 300isa2 zavoli zeta n wtryski hana i chce wymienic filtry i niewiem czy placic wiecej za f779c czy kupic polowe tanszy f781

Opublikowano

w jednym,wkład jest papierowy a w drugim bulprenowy-wyłapuje więcej różnych frakcji,

w cenach nie ma za dużej różnicy

Opublikowano

ok dzieki a jest jeszcze taki filtr tylko z poliestrem i teraz ktory z tych 2 lepszy bulpren czy poliester ?

FILTR FAZY LOTNEJ F-781 POD WĄŻ 12mm POLIESTER

i jeszcze chcialem zapytac jaki do fazy cieklej kupic ?

Opublikowano

Też mnie zawsze kasowali nie mało przy wymianie filtrów, jednak jeszcze podłączali pod kompa itp. Po wymianie filtrów lub przeglądzie co 15 tyś nie trzeba robić już żadnych czynności np regulacja,podpięcie kompa itp?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...