Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z VAG (Piknicie podczas wyłączania zapłonu.)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od jakiegoś czasu mam problem z otwieraniem szyb (nie mogę otworzyć żadnej z nich), po sprawdzeniu bezpieczników postanowiłem jeszcze sprawdzić, czy w komputerze nie pojawiły się jakieś błędy. Po podłączeniu do komputera i sprawdzeniu modułu komfortu pokazały się dwa błędy: 1560 oraz 1802, opisany jako nieznany kod błędu.

I tu pojawia się pierwsze pytanie, czy ktoś spotkał się z takim kodem? Niestety Google na ten temat milczy.

Problem drugi niestety wynika najprawdopodobniej z samego podłączenia do VAG (Polski VAG). Jako, że już się zmobilizowałem i podłączyłem autko do komputera, postanowiłem posprawdzać czy nie rzucał błędami w innych modułach. Po przejściu do modułu ABS, usłyszałem piknięcie a na wyświetlaczu pojawił się błąd i tu nie jestem w 100% pewny, ale bodajże był to wykrzyknik z napisem "Brakes" lub "Bracket", po chwili problem zniknął i spróbowałem odpalić samochód (Przy podłączonym VAGU). Samochód zapalił bez problemu, ale przez 2-3 sekundy obniżył znacznie obroty, po czym obroty ustabilizowały się na takim poziomie jak zawsze. Po tym odłączyłem go od VAGa.

Samochód działa, nie wyświetla żadnych błędów na wyświetlaczu, ale jeżeli włączę zapłon i następnie go wyłączę zanim zgasną kontrolki, słychać pojedyncze piknięcie. Jeżeli po włączeniu zapłonu poczekam aż wszystkie kontrolki zgasną i dopiero go wyłączę, wtedy nie pika. Problem także nie występuje podczas wyłączania zapłonu, jeżeli silnik był włączony. Pytanie czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Można by wnioskować, że piknięcie jest swego rodzaju ostrzeżeniem przed wyłączeniem zapłonu, zanim zgasną kontrolki, ale nie przypominam sobie żebym wcześniej to zaobserwował.

Szukałem informacji na ten temat w internecie, ale niestety nic ciekawego nie znalazłem.

Audi A4/B6 Avant

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Opublikowano

18002 - czujnik temperatury oleju, zwarcie do plusa. Możesz podejrzeć jakie wartości pokazuje po wejściu w 17 Instruments, 08 Meas. Bocks, grupa 003, ostatnia kolumna. Przydałoby się również sprawdzić jak wyglądają kable wychodzące z czujnika. Oczywiście czujnik jest zamontowany u dołu miski olejowej.

Opublikowano

Dzięki za link do 1560, opis jest zdecydowanie dokładniejszy, niż ten który znalazłem wcześniej, czyli "Drzwi pasażera" :D

Co do błędu 18002, też go znalazłem, ale chyba jednak nie jest to odpowiednik błędu 1802, tym bardziej że błąd 1802 został zgłoszony przez moduł komfortu, który domyślam się niewiele ma wspólnego z temperaturą oleju, chyba że się mylę i pomimo różnicy w numeracji faktycznie chodzi o ten błąd?

Opublikowano

[TABLE]

[TD=colspan: 2] : 01802[/TD]

[TD=colspan: 2]vag-com_dot-red.gif Ten kod błędu dotyczy tylko pojazdów z grupy VAG.[/TD]

pl

Drzwi lampa ostrzegawcza, po stronie pasażera (W36)

du

Türwarnleuchte, Beifahrerseite (W36)

i

Przez Light, ostrzegając stronie pasażera (W36)

[TD=colspan: 2][/TD]

[/TABLE]

może się przyda

Opublikowano

Dzięki,

Sprawdziłem i lampka dział, być może jest to starszy błąd, który nie został skasowany po naprawie. Postaram się go skasować i zobaczę czy ponownie wystąpi.

A co do pikania przy wyłączaniu zapłonu, trochę poeksperymentowałem i zauważyłem pewną prawidłowość. Mianowicie do piknięcia dochodzi tylko i wyłącznie jeżeli wyłączę zapłon zanim zgaśnie kontrolka immobilizera (Żółty samochód z kluczykiem.). W zasadzie wygląda logicznie, pytanie czy to jest poprawna reakcja?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...