Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana osłon i odboi amortyzatorów tylnych avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako że nie znalazłem na forum żadnej informacji o wymianie osłon i odboi w A4 B6 Avant, postanowiłem napisać co jest potrzebne i w jaki sposób się to wykonuje.

Potrzebujemy:

Nowe osłony i odboje ( ja kupiłem Monroe za 79 zł),

szczotka druciana,

Podnośnik,

klucz do kół,

jakąś kobyłkę x2 lub jakieś dwa klocki drewniane,

kluczyk torx - nie pamiętam rozmiaru ale mały,

klucz nasadowy z przedłużką i grzechotką nr: 13

klucz nasadowy z przedłużką i grzechotką nr: 21

klucz płasko- oczkowy nr: 21

zaczynamy od poluzowania śrub koła, podnosimy autko i odkręcamy koło.

za pomocą torxa odkręcamy osłonę- nadkole wewnątrz błotnika, po wyjęciu można wyczyścić( ja dokładnie wymyłem silnym strumieniem wody) szczotką czyścimy śrubę mocowania amortyzatora do wahacza, oraz luzujemy ją za pomocą kluczy nr: 21

odkręcamy u góry kluczem 13 gniazdo amortyzatora, po czym odkręcamy na dole i wyjmujemy śrubę, wyciągamy amortyzator, wymieniamy odbój i składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o tym aby przed mocnym dokręceniem śruby na dole podstawić coś pod wahacz i opuścuić samochód - poruszać nim aby guma w amortyzatorze ułożyła się, po czym dokręcamy mocno śruby zakładamy osłonę nadkola i koło.

czas operacyjny na obie strony około 2h.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wiesz może czy odboje od 1BA a 1BE różnią się ? Bo w końcu zawiecha jest niższa.

Opublikowano

Do wymiany odboi nie potrzeba odkrecac dolnego mocowania amortyzatora. Chociaz na pewno bedzie wygodniej przy demontazu gornego ich mocowania i odboi.

Opublikowano

czyli nie trzeba dostawać się nawet do wymiany amorów przez bagażnik tylko przez nadkole??

Opublikowano

Wszystko odkręcasz od strony koła.

Opublikowano (edytowane)

Też mnie to cieszy, bo właśnie czeka mnie taka operacja. Dzięki za opis :wink:

Koledzy, a możecie mi jeszcze potwierdzić nr odboju do mojej OOOO? Z tego co się orientuję to mam standardowe zawieszenie 1BA. Czy takie coś z allegro będzie ok czy szukać czegoś innego? Po opisie wygląda ok, ale wolałbym potwierdzić przed zakupem:

http://allegro.pl/odboj-amortyzatora-tyl-audi-a4-a6-skoda-superb-i4784991796.html

Edytowane przez pakotomasz
Opublikowano

Witam, macie moze jakas strone allegro czy cos zeby kupic oslone amortyzatora tyl A4 b6 2004r kombi??? bo szukam i nyby sa ale jakies nie takie, prosze o odpowiedz

Opublikowano

Występują 2 rodzaje

8E0512137E (PR-1BA, 1BE , 1BV, 1BD)

173795_x800.jpg

4B0512137B (PR-1BR)

670154_x800.jpg

Opublikowano

Witam, również przymierzam się do wymiany odbojów w Avancie 1.9 B7 2006 rok, czy takie odboje beda ok http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131163320150-KYB910003-O18411-zestaw-montazowy-amortyzatora.html. ?

Jak napisał 1977Andrzej wystarczy tylko odkręcic górne mocowanie od strony nadkola i da sie je wymienić - ktos wymieniał tak, zawsze myślałem że to sie odkreca w srodku samochodu? Czy nie trzeba ściągacza do sprężyny?

Opublikowano

Ja ściągacza w ogóle nie potrzebowałem. Trzeba odkręcić nadkole i górne mocowanie amortyzatora. Ja odkręcałem także dolne mocowanie (wykręciłem cały amortyzator), bo ciężko było z wymianą :wink:

Opublikowano

Panowie u mnie jeden z odboi urwal sie od gumy i wisi na dole, widac troche amortyzator, powiedzcie mi czy taki urwany odboj zle wyplywa na amortyzator? bo nie wiem czy warto go wymieniac?

Opublikowano (edytowane)

błąd z mojej strony

Edytowane przez peszko
Opublikowano

Panowie u mnie jeden z odboi urwal sie od gumy i wisi na dole, widac troche amortyzator, powiedzcie mi czy taki urwany odboj zle wyplywa na amortyzator? bo nie wiem czy warto go wymieniac?

mam to samo, moze ktos odpowie?

Opublikowano

macie na myśli te bałwanki, które osłaniają amortyzator?

ja mam to samo, czeka mnie wymiana, ponieważ osłona nie spełnia swojej roli - dostający się do środka kurz, brud itp znacznie skrócą żywotność amortyzatora

Opublikowano

Panowi mam pytanie czy potrzeba "specjalnych" narzędzi do odkręcenia/dokręcenia nakrętki na trzpieniu?

Chodzi mi o nakrętkę z 1:20 z poniższego filmu (tu pominęli jak to zruszyć , gościu odkręca już palcami)

następnie jest dokręcana 2:00 flmu:

Opublikowano

A obejrzałeś do końca jak skręca? [emoji6]

Tam jest jeszcze wypust na 8 czy coś nie pamiętam, ale trzymasz za ten wypust i odkrecasz nakrętki.

Opublikowano

z


Przede mną też wymiana zawieszenia na s line, osłony bedą pasować od zwyklego zawieszenia ? bo w tym co kupiłem to się sypię

Opublikowano

może ktoś ogarnięty napisać jaki wpływ na kulturę pracy zawiechy/amora mają zużyte odboje?

Opublikowano

Zadnego nie ma wplywu.

Zawieszeniem w tym przypadku jest sprezyna a amortyzator to tylko tlumik drgan.

Co do odbojow i oslony. Kupilem zestaw sachs do zawieszenia 1be. Nie wiem ale za groma nie szlo wcisnac oslony w balwanka, do tego byla krotsza od ori oslony. Balwanek byl ok wiec oslone zalozylem dotychczasowa ori. Jest też dłuższa wiec lepiej osloni trzpiec amorka.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...