Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buczenie/ rezonans


mr.mark1

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu poruszałem w temacie podwójnego wydechu kłopot buczenia na niskich obrotach bądź przyśpieszania nie redukując. Daję to do tego działu choć już nie jestem pewien czy to jest związane z układem wydechowym...

Może od początku, mam skrzynie multitronic która trzyma niskie obroty i co za tym idzie jak się przyśpiesza wydobywa się buczenie najbardziej słyszane po stronie kierowcy (od str. pasażera jest to prawie nie słyszalne). Po wymianie wydechu na podwójny od 2,5TDI rezonans/buczenie się zmieniło, zrobił się całkiem inny zakres i częstotliwość. Więc pierwsze co zrobiłem podmieniłem wydech od kolegi który ma wszystko w porządku, brak jakiegokolwiek buczenia. U niego mój wydech pracował cicho więc jest sprawny. Po zastanowieniu kupiłem zamiennik katalizatora z plecionką od p. Gruchota myśląc że to już kat jest przytkany i powoduje owe buczenie. Dziś wymieniłem go i dalej to samo buczenie pozostało. Jak się wsłucha w prace silnika słychać w okolicy kolektora wydechowego/dolotowego prawdopodobnie te buczenie, z filtra powietrza także wydobywa sie już takie buczące dudnienie, wszystko to przy obrotach ok 1200-1500.

To był mój ostatni pomysł także liczę na Waszą pomoc co dalej....bo jest to tak denerwujące że idzie oszaleć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm moze Ci o cos ten wydech obija i z tego ten rezonans

Nie obija, sprawdzony jest na całej długości.

moze filtr przepuszcza jak mowisz ze z tamtad sie wydobywa buczenie hmm no trudno stwierdzic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się jedzie siedząc w środku słychać to pod autem dokładnie pod siedzeniami z przodu....nawet na postoju schylając się pod auto słychać buczenie jak sie ustawi pewne obroty....

Dodam jeszcze że zauważyłem jak jest zimno bądź gorąco na dworze to mniej buczy albo nawet wcale:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się jedzie siedząc w środku słychać to pod autem dokładnie pod siedzeniami z przodu....nawet na postoju schylając się pod auto słychać buczenie jak sie ustawi pewne obroty....

Dodam jeszcze że zauważyłem jak jest zimno bądź gorąco na dworze to mniej buczy albo nawet wcale:facepalm:

A sprawdz sobie polaczenie rur ono jest wlasnie dokladnie gdzies jak sa przednie siedzenia , (nie wiem jak w 1.9 tdi ale u mnie tak jest) to laczenie jest na takiej obejmie i scisniete jest dwoma opaskami metalowymi na sruby , u mnie bylo tak ze tez mialem podobne buczenie w tym miejscu to choc zakladalem nowa obejme i nowe opaski to i tak za jakis czas sie to obrobilo , metal sie tam nagrzewa i rozszerza i odwrotnie i moze dlatego masz takie buczenie pod spodem, sprawdz sobie to dokladnie albo najlepiej to zaspawaj bo te obejmy sie szybko sypia , mozliwe ze problem zniknie , powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup nowa obejme (BOSAL to koszt ok 35zł) do tego cement do tłumików, posmaruj obydwie rury, nałóż tą obejme, skręc i powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup nowa obejme (BOSAL to koszt ok 35zł) do tego cement do tłumików, posmaruj obydwie rury, nałóż tą obejme, skręc i powinno być ok

moze wydmuchac po jakims czasie juz to mialem u siebie , ale sprobowac zawsze mozna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak co do obejmy, była sprawdzana kilka razy, przedmuchów żadnych nie ma, było to też składane na paście do ukł wydechowych i nic to nie dało.....:facepalm: Teraz jest zimno na dworze to praktycznie buczenia nie słychać...

Kolega mi nasunął myśl że jest taki jak by tłumik plastikowy on jest koło prawego nadkola obok osuszacza z klimy....Może to coś ma wspólnego z tym hałasem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja też coś takiego mam przy 1500 obr, ale jak skrzynia jest obciążona... Później przy 2,5k jest taki rezonans:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak co do obejmy, była sprawdzana kilka razy, przedmuchów żadnych nie ma, było to też składane na paście do ukł wydechowych i nic to nie dało.....:facepalm: Teraz jest zimno na dworze to praktycznie buczenia nie słychać...

Kolega mi nasunął myśl że jest taki jak by tłumik plastikowy on jest koło prawego nadkola obok osuszacza z klimy....Może to coś ma wspólnego z tym hałasem??

hmm no to ja innych pomyslow juz nie mam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, Nie wiem, nie wydaje mi się. Jak pisałem wcześniej wydech był wsadzony do auta kumpla i u niego nie buczało. Do tego jak teraz spadła temperatura buczenie jest dużo słabsze lub niekiedy wogóle nie słyszalne.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poduszka pod silnikiem??

ja miałem wymienianą w trakcie remontu i wydaje mi się, że również problem pojawił się od tego momentu...mam buczenie na wolnych obrotach...dokładnie jak u ciebie,słysze to bardziej po stronie kierowcy.

na razie czytam i próbuje ustalić przyczynę, ale mam zamiar wjechać na kanał i dowiedzieć cię co tam siedzi, bo z moim "mechanikiem" nie mam już kontaktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bardzo podobny objaw, ale praktycznie w każdym zakresie obrotów. Odgłos jest taki jak by był dziurawy tłumik, ale nigdzie nie widać żadnej dziury. Odgłos dobiega z przodu gdzieś z okolic katalizatora. Dziwi mnie to że jak odłączyłem przewód który doprowadza powietrze do filtra powietrza, to słychać to zdecydowanie głośniej z wnętrza puszki na filtr, tak jak by cofało się powietrze. Dodatkowo ostatnio zauważyłem że przy 2000 obrotów samochód wpada w rezonans przy przyspieszaniu. Ma ktoś pomysł co to może być, bo jestem tym zaniepokojony.

Co prawda jest to mój pierwszy Disel i nie wiem czy to normalne, czy nie, ale wolę sprawdzić. Samochód ostatnio miał wymieniony rozrząd, filtry, termostat i olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wypnij rure dolotu gdzies po drodze do kolektora najlepiej po prawej stronie silnika na łaczeniu plastikowej i gumowej rury. Jesli buczenie dochodzi od strony kolektora czyli silnika to ściągnij dekiel zaworów i sprawdź stan wałka rozrządu i szklanek. Nie chce cie niepokoić ale w 70% przypadków buczenie odbijania i inne dzwięki z dolotu oznaczaja zużyty wałek i szklanki..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wypnij rure dolotu gdzies po drodze do kolektora najlepiej po prawej stronie silnika na łaczeniu plastikowej i gumowej rury. Jesli buczenie dochodzi od strony kolektora czyli silnika to ściągnij dekiel zaworów i sprawdź stan wałka rozrządu i szklanek. Nie chce cie niepokoić ale w 70% przypadków buczenie odbijania i inne dzwięki z dolotu oznaczaja zużyty wałek i szklanki..........

Cały czas na bieżąco przeglądam wątek o dudnieniu. Także też się obawiam że może to być któraś z wymienionych rzeczy przez ciebie. Przed zimą ściągałem dekiel zaworów i oglądałem wałek, wyglądał jak nowy, zero przetarć rysek itp. Możliwe że coś się przyciera i nie uszkodził się jeszcze wałek. Mam w planie w niedługim czasie odwiedzić mechanika żeby to skontrolował i może się coś wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez śledziłem zużycie swojego wałka az wkoncu zesrała sie jedna szklanka i wałek pewnie do wymiany (dopiero zbieram graty do wymiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem przy 2800-3200+/- Obr pojawia się w tłumiku dziwny dzwięk wydaje mi się jakby to byłą praca turbo a może katalizator lub jakaś nieszczelność w układzie????. Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalnia z obrotów gdy zwiększę lub zmniejszę poziom obrotów to tego dżwięku nie ma. Ktoś pomoże ? Było u Was ? ;)

Edytowane przez Lucas777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko do znawców tematu mam kolektor po portingu z osadzonym gtb17 dalej dp 3 i gdzieś od poczatku załamania rury pod autem

standardowo fi 55 zakonczone 2 wydechami z s4 b7 . Zaczynam sie powoli irytowac bo jest dla mnie za glośno

próbować ratowac sie jakims wyciszajacym srodkowym tlumikiem od proex , mgmtrs , rm inne czy ze wzgledu na inne cisnienie w wydechu po modach najlepiej

dogadac sie z jakąs firmą żeby zrobili max cichy wydech na 2 koncowych z b7 ? czy prubować to podraatowac samemu


dzwonilem do mg motosport to polecili mi z gotowcow to z allegro :

http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magnaflow-2-52-46cm-l-wawa-i5707311421.html

co myslicie ?


cos nowego wstawilem tlumik srodkowy 2 komorowy , i jest ciszej ale nęka mnie "buczenie rezonans miedzy 1500-1900obr " dalej pow 3200

obojetne czy na postoju czy na biegu , zwyczajnie sobie buuuczy jako ze zakres tych obrotow umiem szybko przeskoczyc to wkur.... to niesamowicie kiedy spokojnie jeżdze ręce opadają ale zostal ostatni pomysł przed oddaniem auta do kogos kto robi wydechy od podstaw .

Uszkodzona plecionka z wydechu która wizualnie jest ok ,

wydech dp3" plecionka > redukcja na 2,5" > duzy tlumik 2 komorowy > 2x2,25 zakonczone 2 wydechami z s4

wymienie plecionke na inną i sie zobaczy jesli to nie pomoze zostaje MG mtsprt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...