gregor_gg Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Witam! Mam taki problem. Mianowicie przy szybszej jeździe (bez piractwa) jak wjadę w kałuże to strasznie ściąga. Rozumiem, że autko zawsze trochę ściągnie, ale dla porównania jadąc polówką żony nie ściąga tak bardzo. Podobnie prowadza jak wieje silny wiatr. Opony mają spory bieżnik (około 5-6mm). Czy to może coś z geometrią? Co prawda miałem robioną w VW i było wszystko ok. Zawieszenie też jest OK. Nie wiem jaka może być przyczyna tego. Podpowiedzcie co można jeszcze sprawdzić.
Tommy Gun Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Jesteś pewien że z zawieszeniem jest wszystko ok ?? Bo ja mam w swojej okolicy takich speców na stacjach diagnostycznych że pożal się Boże. Moje poprzednie auto w pewnym momencie, przy 110 km/h zaczęło latać jak wóz drabiniasty. Byłem chyba ze 4 razy na stacjach(wg baranów wszystko ok na 100%) aż w końcu zdecydowałem się na wymianę wahaczy dolnych z lewej strony. Sworzeń wahacza prostego latał jak grzechotka i był wybity sakramencko. Problem po wymianie zniknął...
alest Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Mianowicie przy szybszej jeździe (bez piractwa) jak wjadę w kałuże to strasznie ściąga. Rozumiem, że autko zawsze trochę ściągnie, ale dla porównania jadąc polówką żony nie ściąga tak bardzo. Podobnie prowadza jak wieje silny wiatr. Opony mają spory bieżnik (około 5-6mm). ....przy szybszej znaczy jakiej? dla jednego będzie to 110 dla drugiego 160 i obaj będą twierdzić, że to nie piractwo:wink:? co za opony masz założone? to, że bieżnik ma 6mm to jeszcze nie wszystko, szerokie? zjawisko występuje przy wjeździe w każdą nawet najpłytszą kałużę? czy zjawisku temu towarzyszy nagły wzrost obrotów silnika (poslizg kół)? skoro twierdzisz, że zawieszenie i geometrię masz w porządku przyjrzałbym się ogumieniu....
gregor_gg Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 Opony Michelin 195/65R15. Przy prędkości około 100km/h. No w bardzo płytką to nie, ale trochę głębszą. Silnik nie przyspiesza po wjechaniu. A może zbieżność jest minimalnie zła i dlatego? Ale czy takie małe zmiany miały by wpływ. Sam już nie wiem. Na przeglądzie sam też patrzyłem na wszystko i było ok.
Gość Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Kolego a jaki jest rok produkcji opon ? Bieżnik to jedno a lata to inna sprawa .
pioteros Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 co za temat ludzie, im szersza opona tym bardziej sciagnie auto w wodzie... polowka ma cieniutkie oponki to przecina kaluze a nie zostaje w niej podpunkt z wiatrem tez wrecz smieszny
Fr0styyy. Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 No wybacz, ale 195/65 to raczej nie jest szeroka opona
Pulpit Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 co za temat ludzie, im szersza opona tym bardziej sciagnie auto w wodzie... polowka ma cieniutkie oponki to przecina kaluze a nie zostaje w niejpodpunkt z wiatrem tez wrecz smieszny powiem Ci, że mam porównanie do ibizy na 165tkach czy tam 175 tkach i 205 u mnie i wrażenie jest takie, że jak ibizą wpadam w przeszkode terenową o wilgotności 100% -kałuże przy ok 80km/h- samochód "płynie" wg swojego uznania, a ta sama kałuża a4'ką nawet przy większej prędkości, nawet nie czuje, że z jakąś wodą na drodze się spotkałem ta opcja z wiatrem nie taka śmieszna jak ma coś z zawieszeniem, ogarnij sobie samochód z kijowymi wahaczami lub amortyzatorami rozpędź sie tak do 150 i miń się z tirem, ciekawa reakcja na opór powietrza gwarantowana
pioteros Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 no dobra ale jak się ma kijowe już zawieszenie to na pewno czuć już to nie tylko podczas wiatru a z kałużą, wiadomo, jest kilka czynników, bieżnik - jego kształt i głębokość, rodzaj i wiek opony, jej szerokość i profil, ilość powietrza napompowanego i sama głębokość kałuży rada dla kolegi jest tylko jedna, jechać na ścieżkę, szarpaki i sprawdzić całą zawiechę + amorki, jeśli wszystko będzie dobrze to jeździć i się nie przejmować, i omijać kałuże z prędkością 80km/h:facepalm: bo to jest niebezpieczne, opona nie nadąża odprowadzać wody w rowkach i zachowuje się jak na lodzie dosłownie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się