Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Okazało się, że olej cały czas w zakresie max - nie to co Castrol SLX III LongLife, którego w okresie zimowym żarło mi 1L...

U mnie to samo. Za tydzień jadę do Polski, więc przy okazji poprzeglądamy furkę i troszkę ją popieścimy. W każdym razie po 13 tys. Motulka jest tyle ile zalałem :decayed:

Artur, jedziesz do ASO na przegląd? Jakie plany i co chcesz robić? Aktualny przebieg?

ciekawe ile zaplace za wymiane rozrzadu jak pojade do aso VW :kwasny: a pozatym dobry wybor z tym motulkiem :) mi tez silnik zarl castrol tak jak Tobie a odkad zalewam motul,nie dolewam od wymiany do wymiany :) dobrze ze motul tak stanial mocno :)

Taa, Motul spisuje się świetnie - ma łeb ten nasz Irek :)

Jeśli chodzi o wymianę rozrządu w AVF... W ASO Audi potrzebują na to 6-7h. Mały rozrząd (pompa wody, pasek zębaty i rolki odwracające) razem z częściami to koszt 1900zł (w tym części 630zł). Za pełną wymianę łącznie z elementami paska zewnętrznego (napinacz, pasek wielorowkowy i rolka odwracająca) cena rośnie do 2930zł (w tym części 1030zł). Podaję ceny normalne, nie uwzględniając rabatu. Musiałbym jeszcze dopytać czy podana kwota zawiera normalny przegląd i diagnostykę wraz z wymianą filtru i oleju bo to też niby wykonuje się przy „rozrządzie”.

W ASO WV chcą 1400zł za mały rozrząd a 1800zł za duży – niestety są to ceny przed podwyżką opłat za roboczogodzinę. Licząc ten sam czas co ASO Audi można przyjąć, że będzie drożej o 300zł.

Zastanawiam się jeszcze nad tym czy jechać na rozrząd do ASO (znów kłania się historia serwisowa) – ale coraz bardziej przemawiają jednak względy finansowe. Komplet gratów do pełnej wymiany po zniżkach wyniósłby mnie 840zł + 200zł wymiana w zaprzyjaźnionym warsztacie… 1k vs. 3k - odpowiedź nasuwa się sama :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie weźcie jeszcze pod uwagę ASO Seata lub Skody. Ja robiłem tak:

- pompa wody 202zł

- zestaw naprawczy rozrządu bo tak to się wszystko nazywa - 488,59 zł

- filtr oleju - 35,17zł

- filtr paliwa - 123,85zł

- płyn chłodzący - 83,96zł

- uszczelka korka spustowego - 1,26zł

- olej silnikowy 5W40- 254,74zł

- filtr paliwa wymiana - 18zł

- rozrząd - kpl operacja - 450zł

- wymiana płynu chłodniczego 54zł

Razem 1711,57 (ceny z grudnia)

ale tak: niby się znają bo mają Seata Exeo, ale nie jestem zadowolony ze spasowania przez nich przodu. Niby reklamowałem ale po pierwszym razie było już w miarę i nie chciało mi się z nimi dalej użerać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie weźcie jeszcze pod uwagę ASO Seata lub Skody. Ja robiłem tak:

- pompa wody 202zł

- zestaw naprawczy rozrządu bo tak to się wszystko nazywa - 488,59 zł

- filtr oleju - 35,17zł

- filtr paliwa - 123,85zł

- płyn chłodzący - 83,96zł

- uszczelka korka spustowego - 1,26zł

- olej silnikowy 5W40- 254,74zł

- filtr paliwa wymiana - 18zł

- rozrząd - kpl operacja - 450zł

- wymiana płynu chłodniczego 54zł

Razem 1711,57 (ceny z grudnia)

ale tak: niby się znają bo mają Seata Exeo, ale nie jestem zadowolony ze spasowania przez nich przodu. Niby reklamowałem ale po pierwszym razie było już w miarę i nie chciało mi się z nimi dalej użerać.

do swojej laleczki zalewasz olej 15w40 ???? :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO omijam szerokim łukiem. Według mnie historia serwisowa nie jest warta cen, jakie sobie życzą. Z mechaniki mam tylko olej do wymiany, a przy wymianie oleju zawsze standardowo wymieniam wszystkie filtry. Do podbicia mam przegląd. Robię to u kumpla, więc sprawdzimy wszystko co się da.

Z dodatkowych planów, to kupić i wspawać w końcu końcówki wydechu oraz wykorzystać zestaw Meg'sa zakupiony już w tamtym roku. Czas mnie zawsze goni także dotychczas używałem tylko szamponu. Kupiłem nawet polerkę kilka miechów temu i ciągle leży w kartonie :decayed:

Aktualny przebieg 141 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziadku - próbowałem dowiedzieć się o ceny w ASO Skody. Najpierw wyceniono mi całą operację po czym jakiś burak z biura zaczął wymyślać, że ceny gratów i serwisu do OOOO będą droższe i że powinienem z tym jechać do ASO Audi... dałem sobie spokój.

BTW - rzadko który serwis porządnie spasuje Ci zderzak po wymianie rozrządu. Po prostu trzeba się troszkę postarać. Moje mechaniory tyle razy ściagały przedni pas, że zdążyli nabrać wprawy - jest gites :good:

Aktualny przebieg 141 000

Mało śmigasz Arturo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do swojej laleczki zalewasz olej 15w40 ???? :shocked

sorry pomyłka :wallbash: oczywiście chodziło o 5w40. już poprawione :cool1:[br]Dopisany: 08 Sierpień 2010, 18:46_________________________________________________

Najpierw wyceniono mi całą operację po czym jakiś burak z biura zaczął wymyślać, że ceny gratów i serwisu do OOOO będą droższe i że powinienem z tym jechać do ASO Audi... dałem sobie spokój.

Zawsze jakiś "burak" się znajdzie i będzie chciał pocwaniakować.

Nie wiem czy to od grudnia aż tak podrożało no ale mi w Seacie wyszło sporo taniej niż ty podawałeś więc może "gra warta świeczki" no chyba że każdy serwis ma swoje ceny i w innym mieście w ASO Seata mogą być inne ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zadzwonię do VW i Audi i zapytam czy 1800zł/2900zł to full opcja rozrządu razem z filtrami i olejem - wtedy będziemy mieć pełny obraz. Jeśli okaże się, że za standardowy przegląd trzeba będzie dopłacić - to w tym momencie ASO Skody/Seata robi się ciekawą altenratywą. 450zł robocizna (fakt, że bez ruszania paska zewnętrznego), części do tej operacji załatwiam sobie sam czyli 240zł na filtry + 140zł olej + 630zł rozrząd = 1460zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualny przebieg 141 000

Mało śmigasz Arturo :)

HYHYHY

Wiesz. Wyjeżdżam w trasę w niedzielę wieczorem i wracam w piątek. Naprawdę jeżdżenie w weekend to moje ostatnie z możliwych zajęć.

I tak nie jest źle. w 2 lata zrobiłem niuńką 28 tysi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny dotarły, w piątek montaż :decayed: Jeśli się nie ułożą do końca sierpnia to na ogólnopolski przyjadę allroadem :naughty:

handr.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek a na czym teraz stoi autko- pamietam że s line strzebałeś a szukać mi się nie chce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest przód Neuspeed -50 i tył H&R -30 przy czym są to sprężyny od Q więc pupa poszła 10mm wyżej w stosunku do oryginalnych sprężyn 1BE. Nowe springi są dla FWD >1050kg, ściągają przód i tył równo po -35mm... W związku z tym, że przód siedzi idealnie zastanawiam się czy nie przełożyć tylko tyłka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest przód Neuspeed -50 i tył H&R -30 przy czym są to sprężyny od Q więc pupa poszła 10mm wyżej w stosunku do oryginalnych sprężyn 1BE.

A widzisz... mowiles, ze sprezyny od FWD i Q to to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fly, sprężyny dla tej samej kategorii wagowej są takie same dla FWD i Q. Czyli gdybym w swoim AVF miał Q dochodzi waga Torsena i byłaby to inna kategoria wagowa i inne springi... Nie ma chop-siup, trzeba to dokładniej planować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, okej :)

Ja powaznie mysle nad jakims innym zawiasem u siebie... nie do konca podoba mi sie charakterystyka 1BE, slabo wybiera dziury :rolleyes:

Musze przejechac sie na 2-3 roznych gwintach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, okej :)

Ja powaznie mysle nad jakims innym zawiasem u siebie... nie do konca podoba mi sie charakterystyka 1BE, slabo wybiera dziury :rolleyes:

Musze przejechac sie na 2-3 roznych gwintach :)

Nie ma to jak test w polu :)

Bartek nic z tego nie rozumiem :)

Co masz teraz orginalne ?Sprezyny czy amory ? albo nic z tego ?

Mam ori amorki 1BE, sprężyny tylko wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, okej :)

Ja powaznie mysle nad jakims innym zawiasem u siebie... nie do konca podoba mi sie charakterystyka 1BE, slabo wybiera dziury :rolleyes:

Musze przejechac sie na 2-3 roznych gwintach :)

Nie ma to jak test w polu :)

Bartek nic z tego nie rozumiem :)

Co masz teraz orginalne ?Sprezyny czy amory ? albo nic z tego ?

Mam ori amorki 1BE, sprężyny tylko wymieniłem.

hej wymiana paska w 1.9tdi w aso w krosnie wszystkie rolki nowe ori pasek napinacze i terostat z robocizna 1530zl

tyle placil moj znajomy jeszcze dostal 6% rabatu chyba

tutaj co kraj to obyczaj :wink4:

ale fajowe sprezyny :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...