Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odkręceniem kół


ems

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie nowych opon zimowych pojechałem dziś na wymianę kół letnich na zimowe. Podczas wymiany pojawił się problem z odkręceniem felg aluminiowych. Poprzednicy tak dopierdzielili koła, że pistoletem nie szło odkręcić kilku śrub. O ile standardowe śruby, które nie chciały się poddać pistoletowi poszły po zastosowaniu standardowego klucza i odpowiedniej przedłużki o tyle pojawił się problem z odkręceniem 2 śrub zabezpieczających ... Pistolet nie daje rady a po zastosowaniu dłuższego ramienia zabezpieczenie ześlizguje się (specjalny klucz-nasadka już zaczyna się wyrabiać) Zabezpieczenie typu:

28018.jpg

28018-part.jpg

Macie jakieś pomysły jak podejść do sprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie pomorze to trzeba przyspawac nakretke do tych srub i tak odkrecisz ale wiadomo alusy w calosci nie oslonisz przed uszkodzenie powstalym od spawania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nic podobnego dziś miałem ten sam problem;/ nie mogłem odkręcić jednej zwykłej szpilki żadna rura ani pukanie nie pomogą zresztą z czym do kobiety :shock3:;) wiec trzeba poświęcić tą śrubę. Zapunktować możliwie jak najbardziej na środku i cienkim wiertłem rozwiercać na początek ok 1 cm potem grubszym i tak do wiertła o średnicy z 1 mm mniejszej od gwintu śruby. musisz wywiercić taki otwór żeby dowiercić się do miejsca zaczęcia się gwintu tylko UWAGA nie za głęboko bo jeśli nie wiercisz idealnie na środku to zniszczysz felgę. Gdy wywiercisz otwór główka będzie na tyle osłabiona że lekkie puknięcie spowoduje jej oddzielenie się od gwintu wtedy zdejmujesz koło a wystającą ok. 1 cm śrubę tzn. sam gwint wykręcisz dosłownie palcami ale lepiej użyj jakieś szczypce bo można się skaleczyć. jest to praktycznie zerowe uszkodzenie felgi jeśli dobrze wywiercisz. Powodzenia! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dospawanie zapewne w większej bądź mniejszej cześci może uszkodzić felge więc to chyba ostateczność.

Uważaj żebyś tylko nie urwał łebka śruby (ja kiedyś tak odkręciłem śrubę że łepek się ukręcił, gwint został i z tym już nie kombinowałem tylko pojechałem do mechanika - z tego co pamiętam z 2-3 stówki pękły bo cośtam jeszcze musiał wymienić nawiercac etc - chyba że taki he-man jestem:) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby są już zdjęte. Kosztowało mnie to około 35 pln za śrubę, przełożony wyjazd z urlopu ze względu na nagłe opady śniegu i brak trakcji z tym związany oraz trochę nerwów na poprzednio montujących koła. Nie chce żeby to zabrzmiało jak reklamowy post jednak firma http://a4-klub.pl/dolnoslaskie-37/stylauto-com-pl-250172/ dała sobie radę z moim problemem :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cienkim wiertłem rozwiercać na początek ok 1 cm potem grubszym i tak do wiertła o średnicy z 1 mm mniejszej od gwintu śruby. musisz wywiercić taki otwór żeby dowiercić się do miejsca zaczęcia się gwintu

no przy tym trochę czasu i wierteł pójdzie:) ja przerabiałem spawanie nie raz. dobry spawacz da rade...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba sobie zalatwic drugi komplet kol na zime, np ze stalowkami i samemu zmieniac. Nigdy nie bedzie problemu z odkreceniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...