Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Mam słabe hamulce co moze być nie tak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam problem bo kupiłem 8 miesiecy temu a4 tdi 1.9 90ps i na poczatku miałem bardzo ale to bardzo słabe hamulce wiec wymieniłem tarcze przód i tył oraz klocki przód i tył i po wymianie hamulec sie troche poprawił ale myśle ze to i tak nie jest to co powinno być. Nie jezdziłem inna a4 zeby zobaczyc róznice ale jechałem golfem 4 brata i renault clio i maja 100 razy leprze hamulce od mnie u nich wystarczy lekko nacisnąć pedał hamupca i auto staje "dęba" a u mnie trzeba mocniej i więcej wcisąć tego hamulca zeby auto zaczeło hamować. Co moze być nie tak pomóżie myślałem ze moze zacicki lub coś innego czy w waszych a4 tez są nie zaciekawe hamulce?

Opublikowano

czesc, zacisk to tylko kawalek metalu, ale na twoim miejscu sprawdzilbym recepturki i uszczelniacze na zaciskach, jezeli sa sparciale i popekane wowczas do cylinderka i prowadnic mogl sie dostac nalot i powoduje to zmiejeszenie efektywnosci hamowania. Jezeli tam jest wszytko ok, to kiedy byl wymieniany plyn, jezeli przebieg masz duzy a informacj o wymianie plynu brak, to moze warto w to zainwestowac, ja jednak stawialbym na zapieczone cylinderki o prowadnice. u mnie hamulce pracowaly ok a i tak prowadnice na tyle mialem zasztywniale :( Pozdrawiam Jocker01

Opublikowano

nie możesz porównać hamulców z golfa 4 bo każdy ma problem przy pierwszym hamowaniu tam hamulce są rewelacyjne aż trudno się przestawić na delikatniejsze operowanie pedałem hamulca co do naszych audiczek moje hamulce są bardzo dobre i nie wiem jak hamują twoje ale przyczyna może tkwić w zapieczonych hamulcach choć różnica nie będzie aż tak odczuwalna i w serwie hamulców mała nieszczelność może powodować osłabienie hamulców :wink4:

Opublikowano

- wymienić płyn hamulcowy

- wyjąć, rozebrać i przeczyścić zaciski i założyć zestawu naprawcze,

- przeczyścić prowadnice (wyjąć nakrętkę z harmonijkową gumką)

u mnie po takiej operacji hamowanko super :th:

Opublikowano

ja tez na poczatku mialem wrazenie, ze moje hamulce nie domagaja. pojechalem nawet do warsztatu. jednak okazalo sie, ze hamulce sa "brzytwa". po prostu musisz nauczyc sie nimi odpowiednio operowac :).

Opublikowano

dokladnie tak jak koledzy pisza jesli to nie pomoze to zostaje tylko serwo wymienic. u mnie hamulce tez brzytwa nie dawno wymienoialem tarcze klocki tyl przod kaplet plyn i uszczelniacze. Najlepiej podjedz na stacje diagnostyczna niech ci zrobia prube hamowania na rolkach i bedziesz wszystko wiedzial

Opublikowano

Dzieki koledzy wymienie płyn i te wszystkie uszczelki w zaciskach i zobaczymy czy to pomoze moze to płyn hamulcowy bo jezdze prawie rok i od kad go kupiłem nie był wymieniany

Opublikowano

moze być też sytuacja że słabo tłoczki dociskowe odbijają lub się zacinają i musisz wiekszej siły użyć żeby zaskoczyły

Opublikowano

Moje hamulce równiez, moim zdaniem, nie pracuja tak jak powinny.Mój ojciec ma A4, 3 lata starsza i aż boje się nim jeździć, bo ma hamulce przy których mozna nos na szybie roztrzaskać.Mój hamulec jest twardy, a pomimo wymiany tarcz i klocków mechanik mówi, ze jest wszystko ok i nie widzi powodów do zmartwień

Opublikowano

Cześc wam a ja niechce się przechwalac ale powiem tak, wiadoma rzecz że to wszystko co opisaliście ma wpływ na chamowanie, lecz proponuje wcisnąc pedał chamulca podczas obrotów silnika jeżeli bedzie systematycznie wchodził w podłoge to diagnoza jest jedna--- padnięta pompa chamulcowa, można wymienic simeringi ale to zazwyczaj niewypala najlepiej kupic nowy zamiennik i bedzie chulac

Opublikowano
najlepiej kupic nowy zamiennik i bedzie chulac

witam,

jakie mniej więcej koszta wymiany pompy, mam ten sam problem, zrobiłem z hamulcami wszystko co powyżej plus jeszcze nowe klocki textara plus nowe tarcze ate wymiana płynu odpowietrzenie zestawy regeneracyjne itd i ciagle hamulce nie są takie jakie być powinny, w przyszłym tygodniu jade na sprawdzenie serwa, pompy itp i tak mnie ciekawi ile moge wybulić... :confused4:

pozdro

Opublikowano

Pompa z zamienika to koszt od 150 -250 zł tylko co z jakością :gwizdanie: a zestaw naprawczy to 40 zł

pytanie czy warto ryzykować życie :mysli:

Opublikowano

HMMM,

Ja już nie wiem nic, mam takie objawy że pedał hamulca jest dziwny raz miekki i nie hamuje dopiero po dociśnięciu do końca a raz jest twardy i trzeba go mocno wciskać, a jeszcze innym razem hamuje w miare ładnie pedal wchodzi płynnie z lekkim oporem, byłem u mechanika stwierdził że serwo jest dobre bo po napompowaniu na zgaszonym silniku i po zapaleniu wchodzi ladnie w podłoge, ogólnie to za bardzo nie widział problemu, twierdził że hamuje nie najgorzej ale ja wiem że nie jest dobrze i to nie jest tylko moja opinia, więc nie wiem czy to pompa czy to serwo jak to sprawdzić, zna ktoś może jakiś warsztat w okolicy warszawy najlepiej od strony ząbek marek w których był z hamulcami i mechanik był bardziej zorientowany, wymiana serwa mnie przeraża ponieważ w serwisie powiedzieli za nie 900zł!!

pompa 200 zł kupił bym bez problemu gdybym tylko wiedział że to na pewno to...

ogólnie to nie obraźcie się panowie ale to chyba moja ostatnia a4... ciągle jakieś problemy jak podliczyć to co w nią włozyłem to miałbym już dwa razy lepszej klasy samochód, znajomy ma lanosa z którego wyciska siódme poty kupił mniej wiecej w tym samym czasie co ja zrobił tyle samo kilometrów i wsadził w niego może z 500 zł a ja... po 4000 zł przestałem liczyć...

załamać sie idzie...

Opublikowano
poziem
...proponuje wcisnąc pedał chamulca podczas obrotów silnika jeżeli bedzie systematycznie wchodził w podłoge to diagnoza jest jedna--- padnięta pompa chamulcowa...

To chyba niemożliwe, bo pod pedałem hamulca masz wyłącznik. Jak wciśniesz gaz i hamulec to komputer od razu dostaje sygnał, że hamujesz. Co w związku z tym??? Odcina gaz, bo sygnał zatrzymania auta jest ważniejszy pod względem bezpieczeństwa i auto spada do wolnych obrotów.

Radzę spróbować z ciekawości :naughty:

Opublikowano

HMMM,

Ja już nie wiem nic, mam takie objawy że pedał hamulca jest dziwny raz miekki i nie hamuje dopiero po dociśnięciu do końca a raz jest twardy i trzeba go mocno wciskać, a jeszcze innym razem hamuje w miare ładnie pedal wchodzi płynnie z lekkim oporem, byłem u mechanika stwierdził że serwo jest dobre bo po napompowaniu na zgaszonym silniku i po zapaleniu wchodzi ladnie w podłoge, ogólnie to za bardzo nie widział problemu, twierdził że hamuje nie najgorzej ale ja wiem że nie jest dobrze i to nie jest tylko moja opinia, więc nie wiem czy to pompa czy to serwo jak to sprawdzić, zna ktoś może jakiś warsztat w okolicy warszawy najlepiej od strony ząbek marek w których był z hamulcami i mechanik był bardziej zorientowany, wymiana serwa mnie przeraża ponieważ w serwisie powiedzieli za nie 900zł!!

pompa 200 zł kupił bym bez problemu gdybym tylko wiedział że to na pewno to...

ogólnie to nie obraźcie się panowie ale to chyba moja ostatnia a4... ciągle jakieś problemy jak podliczyć to co w nią włozyłem to miałbym już dwa razy lepszej klasy samochód, znajomy ma lanosa z którego wyciska siódme poty kupił mniej wiecej w tym samym czasie co ja zrobił tyle samo kilometrów i wsadził w niego może z 500 zł a ja... po 4000 zł przestałem liczyć...

załamać sie idzie...

kolego,

auto nalezaloby wziasc na rolki, i sprawdzic jak to wyglada w rzeczywistosci

jezeli wyniki beda slabe, do sprawy nalezy podejsc metodycznie,

docierales klocki oraz tarcze po wymianie? czy od razu robiles testy?

dla zdiagnozowania sprawnosci ukladu, sprawdzilbym cisnienie w ukladzie hydraulicznym, jezeli bedzie wlasciwe to eliminuje pompe hamulcowa, oraz serwo oraz szczelnosc i zapowietrzenie ukladu podjedz do dobrego warsztatu beda wiedzieli o co chodzi

jezeli wartosci beda odbiegaly od normy wrocilbym do pompy lub serwa, jezeli beda prawidlowe wtedy na tapete zaciski

dopiero wtedy wydawalbym dalsze kwoty

a z ciekawosci, ile dales za samochod i gdzie ( komis, import,itp) od kogo kupowales?

Opublikowano

Witam,u mnie też coś nie tak.Kilka razy miałem tak,że jak auto postało to przy pierwszym hamowaniu ,po około 100 m jazdy jakby w ogóle nie było hamulca,dopiero przy końcowym położeniu pedału łapie.Pedał wchodzi miękko,nie ma oporu jak przy zapowietrzonym układzie.

Opublikowano

Czy przy wciskaniu pedału hamulca jest twardy, czy gumowy w odczuciu nogą?

Jeżeli gumowy to prawdopodobnie powietrze w układzie lub nieszczelność, jeżeli schodzi pod oporem nogi do podłogi.

Jak twardy, ale łapie zbyt głęboko to obstawiam pompę hydrauliczną- miałem to w Pasku B4.

Na samym początki zawsze zacząłbym od odpowietrzenia wszystkich kół i siłownika wysprzęglika, bo dostaje płyn z tego samego zbiorniczka.

Opublikowano

Czy przy wciskaniu pedału hamulca jest twardy, czy gumowy w odczuciu nogą?

Jeżeli gumowy to prawdopodobnie powietrze w układzie lub nieszczelność, jeżeli schodzi pod oporem nogi do podłogi.

Twardy na pewno nie jest .Płynu nie ubywa.

Gdzie jest ten siłownik wysprzęglika?

Opublikowano

Proponuję dobrze odpowietrzyć cały układ zaczynając od najdalej położonego koła od pompy hamulcowej.

Jak jest sprężysty to jest powietrze. Przepompuj cały płyn i zalej go nowym.

Wysprzeglik w 2,5 tdi nie wiem, gdzie jest, ale musi być przykręcony do skrzyni biegów zaraz za kołem dwumasowym sprzęgła.

NIech ktoś inny podpowie, czy jest od góry czy od spodu auta...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...