Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie macie przebiegi swoich 2.0 TDI spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przebieg 210 tys z roku 2008 b8 2.0 CAGA wymieniony pierwszy rozrzad na tych kilometrach slychac ze dwumasa daje o sobie juz znac i lada chwila bede ja wymienial mam tylko taki maly problem poniewaz wymienilem przy rozrzadzie ruzniez paske wielklinowy rolke prowadzaca paska wileklinowego i napinajaca sparwdzilem lozysko alternatora i jest ok problem polega na tym z ekiedy poleje woda na pasek wieloklinowy zaczyna cos stukac a nei piszczec jak to przy salbo napuietym pasku i pytanei czy to mzoe byc pompa wspomagania ?

i jak tak to jak ja sprawdzic bow iem z epocztki b8 to balaczka wspomagania

Opublikowano

Też odczuwam bolączki wspomagania :) powoli zaczyna ciężej chodzić kierownica. Czy orientuje się jaki jest koszt takiej pompy?

Opublikowano

koszt takiej pompy wspomagania do CAGA na popularnym portalu to od 200 do 350 zeta ma takie pytanie co morze byc powdem klekotania metalicznego tak jak by sei cos sypalo po polaniu paska wieloklinowego woda przypomne nowy apsek nowy napinacz nowa rolka prowadzaca i sprzegielko laternatora sprwadzone sprawne pomocy

Opublikowano

A nie jest to kolego przypadkiem dwumas? Dobrze zlokalizowałeś miejsce z którego idzie głos?

Opublikowano

W moim CAGC 150 tys przebiegu ,mam od dwoch i pol miecha ,wymienilem olej ,teraz filtry i rozrzad ,narazie wszystko si ,nic nie zauwazylem ;)

Opublikowano

tak kolego dwumas swoja droga a to o czym pisze cos jak by alternator pompa wspomagania lub napinacz ktury byl wymieniony na nowy a zrobilem na nim jakies 2000 km dopiero z tego co sie zorjentowalem te napinacze a jest zlaorzony orginal nei siadja tak szybko jak wczesniejsze co powduje piszczenie

Opublikowano

Przemek, coś ci się może sypało w EXEO?Mam przebieg 48000km aktualnie aqu padł ..

Bilans 3latka

bylo nielaczenie wtyczki od podswietlania lusterka oslonki przeciwslonecznej

zalewalo mi cos silnik wycieraczki klapy (wycieraczak chodzila mimo wylaczenia - chwilowo tylko doszczelnilem /chyba uszczelka przy szybie przy wycieraczce jest nieszczelna - uszczelnilem doraznie /chwilowo nie mam czasu rozbieraz i myslec nad tym/)

byla niedokrecona opaska weza powietrza dochodzacego do T od filtra pow

klocki przod i tyl raz

kilka razy oleje, filtry wycieraczki

opony sie koncza

raz dolewalem olej

kilka razy zarowki krotkich, postojowych i pods tablicy rej

Zdarza sie ze pojawia sie falszywy komunikat o spalonej zarowce

105tys przebiegu (w wiekszosci robionych po mieszanych odcinkach ale po 400-450km)

Skrzynie chodza ciezej jak jest zimne auto zima (skrzynia exełowa "6tka" jest z a4b7)

Sprzeglo jest z a4b7 (wiec doswiadczenia dobre czy zle posiadaczy b8 nie dotyczy exea i odwrotnie)

Na wolnych obrotach gubi temperature zima (to znana przypadlosc silnikow 2.0tdi cr w vwgrupie)

Nie mam gwarancji 5letniej (formalnie powyzej 2 lat masz o ile wiem ubezpieczenie od awarii *)realizowane przez seat PL a nie gwarancje producenta/czyli nie mozesz chyba naprawisz 3latka we Francji bo tam akurat byles na wakacjach/... nie wiem czy zakres ochrony po 2 latach nie ulega zmianie)

Pozdrawiam,

Przemek

*)takie ubezpieczenie mozna kupic dla kazdego pociotka vw (bedzie realizowane w seacie) ale prxzebieg na starcie "gwarancji" jest max chyba 150tys

Opublikowano

Mam zrobione u siebie prawie 200tyś mam manualna 2.0 170 CAHA i mam pytanie jak z wymiana oleju w skrzyni, bo chyba powinno się wymienić? i autko mam od niedawna musze wymienić olej w silniku, bo był, co 30tyś.a teraz myślę, co 15 tyś tam był Castrol do tej pory a jak myślicie, jaki lać?

Zawsze wyłączam ogrzewanie włączam dopiero jak silnik uzyska 90 stopni. Jakoś pali mi na mieście około 8.5 litra zimą na 225/55/16 a o ile może wzrosnąć spalanie na 225?40?18?

Ile wam pali CAHA potem już latem?

Poprzedni właściciel wymieniał rok temu turbinę i kolektor wydechowy a coś mi piszczy pasek od wspomagania na luzie a jak lekki daje opór kierownicą nic niesłychać, co to może być? Za słabo naciągnięty pasek? Takie wycie..

Znajomy miał problem ze skrzynia okazało się ze olej nie był wymieniany w niej i po wymianie oleju było lepiej. Odpukać pomogło...

Opublikowano

Oleje do skrzyni powinno się wymieniać co 5 lat lub 100 tys km. tak zalecają w większości producenci olejów, jednak producenci naszych samochodów wymianę przewidują dopiero przy awarii skrzyni bo dla nich lepiej jak się szybciej zespuje

Co do oleju silnikowego to oczywiście że lepiej wymieniać co 15 tys.km i zalej coś lepszego od Castrola, masz tu cały wątek o olejach przeczytaj z 5 ostatnich stron wątku i będziesz wiedział co zalać: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/index345.html#post3396551

Opublikowano

to zalezy... liczmy: wymiana oleju z filtrami i robota to ze 250pln poza ASO i 500 w ASO oraz z dojazdem do mechanika, czekaniem operacja i powrotem jakies 1,5h/na jeden raz/... przy 200tys przebiegu rozchodzi sie wiec o 6,6 wymian wiecej

Zakladajac, ze 2 odbeda sie w aSO po 500 zyla a reszta poza aso za 250zyla mamy

ponad 2tys PLN wiecej wydane na serwisy, 10h czasu straconego (w ktorym przeciez ktos moze zarobic pieniadze czy spedzic milo czas)

200tys to te auta przeciez na wymianach co 30tys przejezdzaja i tak /pozostajac bez stanu "zaraz sie rozlece"/ (podobnie jak fordy, ople itp - bo te standardy LL wszyscy przeciez praktycznie wprowadzili).

Nie mowie, ze wymiana co 15 vs 30tys jest bez znaczenia dla zywotnosci/bezawaryjnosci silnika tylko nie wiem czy to ma sens ekonomiczny

Poza kryterium ilosci km jest ktryterium czasu (2 lata o ile pamietam) i tego pilnuje "komputerek".. ktos pisal w innym watku, ze dodatkowo "komputerek" uwzglednia inne czynniki - jezeli np uwzglednia srednie obroty, srednio pokonywane odcinki itp to po co wychodzic przed szereg? Kazdy ma rozum i rozumie, ze jak jezdzi po miescie w odcinkach po 5km to jest inaczej niz ten kto jezdzi 90% km w odcinkach po 500km

Co do oleju w w skrzyni biegow manualnej to ten olej nie miesza sie z paliwem, powietrzem itp.. nie pracuje w ekstremalnych temperaturach, nie musi byc "przepychany" pod cisnieniem by zapewnic poduszke olejowa dla turbiny czy panewek... nie wiem dlaczego mialbym go np wymieniac teraz w aucie 3 letnim co ma akurat troche ponad 100tys przebiegu

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Dużo zależy ile ktoś robi km rocznie i i ile zamierza tym autem jeździć bo do 200 tys. to każdy silnik wytrzyma nawet jak by na 15W40 jeździł. Ja twierdzę że pozorne oszczędności kiedyś się zemszczą i przekonałem się o tym wiele razy nie na swoim przykładzie na szczęście. W swoich autach wymieniam oleje co 15 góra co 20 tys km(w busach) i np. moje fordy transity 2.2 TDCi mają już przejechane ponad 300 tys km. i jeżdzą i mają się dobrze a u znajomych na warsztat co chwile trafiają 2.2 z zajechanymi motorami po 200 tys. no ale teraz producent wymiany oleju w busach nawet co 50 tys.km zaleca:facepalm: Mam jedno C6 z 2005r 2.7 TDI które ma już 500 tys najechane i silnik nie dotykany, wtryski, napinacze, DPF fabryczny, a na te z początku produkcji wszyscy ponoć narzekają, a ja jakoś nie mogę, więc myślę że ten stracony czas i pieniądze w serwisach mi procentują dłuższą bezawaryjną ekspluatacją. Co do oleju w skrzyni to nie chce mi się kolejny raz tego samego pisać i bez sensu dyskutować, ale ja jeszcze wiecznych olejów które nie tracą swoich właściwości pod wpływem czasu i pracy nie widziałem, za to widziałem oleje spuszczane ze skrzyń po 10 latach czy 200 tys km przebiegu i były jak woda i czarne jak smoła. Ja u siebie zawsze w skrzyni czy to automat czy manual olej wymieniam, a do manuala ilość oleju wchodzi nie wielka więc koszt śmieszny w porównaniu do ewntualnej naprawy, więc wolę dmuchać na zimne i to mi się sprawdza póki co więc przy tym będę obstawał.

Opublikowano

Witam!

panowie wieczorkiem opiszę kilka usterek po 2 latach użytkowania swojej b8, teraz na szybko proszę o info: ile litrów wchodzi płynu/koncentratu chłodniczego (jakie proporcje g12) do 2.0 CAGA oraz ile litrów do skrzyni manualnej (mile widziana nazwa/producenta) czyli kawa na ławę. Dzięki

Opublikowano

Płynu chyba coś koło 7,5 litra wchodzi w cały układ, koncentrat jak rozrobisz z wodą 1:1 to będziesz miał płyn do -36. Co do oleju do skrzyni to chyba standardowo do manuala 2.25 litra wchodzi więc 3 litry kupisz to starczy i jeszcze zostanie. Możesz kupić ori w ASO ale tani nie jest. Ja leje Motula 75W90 z norma GL-5 i chodzi na nim skrzynia, torsen i most tylny.

Opublikowano

Witam posiadam audi a4 allroad b8 zakupione od nowosci w salonie w czerwcu 2012 po przejechaniu 6 tys wymiana kompletna sprzegła i pol skrzynki bo byly stuki i dziwne dzwieki autko ma przejechane teraz 30 tys i jutro przeglad padl czujnik od plynu do spryskiwacza swieci caly czas brak plynu !!pozdrawiam

Opublikowano

Zacytuje jeszcze część tekstu kolegi PRZEMEKC z wątku o olejach (całość do przeczytania tu: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/index346.html ) na temat ochrony silników z DPF-em i tego jak wydłużone okresy wymiany oleju mogą działać na nasz silnik.

Odnośnie tego co pisałem wyżej na temat wymiany oleju co 30 czy 50 tys km:

"Nowoczesne silniki diesla są w większości zalewane olejem C3 z uwagi na DPF-y jednak trzeba zwrócić uwagę że wyników testów wykonywanych dla każdego oleju (PAO/ester) -> 5W-40 C3 oraz 5W-30 spełniający np. normy VW 504/507 + najnowsze normy BMW LL-04 i MB 229.51 już w temp 75C mają o ~30% gorszą ochronę przeciwzużyciową (mimo wyższego HTHS wyższego 3,5 )

od 5W-30 spełniającego API SM oraz ACEA A5/B5 ale nie odchudzonego z dodatków ochronnych w celu spełnienia C2/C3 – daje do myślenia prawda?

DPF- to niestety nie najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o zabezpieczenie silnika pod względem doboru oleju o bardzo dobrych właściwościach smarnych.

Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

• Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

• Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

• Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.

Zwykle charakteryzuje się ACEA C1/C4 niskim SAPS, lub ACEA C2/C3 Mid SAPS

Trzeba też zwrócić uwagę na okres wymian oleju który zależy od użytkownika ale ja bym robił to częściej niż co 15kkm - szczególnie, że dzięki DPF należy stosować oleje C2/C3 które niestety wypadają gorzej w ochronie przed zużyciem, mają niższe TBN itd co nie sprzyja radzeniu sobie z sadzą skutecznie na długich przebiegach. Sadza dobrze smaruje. Jednak nie znaczy to, że olej staje się w miarę używania coraz lepszy. Olej czernieje, bo przenikają do niego produkty spalania paliwa, m.in. sadza. Szczególnie szybko zmienia kolor oleju w dieslach. Jedną z właściwości oleju jest rozpraszanie cząsteczek sadzy i utrzymywanie ich w zawiesinie. Tzw. liczba TBN (całkowita liczba zasadowa) jest w przypadku nowych olejów inna dla każdego z produktów. W każdym przypadku maleje jednak w miarę, jak olej się starzeje i pochłania coraz więcej produktów spalania. W pewnym momencie olej przestaje już pochłaniać kolejne porcje sadzy. Efekt? Szlamy i nagary odkładają się w silniku. Zawartość sadzy powoduje, że olej staje się mniej odporny na skrajne temperatury. Wprawdzie (szczególnie gdy nie występują ekstremalne obciążenia) smaruje części, do których dociera, jednak przestaje chronić elementy silnika przed korozją. Mogą też pojawić się problemy z „transportem”: kiedy lepkość oleju w miarę zużycia rośnie, to do wielu miejsc (np. głowicy) dostaje się go za mało. Jeśli zaś maleje (olej staje się rzadszy), metal trze o metal.

To, jak szybko olej przestaje działać, zależy od warunków jazdy.

Interwały serwisowe obliczane są z zapasem, z reguły 10-procentowym. Jeżeli używamy auto w przeciętnych warunkach, niewielkie opóźnienie wymiany nie spowoduje katastrofy. Co innego, gdy warunki są trudne: olej trzeba wymieniać częściej.

Każdy kolejny % ON w oleju silnikowym degraduje lepkość większości olejów (tylko najnowocześniejsze 100% syntetyki PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON) co pogarsza ich właściwości smarne = przyspiesza zużycie silnika/turbiny - to dotyczy wszystkich silników (z Pb to zjawisko również występuje) ale szczególnie aut gdzie występuje "wypalanie" DPFa bo wtedy do oleju silnikowego ma prawo trafić więcej ON.

Wraz z przebiegiem rośnie zawartość sadzy w oleju co łatwo stwierdzić po kolorze oleju i jego klarowności - każdy kolejny % sadzy w oleju silnikowym zwiększa tarcie wewnętrzne oleju, pogarsza jego pompowalność w niskich temp (co wydłuża czas suchego rozruchu), zanieczyszczenie silnika oraz podwyższa emisję/popioły z oparów oleju co oprócz szkody dla silnika/turbiny nie służy również systemowi kontroli emisji i DPF.

Lekarstwem na zagrożenia z p. 1-2 w związku z najnowszymi eko-trendami wymuszającymi stosowanie coraz szczelniejszych filtrów cząstek stałych w autach z silnikami diesla mają być oleje, które ***:

a) obniżona lepkość (głównie 5W-30) z racji konstrukcji/spasowania silnika oraz wymogów coraz niższego spalania/emisji

B) obniżona zawartość dodatków smarnych jak ZDDP chronią przed kontaktem metal-metal i zużyciem - szczególnie w momencie kiedy lepkość oleju jest niewystarczająca dla zapewnienia ciągłości/grubości filmu olejowego, odpowiedniego smarowania a to szczególnie ważne w silnikach o dość wysokiej mocy osiąganej przy stosunkowo niskich rpm,

c) obniżone TBN oraz ilości detergentów/dyspersantów (ich skuteczność spada wraz z czasem/przebiegiem) szczególnie ważnych w kwestii odprowadzania sadzy z oleju silnikowego do filtra oleju, obniżona ochrona antykorozyjna co rodzi dodatkowe ryzyko przy tankowaniu ON gorszej jakości / o wyższej niż dopuszczalna zawartości siarki (z tym w PL nadal bywa różnie…)

B) oraz c) są wynikiem obniżania SAPS tych olejów z uwagi na żywotność systemu kontroli emisji / DPFy.

Jeśli masz DPF-a w Kia musisz iść na pewien kompromis = musisz dbać o silnik i oszczędzać DPFa = zalewać odpowiedni olej, najlepiej jednak dobrej/potwierdzonej jakości bo dwa oleje spełniające te same minimalne wymogi/normy nie muszą być nawet porównywalnej jakości a mogą znacząco inaczej dbać o silniki oraz DPFy. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na trwałość zarówno silnika jak i DPFa (a także np. pomp paliwa) jest jakość krajowego ON, którego nieprawidłowe spalanie generuje kwaśne opary często degradujące olej silnikowy przed założonym czasem/przebiegiem.

Jeśli nie masz filtra cząstek stałych – szukaj oleju o jak najlepszych parametrach/właściwościach smarnych… Nie zwracaj uwagę na normę ACEA C3….

Olejów Long Life a zwłaszcza olejów Low Saps niektórych producentów nie można stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF-a. Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF - jednak oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) ! Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne niż tradycyjne oleje pozbawione „eko” dodatków.

W skrócie podsumowując tę część - najlepiej szukać wśród ww. olejów takich, które ***:

• jak najwyższy TBN, realnie najbliżej 8 bo obecna technologia chyba tyle przy C3 jest w stanie uzyskać

• C3, czyli HTHS min 3,5 ale o jak najniższej lepkości w 100C aby minimalizować cyrkulację sadzy w oleju silnikowym w grubym filmie olejowym

• jeśli auto nie bywa mocno eksploatowane w terenie albo na autostradach to pewnie i C2 może mieć uzasadnienie (niższa emisja/spalanie i lepsze oddawanie sadzy do filtra oleju - powinny wydłużyć czas życia DPFa zatykanego podczas jazdy miejskiej a także zapewnią ochronę przeciwzużyciową w tym ograniczonym gronie olejów).

Jeśli chodzi o grubość filmu olejowego to naturalnie oleje PAO/ester *** niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.

Oleje wykonane w technologii PAO/ester również *** na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach co zimą i kiedy filtr oleju zacznie zapychać się sadzą - obniży czas obiegu oleju poprzez bypass w filtrze oleju - czyli bez filtrowania.

Problem jednak polega na tym, że zakładając PAO/ester jako kryterium podstawowe - wyeliminujemy większość ww. olejów z listy wyboru."

Opublikowano
...."

Co w przypadku wycięcia dpfu? Też należy lać olej z przeznaczeniem do silników z dpfem?

Opublikowano

No wtedy to już nie trzeba, bo nie musisz już dbać o DPF tylko można zalać olej lepiej dbający właśnie o silnik a nie o te eko badziewia. Poczytaj ostatnie strony tematu o olejach.

Opublikowano

Ok znalazłem chwilę czasu więc opisze kilka ustereczek. Zakup 2.0tdi CAGA 143tys. km marzec 2011, na dzisiaj 169tys km, tak więc zakup diesla nie był dobrym posunięciem ze względu na to jak życie się potoczyło, a potoczyło się tak, że nie mam konieczności pokonywania sporych odcinków jak kiedyś.

1. po zakupie na pierwszy rzut poszła wymiana gumy przy amortyzatorze lub stabilizatorze - nie pamiętam już dokładnie, ale przy niskich temperaturach słychać było jak coś bije na poprzecznych nierówności z tyłu auta. Dźwięk wrócił rok później, chciałem znów wyeliminować ten problem, ale sam się zakończył z przyjściem dodatniej temperatury. Obecnie znowu to samo, niebawem udaję się do mechanika.

2. Uszczelka pod kolektorem - wydobywał się dźwięk "świstu" spod maski przy dodawaniu gazu

3. DPF- wypalenie na trasie oraz z kompa nie powidło się, czyszczenie również, pozostała wycinka mechaniczna + programowa, przy okazji chip na 179km. Najgorsza usterka z tych którą miałem, auto w trybie awaryjnym, kopcenie jeżdżenie, dzwonienie, rozkminy cuda-wianki ;) Pozostałość po wycince kata i dpfu+chip jest taka, że występuje kopcenie przy mocnym depnięciu (turbo, przepływki, szczelność w dolocie, korekcje wtrysków itd wszystko sprawdzone i ok)

4. Przy wymianie rozrządu (160tys) została wymieniona również rolka od alternatora

5. Siłownik wlewu paliwa - na dniach wymiana

6. Ostatnio zacinają się tylne drzwi od strony kierowcy, otwieranie z pilota czasem działa czasem nie, muszę otwierać od środka - więc pewnie zamek

Wszystko wymieniam na bieżąco (olej co rok, płyn hamulcowy co 2, filtr kabinowy oleju co rok, teraz wymienię filtr paliwa+olej w skrzyni+płyn chłodniczy) co jeszcze? Chyba wszystko. Wiadomo - tarcz klocki gumy to aż śmiech pisać :D

Generalnie jestem zadowolony (odpukać) bo mogło być więcej zonków. Czekam z utęsknieniem na padnięcie dwumasu, wtrysków, turbo i tej pompy oleju po tym co tutaj przeczytałem, a znając moje szczęście pewnie tak będzie :/

Opublikowano

Nie matrw się, kupił byś beznynę to miał bys problem z braniem oleju:grin:

Dwumas dopiero koło 200 padnie, turbo i pompa oleju już nie są tak awaryjne jak w B7, a co do wtrysków to dużo zależy od jakości paliwa jakie lejesz.

Opublikowano
Nie matrw się, kupił byś beznynę to miał bys problem z braniem oleju:grin:

Dwumas dopiero koło 200 padnie, turbo i pompa oleju już nie są tak awaryjne jak w B7, a co do wtrysków to dużo zależy od jakości paliwa jakie lejesz.

AHA!! Zapomniałem dopisać! :) Co 10tys km litr dolewki oleju , ponoć norma, chociaż w moich poprzednich autach żaden nie brał...

Zawsze tankuję na BP - mam nadzieję, że tam najmniej chrzczą :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...