ernius Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Podczas jazdy kontrolka brak ładowania. Dojechałem do domu i zdjąłem osłonę z tylnej części alternatora, zdjąłem też szczotki. Komutator jest wytarty dość mocno, szczotki powinny jeszcze przewodzić ale alternator po pomierzeniu produkuje około 5.8 V. Co mogło się zepsuć? Pytanie drugie to czy aby w B6 AVF wyciągnąć alternator trzeba coś dodatkowo rozkręcać o wydaje mi się, że nie ma miejsca aby wyciągnąć dolną śrubę.
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Zazwyczaj jest tak ze jak pokazuje za wysokie napiecie to regulator napiecia jest walniety a jak za niskie to diody sa spalone.
alest Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Podczas jazdy kontrolka brak ładowania.Dojechałem do domu i zdjąłem osłonę z tylnej części alternatora, zdjąłem też szczotki. Komutator jest wytarty dość mocno, szczotki powinny jeszcze przewodzić ale alternator po pomierzeniu produkuje około 5.8 V. Co mogło się zepsuć? Pytanie drugie to czy aby w B6 AVF wyciągnąć alternator trzeba coś dodatkowo rozkręcać o wydaje mi się, że nie ma miejsca aby wyciągnąć dolną śrubę. ....obstawiam padnięty regulator napięcia, przy okazji jeżeli uzwojenia będą ok to do nowego szczotkotrzymacza wymień też pierścienie slizgowe jak je nazwałeś "komutator"... ...co do pytania drugiego to zadanie z demontażem alternatora masz ułatwione, ponieważ w AVF nie masz visco:wink:...
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 ja jak mialem male ladowanie to wzielem 3 ori regulatory na podmianke i napiecie bylo ciagle takie same wiec regulator odpada bo on ma wplyw jak napiecie jest za wysokie
alest Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 regulator odpada bo on ma wplyw jak napiecie jest za wysokie ....ciekawa teoria ale nie prawdziwa...
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 no to oswiec nas kolego ---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:47 ---------- info dla kolegi "alest" http://www.corsaclub.pl/download/regeneracja.pdf
alest Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 no to oswiec nas kolego---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:47 ---------- info dla kolegi "alest" http://www.corsaclub.pl/download/regeneracja.pdf ...przepraszam, ale jeżeli w zakresie możliwych do wystąpienia usterek w alernatorze budujesz swoją wiedzę na artykule (ciekawym ale niepełnym, ponieważ uszkodzenie regulatora powodować może zarówno przeładowanie jak i niedoładowanie) wybiórczo wskazującym tylko jedną lub dwie z nich, to nie pozostaje mi tylko nic innego jak odesłać Cię do lektury fachowej traktującej o działaniu alternatora i możliwych do wystąpienia usterkach (lub będzie prościej - celem "oświecenia" zapraszam do odwiedzenia elektrody) ...
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Elektroda podtwierdza moje slowa poszukaj i poczytaj ale nie chodzi tu o przyklady ze stronek tylko o to ze mowie z doswiadczenia mialem juz padniete regulatory i diody i tak sie obiawialy te uszkodzenia jak pisalem powyzej ale poczekajmy jak kolega usunie problem i opisze na przyczyne tego problemu.
alest Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 mowie z doswiadczenia mialem juz padniete regulatory i diody i tak sie obiawialy te uszkodzenia jak pisalem powyzej ...ja również piszę z własnego doświadczenia a zajmuję się tym od ładnych kilkunastu lat i niestety nie zgodzę się z regułą, że "jak pokazuje za wysokie napiecie to regulator napiecia jest walniety a jak za niskie to diody sa spalone", - dodam, że rano naprawialiśmy alternator od forda A127 (dawał napięcie rzędu 9,5-10,8V) - przyczyną tego był uszkodzony regulator (cena nowego 26zł) po wymianie napięcie jest na prawidłowym poziomie 13,6-14,0V...
ernius Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Opublikowano 1 Listopada 2012 Sprawa rozwiązana. Uszkodzony wirnik - uzwojenie, uszkodzone pierścienie. Naprawa 300zł. Czas naprawy alternatora - 2 godziny. Aby wymontować alternator trzeba odkręcić wentylator z visco kluczem imbusowym blokując koło.
alest Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Pytanie drugie to czy aby w B6 AVF wyciągnąć alternator trzeba coś dodatkowo rozkręcać o wydaje mi się, że nie ma miejsca aby wyciągnąć dolną śrubę. Aby wymontować alternator trzeba odkręcić wentylator z visco kluczem imbusowym blokując koło. ...na pewno mówimy o visco w AVF? <br /><br />
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się