Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Temperatura oleju - może chłodnica oleju ?


skalarx

Rekomendowane odpowiedzi

jak jest normalna temeperatura oleju na trasie? mój licznik dzisiaj pokazał ze 110 stopni :mysli: oczywiście dostał trochę w... Leciałem do przemyśla z CB i tylko chwilami schodziłem poniżej 140 km/h a momentami i ze 170km/h. Temperatura na zewnątrz ok 27 stopni. Auto jest na wirusie 145/320.

Czy zastanawiał się ktoś nad dodatkową chlodnicą oleju? czy jest taka potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem nad czym sie zastanawiasz ,taka temp oleju jaka miales jest ok i nie jest wcale ona jakos specjalnie wysoka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest normalna temeperatura oleju na trasie? mój licznik dzisiaj pokazał ze 110 stopni oczywiście dostał trochę w... Leciałem do przemyśla z CB i tylko chwilami schodziłem poniżej 140 km/h a momentami i ze 170km/h. Temperatura na zewnątrz ok 27 stopni. Auto jest na wirusie 145/320.

Czy zastanawiał się ktoś nad dodatkową chlodnicą oleju? czy jest taka potrzeba?

u mnie jak jade spokojnie mam 100-110 stopni, jak dam w palnik pokazuje nawet 130 przy ostrej jezdzie po miescie, takze 110 to dla ciebie raczej normalna temperatura, ja mam oryginalny wskaznik w liczniku i czerwone pole jest dopiero od okolo 170 stopni,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko :mysli: a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko :mysli: a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje.

nie no,... czekaj...

To już szybciej to 110 jest lepiej, płyn schładza olej, więc jak możesz mieć temperaturę płynu 90 a olej 80 ?

Z poprzednimi wypowiedziami, muszę przyznać, że jednak nie pamiętam dokładnie jaka powinna być temperatura oleju w R4 TDI.

Skoro mówicie, że około 100,110 to może tak być.. Ja sądziłem, że będzie około 100, a nie zwróciłem uwagi, że to po deptaniu było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko :mysli: a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje.

jak ja jezdze na normalnych odcinkach bez jakiegos deptania to temp oleju jest 80-90C...wszytsko zalezy od temp w ciagu dnia ,od dlugosci trasy i od stylu jazdy... silnik osiaga prawidlowa temp kiedy temp plynu ma 90C, a oleju 80C wtedy mozna pociskac furke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

110 przy deptaniu i cieplych dniach to normalna sprawa ....

ostatnio wymienilem sos na Motul i odziwo temp sosu nie przekraza 100 stopni [przy ostrym pałowaniu] :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymienilem sos na Motul i odziwo temp sosu nie przekraza 100 stopni [przy ostrym pałowaniu]

ano widzisz, tu utrafiłeś w istotę, dużo zależy od oleju. (nie to żebym wychwalał tego Motula, są pewno i lepsze :cool1: )

Ale jak już piszemy o temperaturze, to może warto podać jaki olej i jak długo na nim się jeździ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przejmuj sie taka temperaturą oleju

przy obciążeniu temperatura może spokojnie osiągnąć 130 stopni

wiec nie ma paniki

ale jak chcesz to zmien olej na motul, tak jak radza Koledzy

chłodnicę oleju i tak masz, tam gdzie jest przykręcony filtr oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pokazuje 80-90C nigdy więcej może jest za nisko :mysli: a może nawet mniej woda zawsze na 90 oczywiście jak się rozgrzeje.

jak ja jezdze na normalnych odcinkach bez jakiegos deptania to temp oleju jest 80-90C...wszytsko zalezy od temp w ciagu dnia ,od dlugosci trasy i od stylu jazdy... silnik osiaga prawidlowa temp kiedy temp plynu ma 90C, a oleju 80C wtedy mozna pociskac furke

110 przy deptaniu i cieplych dniach to normalna sprawa ....

ostatnio wymienilem sos na Motul i odziwo temp sosu nie przekraza 100 stopni [przy ostrym pałowaniu] :evil:

dodam że(bez chipsa) mój kąpie się w Motul-u i raczej się nie wyżywam.RACZEJ :rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak już piszemy o temperaturze, to może warto podać jaki olej i jak długo na nim się jeździ...

jezdzilem na Mobilu .. i czy mial przelatane 1000 km czy tez 10000 km to zawsze max temp to 110 stopni ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn schładza olej
chłodnicę oleju i tak masz
może warto sprawdzić :evil: :evil:

Ostatnio dowiedziałem się od swojego mechanika że jest w modzie wycinanie tej chłodniczki ( podejście oszczędnościowe).

Kosztuje ona chyba z 400zł ( moge się mylić) a lubi się psuć - przeciekać

Więc warto zobaczyć czy się ją ma ( może poprzednikowi było szkoda kasy )

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli temp. oleju osiągnie 130 to już jest po oleju. Robi się z niego woda i silniczewk zatarty jak trezba.

Pomaga zdjęcie osłony silnika, temp 10* w dół. lub chłodniczka oleju oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akcje zaczynają się od 120 w góre..niektórzy jeżdżą i w rajdach i mają po 150 stopni i silniki nie padają :shocked::blink: temperatura prawidłowa od 90 do 110st. (od 130 to olej do wymiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do AVG powinna podejść przejściówka od VR6 tego typu:

http://www.allegro.pl/item408359187_podstawka_pod_filtr_oleju_mocal_nowka_od_re5pect.html

Do tego przewody w oplocie i chłodnica oleju w miejscu SMIC (oczywiście macie już FMIC więc tam jest pusto :polew:)

Problem z chłodzeniem oleju znika na zawsze.

W słabszych PD i VP z pompą oleju napędzaną łańcuszkiem (ASV, ALH, AHF, AGR i podobne) dajemy chlodnicę oleju od PD 130/150 KM (AWX, AVF, ASZ, ARL, BPX, BTB, BLT) wraz z wężami do wody i śrubą mocującą do podstawy filtra. Problem też jest skutecznie zażegnany tak do ok. 200 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...