Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzywiona kierownica


witjacrf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie pytanko bo odkad kupilem auto mam skrzywiona kierownice w sensie takim ze jak mam kola ustawione na prosto to kierownica jest lekko w lewo przechylona.

Skad takie cos sie zrobilo? I jak takie cos doprowadzic do ladu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jechać na zbieżność...lecz może się okazać, że najpierw trzeba wymienić/naprawić przednie zawieszenie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jechać na zbieżność...lecz może się okazać, że najpierw trzeba wymienić/naprawić przednie zawieszenie....

Naprawic? Niby dlaczego?

Przeglad mialem na szarpakach bylem i diagnosta powoedzial ze jest wszystko ok. Wiec niby dlaczego wg cb mam naprawiac zawieszenie?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego i rozwiązałeś problem. Bo u mnie jest to samo jak opisałeś wyżej. Szarpaki również nic nie pokazały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie zbieżność ustawioną, to przestawcie kierownice sami. Trzeba odkręcić z tył kierownicy dwie śrubki T30, później na prostych kołach, przy wyciągniętym kluczyku, pociągnąć do przodu poduszkę i odpiąć przewód (jeśli jest MF to jeszcze dodatkowe przewody), później odkręcić kierownicę kluczem spline M12, ściągnąć i wkładając ustawić żeby była jak najbardziej prosto w ząbkach. Później tylko wszystko poskręcać i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawienie kierownicy na wieloklinie kolumny kierowniczej jest sposobem mało należytym bo" może " się okazać ,że nie da się tej samej ilości obrotów kierownicą wykonać od położenia " na wprost" do skrajnie lewego i skrajnie prawego połeżenia koła kierownicy. Taka usterka jest niczym innym jak spartoloną robotą przy ustawianiu zbieżności. W zasadzie należałoby jechać jeszcze raz na zbieżność i rozpocząc od ustawienia kierownicy na wprost a potem wykonać ustawienia zbieżności. Fachowcy na stacjach dobrze o tym wiedzą ale olewają sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawienie kierownicy na wieloklinie kolumny kierowniczej jest sposobem mało należytym bo" może " się okazać ,że nie da się tej samej ilości obrotów kierownicą wykonać od położenia " na wprost" do skrajnie lewego i skrajnie prawego połeżenia koła kierownicy. Taka usterka jest niczym innym jak spartoloną robotą przy ustawianiu zbieżności. W zasadzie należałoby jechać jeszcze raz na zbieżność i rozpocząc od ustawienia kierownicy na wprost a potem wykonać ustawienia zbieżności. Fachowcy na stacjach dobrze o tym wiedzą ale olewają sprawę.

Prawidłowe podejście do sprawy :oklasky:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadzam sie z kolega janusz_stg.Jesli kiera w czasie jazdy na wprost ucieka w lewo badz w prawo to napewno masz problem z zawieszeniem.

Kontrola zbierznosci to jedno ale napewno masz ktorys wahacz do wymiany.Przekrzywiona kiera jest tego oznaka.

Nie mysl ze jak byles na stacji diagnostycznej to masz wszystko ok.Sam mialem dwa wahacze wybite i bylem na przegladzie ktory nic nie wykazal.Smieszylo mnie to ze taki fachowiec i tego nie widzi.

---------- Post dopisany at 10:08 ---------- Poprzedni post napisany at 10:05 ----------

Nie polecam przestawiania kiery to nie zlikwiduje usterki a spowoduje wymienione przez kolege janusz_stg problemy.

Pamietaj ze masz w autku ESP ktore czyta ustawienie kierownicy.zaczniesz mieszac i narobisz sobie klopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie kierownica mi podczas jazdy nie ucieka jest caly czas lekko przekrzywiona w strone prawą. Czy to już oznaka uszkodzenia zawieszenia ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nawet nie oznaka zużytego zwieszenia , to na pewno efekt spartolonej roboty na stacji diagnostycznej przy ustawianiu zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nawet nie oznaka zużytego zwieszenia , to na pewno efekt spartolonej roboty na stacji diagnostycznej przy ustawianiu zbieżności.

Lub poprzedni właściciel zdejmował z jakiegoś powodu kierownicę (np. montaż tempomatu), a potem "nieprecyzyjnie" założył ją z powrotem.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla bezpieczeństwa tak! Jednak w skrajnych przypadkach wystarczy wyłączyć zapłon wyjąć kluczyk ze stacyjki i otworzyć drzwi kierowcy. Po za tym dla przestawienia kierownicy na wieloklinie nie trzeba wypinać poduszki powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...