krzysiek735 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam Problem jak w temacie, z tym że tym razem zgłupiałem... Samochód to Audi Allroad 2.7BiTurbo z 2002r. Na 5 i 6 cylindrze VCDS pokazuje wypadanie zapłonów. Teoretycznie prosta rzecz, świece lub cewka (w silniku ARE osobna na każdy cylinder). Zamieniłem miejscami cewkę i świecę z 4, zdrowego cylindra na 5 i 4 działa ok a 5 dalej nic. Pomyślałem więc że może nie ma napięcia na wtyczce. Napięcie zmierzyłem miernikiem i jest takie samo jak na każdej innej cewce. Kable masowe też są ok. Mając w ręku sprawną cewkę i świecę odpinałem kolejno wtyczki od cewek i wpinałem tą testową, przykładając świecę do masy samochodu i na każdym cylindrze jest iskra oprócz 5 i 6. Co dziwne to przy dłuższej pracy silnika zauważyłem w kanale 15 i 16 że na innych cylindrach też czasem wywali zapłon, ale bardzo rzadko. Na cylindrach 1,2,3,4, są to wartości od 1 do 3 a na 5 i 6 dochodzą do 350 jednostek. Podsumowując cewka, świeca i wtyczka 100% ok. Macie pomysł gdzie i czego szukać? Podejrzewam sterownik bo to chyba on steruje masowo iskrą na cewce (domysły). I jeszcze jedno, z góry przepraszam jeśli wyrażam się nie fachowo, ale bardzo lubię sam naprawiać swoje samochody (taka pasja) a z zawodu nie jestem mechanikiem. Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za wyrozumiałość ---------- Post dopisany at 16:07 ---------- Poprzedni post napisany at 14:48 ---------- Panowie nikt nie pomoże...?
grzes1150 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Ja kiedyś miałem misfire i wcale to nie była ani cewka ani świeca tylko był przytkany wtryskiwać paliwowy jakimś syfem. Radzę zaglądnąć do układu paliwowego i do wtryskiwaczy. Na którymś bloku widać podawane napięcia na wtryskiwacze i w ciemno na vagu było widać gdzie szukać.
krzysiek735 Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Chodzi o to że cewka ze świecą wpięta we wtyczkę i przyłożona do masy samochodu nie daje iskry na 5 i 6 cylindrze a na każdym innym daje. Wtryskiwacz nie ma tu nic do rzeczy, bo gdyby był zatkany, to komputer widziałby wypadanie zapłonu, ale jakaś iskra i tak by była na tym cylindrze.
Bromchit Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Cytat z innego forum: "Na obudowie filtra powietrza są tranzystory sterujące cewkami, jeden na głowicę, zamień je miejscami, jeżeli problem wystąpi na drugiej głowicy to już będziesz wiedział co kupić." Tam temat dotyczył A6 2.7 BiTurbo z roku 1999, więc nie mam 100% pewności, że u Ciebie jest ten sam problem.
pioteros Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 kolego, sprawdź moduł zapłonu, ma chyba numer, 4A0905351A on odpowiada za poprawną pracę cewek w pierwszej kolejności, używka około 100zł a ori BERU poza ASO to ok 440zł 0040401063 • moduł zapłonowy • BERU • 440 zł • e-autoparts.pl
Buba Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 modułów nie da rady zamienić miejscami bo mają inne wtyczki
pioteros Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Ale jak to sie nie da? Jakby podmienil na inny taki dam jaki podałem na przykład Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk
Buba Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 miejscami się nie da zamienić żeby sprawdzić czy na drugiej stronie będzie to samo.
Kraker Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Ja, co prawda w AEB 1.8T miałem podobny objaw. Winowajcą był moduł. Można go zmierzyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się