Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy, problem, z paskiem


egon@

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni martwi mnie niepokojący dźwięk z okolicy alternatora lub napinacza hydraulicznego? po odpaleniu słychać jakieś dziwne szuranie, tak jakby pasek o coś ocierał, dosłownie dosyć głośno słyszalne, najgorzej jest rano jak silnik zimny, później troszkę ucicha ale nadal drażniące, po polaniu paska wodą szuranie ustępuje ale nie na długo, gdzie mogę szukać przyczyny? sprzęgło alternatora, pasek a może napinacz hydrauliczny (chociaż jest nowy).

Te objawy pojawiły się po wymianie kpl. rozrządu płynów i napinacza hydraulicznego po 2 tygodniach od wymiany.

Sprawdzałem też sprzęgło alternatora po włożeniu cienkiego śrubokręta, łopatki wirnika kręcą się w jedną stronę, oraz podczas gaszenia silnika wirnik nie zatrzymuję się od razu, tylko kręci się przez ok 2 s.

Proszę o pomoc??

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pasek jest mocno napięty to może zostaje tylko wymienić pasek na innej firmy, jak to nie pomoże to nie wiem co jeszcze można zrobić.

Ja pozbyłem się tego problemu wymieniając napinacz na ori używany ale w bardzo dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, nie wiem na jak długo ale pomogło spryskanie paska silikonem w sprayu, szuranie ustąpiło. :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, nie wiem na jak długo ale pomogło spryskanie paska silikonem w sprayu, szuranie ustąpiło. :banan:

Sprawdź czy rolka napinacza nie jest skrzywiona w stronę chłodnicy oraz czy pasek nie jest czasem poszatkowany na kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest ok tylko rolka tak jakby minimalnie ocierała o osłonę rozrządu, albo mi się wydaje na razie jest ok zobaczymy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien pasek, Mialem tak samo - nowy zaczal piszczec szybko, po zmianie na kolejny problem zniknal. Psikalem silikonami tez ale pomagalo to na krotko. Widzalem ze na tym pasku (ktory piszczal) zwoje byly odsloniente w rowkach w pewnym odcinku paska, Wygladalo na wadliwy pasek, kupilem nowy, zwoje sa niewidoczne i spokoj mam juz 2 lata.Wymien pasek i skontroluj hydrauliczny napinacz - ten amortyzatorek czy nie jest popekany na otworach mocujacych.Zrobilem swoja B6 juz ok 120tys km takze zaufaj mi Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do tematu mam na pasku alternatora w 2/3 szerokosci paska brazowy nalot.Nie slychac piskow szmerow.Napinacz delkatnie podskakuje,sprzegielo alternatora wymienione nie dawno.Jade w dluda trase i nie wiem co to moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do tematu mam na pasku alternatora w 2/3 szerokosci paska brazowy nalot.Nie slychac piskow szmerow.Napinacz delkatnie podskakuje,sprzegielo alternatora wymienione nie dawno.Jade w dluda trase i nie wiem co to moze byc.

Może to napinacz się kończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po 3tyg od wymiany rozrzadu, przy okazji wymienilem pasek alternatora na Gates'a no i okazalo sie podczas tego zabiegu, że skonczyl sie napinacz hydrauliczny paska alternatora wiec tez zostal wymieniony na jakis zamiennik EVR, wszystko chodzi cichutko, teraz slychac jedynie prace silnika przy scianie grodziowej. Wiec jezeli wymieniales napinacz z rolka i pasek i dalej masz cos nie tak to albo mechanik cos skopal albo masz kiepski /wadliwy element,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz nie byl wymieniany ,nie chcem tez wymienic na cos gorszego bo z zamiennikami roznie może byc.

---------- Post dopisany at 13:48 ---------- Poprzedni post napisany at 13:47 ----------

Ja jestem po 3tyg od wymiany rozrzadu, przy okazji wymienilem pasek alternatora na Gates'a no i okazalo sie podczas tego zabiegu, że skonczyl sie napinacz hydrauliczny paska alternatora wiec tez zostal wymieniony na jakis zamiennik EVR, wszystko chodzi cichutko, teraz slychac jedynie prace silnika przy scianie grodziowej. Wiec jezeli wymieniales napinacz z rolka i pasek i dalej masz cos nie tak to albo mechanik cos skopal albo masz kiepski /wadliwy element,

Kolego po czym poznales ze napinacz sie skonczyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slychac bylo jak rolka napinacza skrzypiała, a to byla oznaka konczacej sie rolki czyli czlego napinacza. Wystarczy odpalic auto nachylic sie nad napinaczem i posluchac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak napinacz się kończył to było słychać piski na zimnym silniku :) zwłaszcza przy skręcie kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...