Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Felgi 16" nie wchodzą - problem po wymianie klocków :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wulkanizator zrobił mnie w wała. Pojechałem sprawdzić czy na pewno wejdą szesnastocalowe felgi do mojego samochodu. Mam dosyć spore zaciski przy 2.7TDi. Powiedział, że wejdą. Nie sprawdził stanu klocków. Klocki jak się okazało były na wykończeniu. Wymieniłem klocki i felgi nie pasują. Kupiłem felgi, opony, kołpaki. Wsadziłem 1500zł. Zima idzie a ja mam problem...

Co teraz z tym zrobić ? Będę dzisiaj sprawdzał ile dokładnie brakuje. Około 20mm. Do tego felgi mają zbyt duży otwór centrujący :/, nie wiedziałem, że musi być idealnie taki sam.

Czy jest sens dokupować dystanse i czy są dystanse z większym otworem centrującym, da się to założyć ?

Fabrycznie auto było na 235/45/17, letnie mam na 225/50/17 a zimę kupiłem 215/55/16. Martwi mnie ten otwór centrujący. Jakiej jakości są dystanse z allegro, polecacie jakiegoś sprzedawcę ?

Opublikowano

najlepszym wyjściem będzie kupić komplet oryg. felg stalowych do twojego auta, a tych się pozbyć

Opublikowano

16cali ET39 i nie pasują. Czy są felgi do audi z jeszcze mniejszym ET ?

Opublikowano

Czytam drugi raz i nie rozumiem istoty problemu:decayed: kupiłes 16ki, wchodzą one w tej chwili na zacisk?? czy nie mieszczą sie:eusathink:co ma wymiana klocków do wielkosći felgi, czy nowe czy stare klocki przecież nie zrobia problemu że felga nie wejdzie:whistling:

otwór centrujący to najmniejszy problem, jeśli jest większy od wymaganego, kupujesz dystnase centrujące i po sprawie:whistling: ET felgi to odsuniecie, raczej zakres do et ->45 wchodzi bez problemu

Opublikowano

Nie wiem jakim cudem. Pojechałem do wulkanizacji prosiłem, żeby wsadził mi felgi do audi 16" stalowe i sprawdził czy wchodzą. Teraz jadę i nie wchodzą, przymierzaliśmy różne felgi z wulkanizacji i żadna nie chciała wejść. Gość mi powiedział, żebym sobie kupił 17", a szef jak sprawdzał pewnie nie wziął pod uwagę klocków ( były starte ). Felga nie wchodzi bo zacisk nie pozwala.

---------- Post dopisany at 15:24 ---------- Poprzedni post napisany at 15:23 ----------

Weź pod uwagę fakt, że mam 2.7TDI i bardzo duże zaciski jak w A6. Podobno w A6 jest ten sam problem...

---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:24 ----------

Wpakowałem 1500zł w opony, felgi, nawet oryginalne kołpaki. Oj...

Opublikowano

W 2,7 masz tarcze 320mm, takze o 16tce zapomnij:wink: opony kupiłes nowe? jeśli tak to moze dogadaj sie ze sprzedajacym czy nie wymieni na 17tke, oczywiscie z dopłatą róznicy w cenie

Opublikowano

Niestety felgi kupiłem w tamtym roku, dwie opony też, ale nie udało mi się jeszcze kupić dwóch. Jeździłem starym autem. W tym roku chciałem wsadzić to i zonk...

No a te dystanse do kiepski pomysł ?

Opublikowano

Ale co chcesz uzyskać dystansami?? odsuniesz tylko koło od zacisku a średnicy koła i tak nie zwiększysz przecież, a zresztą jaki to musiałby być dystans ze 30mm(moze gdzies by nie zacierał ten zacisk o felge) i do tego śruby... koszty koszty koszty

a pozatym koło nie moze wystawć poza obrys nadwozia, inaczej dowodzik, a przy twoim ET39 koło wyjdzie z dystansem

Chyba zostaje Ci popchnac ten komplecik i 17ke szukać na szybkiego:whistling:

Opublikowano

Albo dystans albo alu trzeba kupić. Na 320 stał w 16" nie wejdzie bez dystansu.

Ps nie wolno ufać ludziom nie zainteresowanym.

---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:39 ----------

Felgi i kolpaki na allegro za 300-350 a alu od 450 się zaczynają. Nawet na forum poszukaj. Ja wziąłem dla siebie et 42 już z myślą o 320mm

Opublikowano

A czy ktoś miał już z takim problemem do czynienia i wie ile mm trzeba dystansu ? Z tego co patrzyłem to 20-25mm starczy. Nie wiem jak to dokładnie zmierzyć...

Opublikowano

weź też pod uwagę że jak założysz duży dystans i felga będzie sporo wystawała Ci za rant błotnika, to niebiescy mogą się czepiać

Opublikowano

Spróbuję jutro z drewna dorobić sobie flanszę testową o grubości 20 i 25mm, wytnę dwa otwory i przyłapię śrubą. Założę felgę i zobaczę jak to wygląda. Z tego co patrzyłem to nic nie wystaje. Seryjnie koła były w 235, zima jest w 215. Na lato i tak będę zdejmował te dystanse. Wolałbym kupić te dystanse jak szukać felg alu na zimę czy tez nowych na lato, nowych opon itd. Tutaj mam wszystko. a tak 3000 zł pęknie jak nic ;/

Opublikowano

a alu 16" potocznie zwane "biedronki" nie wejdą pod tarczę 320mm? :eusathink:

Opublikowano

Zrozum pojęcie osadzenia felgi

4a79653c56010.s.jpg

obecnie masz et39 wiec pozałozeniu 25mm będziesz miał et14, wiec koło grubo wyjdzie poza obrys nadwozia, a za to jest dowodzik, niewiem jak jest w B7, ale pewnie et30 to felga na równo z błotnikiem:whistling:

Opublikowano

mało tego przeglądu też nie podbiją itp. albo szukać 17 albo alu 16 bo z tego co się orientuję 16 wystarczą na 320 mm.

Opublikowano
mało tego przeglądu też nie podbiją itp. albo szukać 17 albo alu 16 bo z tego co się orientuję 16 wystarczą na 320 mm.

i to też nie każdy model:wink: wiec lepiej sprawdzic przed kupnem

Opublikowano

hm no dobrze a jakie 16 alu szukać, żeby pasowały do mnie bankowo ? ;/

Opublikowano

audi__a4_saloon_2_7_tdi_multitronic_ambience_air_2010_5_lgw.jpg

17ka z 320mm, zaraz moze cos znajde z 16ką...

---------- Post dopisany at 16:08 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ----------

029dd338fead2c2e.jpg

16ka i 320mm, tylko kwestia czy to ten sam zacisk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...