Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina przestaje pracować w czasie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Większość czasu żona jeździ autem i raz mi mówiła że kiedyś auto nie chciało jej przyspieszyć. Myślałem że chodziło o zwykłą turbodziurę na niskich obrotach i zbagatelizowałem problem. Dziś jednak po myciu auta postanowiłem go osuszyć i śmignąć dwupasmówką i w pewnym momencie po przejechaniu wolnego zakrętu turbina przestała dmuchać. Auto zrobiło się mułowate. Zjechałem na parking, otwarłem maskę, przegazowałem kilka razy i rzeczywiście nie pracowała. Zgasiłem na 2 min. odpaliłem, przejechałem się i już było dobrze.

Co może się dziać? Proszę o porady.

Przy poprzednim tankowaniu do pełnego baku wlałem STP do diesla.

Opublikowano
:vaglogi::szukaj: pod haslami: notlauft, tryb awaryjny, choc jak jezdzi zona, to jestem niemal pewny PSJ i zapieczonego turbo :decayed:
Opublikowano

Zmienna geometria w turbinie (kierownice w turbinie się zapiekły ) trzeba wyczyścić ... a i powiedz Żonie (po czyszczeniu) żeby nie jeździła jak emerytka i zmieniała biegi przy wyższych obrotach , bo problem może wrócić .

Opublikowano

Dzięki.

Niestety żona jeździ trasę Żory-Rybnik (16km), która od ponad roku jest w remoncie i nie ma gdzie przycisnąć. Chociaż w piątek dostała 100zł i 4 pkt. za 73km/h w zabudowanym :)

Zrobię logi, a w przyszły weekend może później czyszczenie.

Czy do czyszczenia mogę posłużyć się poniższym filmikiem i to wystarczy? Chyba że mniej inwazyjna metoda typu autostrada i 200km/h

Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbinie. - YouTube

Opublikowano

zrob logi, moze nie ma tragedii i wystarczy przegonic furmanke :wink:

Opublikowano
Dzięki.

Niestety żona jeździ trasę Żory-Rybnik (16km), która od ponad roku jest w remoncie i nie ma gdzie przycisnąć. Chociaż w piątek dostała 100zł i 4 pkt. za 73km/h w zabudowanym :)

Zrobię logi, a w przyszły weekend może później czyszczenie.

Czy do czyszczenia mogę posłużyć się poniższym filmikiem i to wystarczy? Chyba że mniej inwazyjna metoda typu autostrada i 200km/h

Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbinie. - YouTube

Nic sie nie stanie jak wyskoczy na DK 81 i przeleci pare km w którąs strone. Na spota bys przyjechal to bys mial kiedy przegonic a nie raz sie zjawiles i tyle:thumbdown:

Opublikowano

A wiesz, myślałem że w ten czwartek przyjadę, bo nie wiem czy logi ogarnę. :) I tak sobie myślę ze pewnie powiedzą o mnie że przyjeżdża tylko wtedy kiedy coś potrzebuje :)

Opublikowano

Życie jest ciezkie, wpadnij zloguje Ci to za jakiegos browara i moze pogadamy o czyszczeniu tego. Diesla trzeba przegonic do 4 tysia przez troche drogi to wycisnie te sadze, ale jak juz zajebalo kierownice to tylko czyszczenie moze pomoc.

Opublikowano

Ok to będę.

A dysponujesz może lapkiem z VAG-iem bo ja mam ale na Win7 64 bit i tam nie działa VAGcom?

Opublikowano

najlepiej zregeneruj turbinke. mialem to samo, po regeneracji problem dotychczas nie powrocil a zamulac moge ile dusza zapragnie

Wielu moich znajomych czyscilo w tym i ja a jednym slowem jest to o kan c**j ro***bac ;) po jakims czasie problem powrocil i jedziesz od nowa z czyszczeniem

Wez pod uwage tez sytuacje co zrobisz gdy w sytuacji na styk podczas wyprzedzania samochod wejdzie Ci w trym awaryjny...

Opublikowano

Nic bardziej mylnego.Albo ktos nie umial czyscic albo laly wtryski

Opublikowano

ajm i 2x afn w kazdym przypadku po czyszczeniu 5-10 tys i turbo znow padalo. uwazasz ze byla to wina wtryskow ? ciekawe. puki co ja po regeneracji mam swiety spokoj.

Jak uszczelniacze na turbinie puszczaja w czesc goraca to predzej czy pozniej problem wraca.

alternatywa na takie zachowanie samochodu nie jest "przegazowka"co jakis czas lub zwiekszona predkosc obrotowa

Kazdy robi jak uwaza:decayed: w kazdym badz razie ja czyscilem 2 razy a pozniej zregenerowalem i mam spokoj:wink:

nie pomijam faktu ze byc moze nie potrafie metalu oczysci z sadzy.. :kox:

Opublikowano

Dużo zależy od kondycji silnika. Znajomy ma Paska b5 AFN 340tys ori turbo nigdy nie czyszczone i doładowanie wzorowe a luzy na wirniku już nie małe. Zapewne zaraz się sypnie ale całe życie bez czyszczenia mówi za siebie.

Opublikowano
ajm i 2x afn w kazdym przypadku po czyszczeniu 5-10 tys i turbo znow padalo. uwazasz ze byla to wina wtryskow ? ciekawe. puki co ja po regeneracji mam swiety spokoj.

Jak uszczelniacze na turbinie puszczaja w czesc goraca to predzej czy pozniej problem wraca.

alternatywa na takie zachowanie samochodu nie jest "przegazowka"co jakis czas lub zwiekszona predkosc obrotowa

Kazdy robi jak uwaza:decayed: w kazdym badz razie ja czyscilem 2 razy a pozniej zregenerowalem i mam spokoj:wink:

Albo cos kiepsko czyszczone, albo faktycznie auto ma problem z układem paliwowym skoro problem wraca, a auto regularnie sie gania, naprawde trzeba solidnie spowalniać auto, w serii doładowanie masz ustawione na 1948, a tryb awaryjny włacza sie przy 2570(tyczy sie AFN - AJM):wink: ja 2 lata temu złapałem awaryjny zimą lekarstwem było solidne wielokrotne przegonienie auta na 4 i 5 biegu i sprawdzanie kompem, od tamtej pory nie miałem trybów awaryjnych, a u mnie naprawde niewiele potrzeba do złapania, doałdowanie ustawione na pograniczu 2550:wink: takze teoria powrotów jest o kant d*py, poprostu nie zmieniasz stylu jazdy:wink:

Opublikowano
Dużo zależy od kondycji silnika. Znajomy ma Paska b5 AFN 340tys ori turbo nigdy nie czyszczone i doładowanie wzorowe a luzy na wirniku już nie małe. Zapewne zaraz się sypnie ale całe życie bez czyszczenia mówi za siebie.

Moje wysiadlo przy 300 tys ;)

po wymianie turbiny wszystkie problemy z trybem awaryjnym ustaly

silnik, uklad paliwowy nie ruszany.

Opublikowano

Kupiłeś używkę czy regenerowaną? Zapewne i moja turbawka zbliża się do końca życia bo przebieg już swój ma:kwasny:

Opublikowano

Regenerowalem w "turbo servis" w jeleniej gorze chyba i narazie leci jak nowa poza tym kiedys jak podejrzewalem turbinke o zdrade (w rezultacie sie mylilem) juz po regeneracji, odeslalem firmie do zakladu i bez zadnego ale obejrzeli zdiagnozowali na zyczenie wymienili uszczelniacze wywazyli jeszcze raz i odeslali wiec pelen servis w kosztach samej regeneracji

szczegolowe dane servisu moge podac na prv. zadzwonisz zapytasz

Opublikowano

A ja wyczyscilem xxxxxxxx turbin i zawsze jak problem powracal i zazwyczaj to było VP po wjechaniu wtryskow na stanowisko do sprawdzenia lały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...